
Estée Lauder i udruga Marra Altrui zajedno u borbi protiv raka dojke
U zagrebačkoj parfumeriji FABUspot, održano je posebno druženje posvećeno podizanju svijesti o prevenciji raka dojke. U organizaciji FABUspota i brenda Estée Lauder, uz podršku udruge Marra Altrui, event je okupio brojne uzvanike iz svijeta ljepote i medija.
Vrijeme je da zaustavimo rak dojke
Kampanja “The Estée Lauder Companies’ Breast Cancer Campaign” već više od tri desetljeća okuplja žene i zajednice diljem svijeta pod zajedničkom misijom — okončati rak dojke. Inicijativu je 1992. godine pokrenula Evelyn H. Lauder, kada je zajedno s liječnicom Alexandrom Penney kreirala prepoznatljivi simbol ružičaste vrpce – danas globalno prepoznat znak solidarnosti i nade. Od tada do danas, Estée Lauder Companies i njihova zaklada prikupili su više od 144 milijuna američkih dolara za istraživanja i edukaciju, od čega je preko 114 milijuna donirano Breast Cancer Research Foundationu (BCRF), vodećoj svjetskoj instituciji za istraživanje raka dojke.
Ovogodišnja kampanja nosi snažnu poruku “Breast Care is Self-Care”, ističući kako briga o zdravlju dojki nije samo medicinska odgovornost, već i sastavni dio brige o sebi, vlastitom tijelu i životu. Kroz globalnu poruku #TimeToEndBreastCancer, Estée Lauder poziva žene na proaktivno djelovanje i redovite preventivne preglede.
Marra Altrui – ljepota koja liječi
Poseban naglasak večeri bio je na partnerstvu s udrugom Marra Altrui, koju je 2013. godine osnovala Marija Butković, vizažistica i edukatorica s dugogodišnjim iskustvom u području estetike i mikropigmentacije. Polazeći iz profesionalnog rada sa ženama koje su prošle onkološka i rekonstuktivna liječanja, Butković je pokrenula udrugu koja danas povezuje psihološku i estetsku rehabilitaciju kroz koncept psihoestetike – pristup koji naglašava važnost osjećaja identiteta i dostojanstva žena nakon bolesti.
Udruga Marra Altrui provodi besplatne tretmane medicinske mikropigmentacije -i izradu silikonskih proteza areola i bradavica — te organizira radionice emocionalne podrške u suradnji s onkolozima, dermatolozima, psiholozima i estetskim stručnjacima. Do danas je kroz njezine programe prošlo više od 500 žena, a udruga je održala više od 20 radionica s ciljem osnaživanja i edukacije žena koje se nalaze u procesu liječenja ili su ga završile.
Kampanja #TheVisibleHeart, koju Marra Altrui provodi tijekom listopada, dodatno ističe važnost emocionalnog i estetskog oporavka, a kroz digitalne i javne inicijative okuplja žene, donatore i partnere koji zajedno šire poruke podrške i vidljivosti.

Luna Valas
“Tijelo žene se nakon bolesti može promijeniti, ali njezin identitet i osjećaj dostojanstva su izrazito važni za emocionalni oporavak. Naša misija je biti podrška u procesu liječenja i vratiti ženi indetitet koji joj pripada”, ističe Butković.
Osim konkretne pomoći, udruga aktivno zagovara da se troškovi medicinske mikropigmentacije i izrade silikonskih areola i bradavica u budućnosti priznaju kao dio zdravstvene skrbi unutar HZZO sustava, čime bi se omogućio ravnopravan pristup svim ženama koje su prošle mastektomiju.
Večer posvećena hrabrosti i zajedništvu
Druženje je bilo prožeto emocijama, ružičastim detaljima i porukama podrške. U ugodnoj atmosferi, okupljeni su imali priliku čuti inspirativne priče o ženskoj hrabrosti i važnosti prevencije.
Na događanju su sudjelovale brojne hrvatske influencerice i javne osobe, među kojima Dora Martinović, Nika Turković, Anamarija Raič, Mia Matić, Anja Dujaković, Lucija Lugomer, Lana Biželj, Ana Vladušić, Lara Vukušić, Mateja Sučević i mnogi drugi. Njihov je dolazak bio lijepa podrška kampanji i podsjetnik koliko su razgovor i međusobna podrška važni.
Zajedno činimo razliku
Kampanja Estée Laudera i suradnja s udrugom Marra Altrui pokazuju da ljepota ima mnogo dublje značenje – ona može biti način da se pruži podrška, snaga i nada.
U svijetu u kojem se sve više žena suočava s dijagnozom raka dojke, ovakvi projekti podsjećaju koliko su važni zajedništvo, razumijevanje i briga jednih za druge.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Mateo Mučnjak