Donosimo dojmove sa svjetske premijere Porsche Macana u Singapuru
Za neke su automobili ultimativna strast, a nekima su samo prijevozno sredstvo. Ovisno o tome u koju se skupinu ubrajate, različiti brendovi mogu privući vašu pozornost. Bilo da stavljate fokus na dizajn, sigurnost, želite voziti kultni model ili, pak, auto koji može “potegnuti” do 100 km/h u tri sekunde, možete pronaći pregršt brendova koji nude slične performanse.
No, samo je jedan uspio sportske automobile namijenjene zaljubljenicima u brzinu, transformirati u gradska, jednako privlačna vozila. Riječ je o brendu Porsche, koji se ne samo po toj činjenici, već i po mnogočemu drugom ne može ubrojiti u “isti koš” s drugim automobilskim kućama.
Porsche je kuća koja ima bogato naslijeđe koje je vidljivo baš u svakom njihovom modelu, pa tako i najnovijim generacijama poput Macana 4 čijoj smo svjetskoj premijeri prisustvovali prije nekoliko dana. Model koji je već i ranije plijenio pažnju svojim iznimnim karakteristikama sad je dobio novu verziju. Macan 4 je SUV, Macan 4 je u potpunosti električno vozilo, no Macan 4 je i dalje – Porsche.
Iako su, naravno, kvaliteta, prepoznatljivost brenda, bogata povijest i napredne performanse ono zbog čega će se kupci Porschea odlučiti upravo za automobil te kuće, ova je marka puno više od toga – i zbog toga privlači nove obožavatelje.
Jedna od glavnih značajki kojom se brend ističe je dizajn, a na čelu dizajnerskog tima već 20 godina stoji Michael Mauer. Povodom predstavljanja novog Macana 4 i Macana Turbo, drugog po redu u potpunosti električnog automobila ovog brenda u Singapuru, imali smo priliku razgovarati s dizajnerom koji nam je otkrio brojne zanimljivosti koji se kriju iza dizajna novog atraktivnog modela koji će nesumnjivo polučiti veliki uspjeh.
Prije svega, s obzirom na to da je automobil električan te nema potrebe za klasičnim motorom već samo baterijama, Mauer je u novom Macanu uspio dobiti dodatnu prostranost u interijeru, koja je veća nego kod prethodnika. Na prvi pogled, nikad ne biste primijetili da je riječ o električnom automobilu, već Macana krase prepoznatljive Porsche sportske crte. Iznimno sportskog izgleda, snažnog identiteta i proporcija, novi je Macan izgrađen na originalnom, no ovaj je SUV zbog coupe linije dobio još sportskiji izgled – što je bio i cilj. No, taj cilj nije bio postavljen isključivo u svrhu boljeg izgleda zbog izgleda, već i zbog aerodinamike automobila koja je u konačnici utjecala na dizajn.
Dizajn je najvažnija stvar koja razlikuje automobile, jer svi dizajneri automobila rade na istoj platformi i svi automobili moraju imati iste komponente, Michael Mauer
Ono po čemu je električni Macan prepoznatljiv je topografija automobila vidljiva s prednje strane koja je tipična za Porsche modele. Brend ima bogato naslijeđe koje je uvijek izvor inspiracije za novi dizajn, a napredak tehnologije omogućuje slobodu u daljnjem kreiranju automobila. S obzirom na to da je ovo bio prvi put u povijesti da je prethodnik imao motor s unutarnjim sagorijevanjem, a da je nasljednik u potpunosti električan, to je otvorilo pitanje koliko daleko otići u dizajnu kad su mogućnosti za redizajn veće. Iako je kreiranje električnog automobila došlo s većom slobodom, Mauer nam je otkrio kako je bilo i izazova.
Redizajn automobila koji je doživio veliki komercijalni uspjeh, i to poštivajući njegove nove, električne značajke, nije bio lagan zadatak. Mauer nam je otkrio da je sa svakim novim dizajnom, pa tako i prvim Macanom, u potpunosti bio zadovoljan, no nakon kreiranje svake nove generacije, uvijek se pita kako može poboljšati sljedeću. Ono što njemu i njegovom timu omogućava da odu korak dalje u dizajnu je i činjenica da su Porsche automobili premium, luksuzni i niche proizvodi, ali je, naravno, neovisno o tome iznimno bitno i da je dizajn komercijalno uspješan. “Ne kreiram za dizajnere nego za kupce, i na kraju taj dizajn mora biti uspješan. Mogu napraviti najljepši automobil na svijetu, ako ga Porsche neće prodavati – Porsche više neće postojati”, istaknuo je dizajner.
Kakav god da bio, dizajn mora biti uspješan, ali se pojedine stvari u Porscheu nikad neće mijenjati. Usprkos tome što se brend uspješno prilagođava budućnosti, svaki Porsche automobil u svojem DNA-u nosi činjenicu da je sportski automobil. Zato će, bez obzira na trendove i napredak tehnologije, Porsche automobili uvijek imati spoiler i krila – “jer ako želiš voziti brzo, želiš to imati”, kaže Mauer. Isto vrijedi i za okrugli upravljač, kao i pojedine funkcije koje su dostupne gumbima – iako je novi Macan opremljen s čak tri ekrana. “Možda se svim kupcima neće to svidjeti, ali onda neće kupiti Porsche, a oni koji će ga kupiti, bit će sasvim uvjereni da je to ispravan odabir”, rekao je Mauer.
Jedan od izazova u dizajnu stvara i Porscheova politika održivosti, na kojoj inzistiraju kao pripadnici industrije kojoj se pripisuje jedan od najvećih negativnih utjecaja na prirodu. Sustainability mijenja i dizajn automobila pa materijali koji su se nekoć koristili u interijeru sad se više ne koriste, što dizajnerima stvara dodatne napore da pronađu alternative koji će imati istu teksturu ili boju te, u konačnici, pružati isto zadovoljstvo svojim korisnicima. No, kako ističe Mauer, time se otvaraju mogućnosti pronalaska novih rješenja.
Iako se čini kako novost, brend takav stav ima već dugi niz godina. “We should not use the limited material we have in this world in such a way that it is thrown away after use”, rekao je Ferry Porsche, najznačajnija osoba u povijesti kuće. Upravo je i iz tog razloga, potpuno električni model brenda iz Njemačke predstavljen baš u Singapuru – gradu u kojem industrija, ali i vegetacija bujaju.
Singapur nije samo mjesto u kojem ćete na svakom koraku vidjeti futurističku arhitekturu i nebodere, obavezno okružene zelenilom, već se ističe i kao politički i ekonomski predvodnik zemalja jugoistočne Azije okupljenih ASEAN-u. Brend Porsche predviđa kako će do 2030. ASEAN postati treća najveća svjetska ekonomija, pa nimalo ne čudi da su krajem 2023. godine otvorili ured u Singapuru, a prije nekoliko dana i Porsche Design Studio na lokaciji nedaleko od ureda.
Inovacija, održivost i pružanje jedinstvenog iskustva ono su što Porsche i Singapur imaju zajedničko. Vidljivo je to i u novootvorenom Porsche Design Studiju koji smo imali priliku posjetiti. Riječ je o atipičnom showroomu brenda u kojem, naravno, možete razgledati neke od legendarnih Porsche modela, ali i raditi u besplatnom co-working prostoru, popiti kavu i kupiti personalizirane odjevne predmete. U sklopu studija otvoren je i prvi Carrera café na svijetu – bar u kojem možete uživati u specialty kavi, kroasanima, tortama i drugim slasticama, a sve to ukrašeno s ikoničnim Porsche grbom.
Otvorenje Porsche Design Studija još je jedan od načina na koji se brend, uz pomoć pružanja zanimljivog iskustva, želi približiti svojim potencijalnim kupcima ili fanovima. To je mjesto u kojem zaista svi mogu uživati u Porsche brendu.
Ne morate biti zagriženi obožavatelji brzih, sportskih automobila, kako biste voljeli Porsche. Vrijednostima koje njeguje, brend Porsche pokazuje da je puno više od samog brenda automobila, kojemu ZAISTA nije lako odoljeti.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Privatna arhiva