Tara Grbčić 09.11.2016.

Fenomen Vetementsa i sve što trebate znati o njemu

Vetements je iznimno popularan modni brend koji se sastoji od anonimnog kolektiva predvođenog dizajnerom Demnom Gvasaliom. Iako nije najnovija pojava u modnom svijetu, s obzirom da postoji od 2014. godine, definitivno je novost vid suradnji koje je ove godine pokrenuo i predstavio tržištu. Radi se o suradnji sa čak 17 modnih brendova objedinjenih u jednu kolekciju. Posebnost ove kolekcije je u tome što je svaki odjevni predmet stvoren od strane brenda koji je ekspert za konkretni komad no sa zajedničkim imenom. Ovakav tip suradnje za sada se pokazao kao odličan poslovni pothvat za sve uključene.

Vetements već neko vrijeme puni stranice najuglednijih modnih časopisa, nose ga street style zvijezde poput Chiare Ferragni i Miroslave Dume, a prisutan je i na Net-a-Porteru i Nordstormu. No kako je tekao put od manje poznatog brenda do fenomena u modnom svijetu? Za početak, samo ime na francuskom znači odjeća (vet-mahn). Kao što je već spomenuto, jedino poznato lice iza ovog brenda je Demna Gvasalia, koji je ujedno imenovan i kreativnim direktorom u Balenciagi nakon odlaska Alexandera Wanga.demna-gvasalia-vetements-prices-dhl-explained-00

Prvu kolekciju predstavili su 2014. godine u Parizu, kada je Gvasalin brat Guram došao na ideju da se kao brend trebaju više komercijalizirati, pa je tako druga kolekcija popraćena pravom modnom revijom i odgovarajućom publikom sastavljenom od potencijalnih kupaca i modnih urednika. Visokim cijenama koje su definirale vrijednost brenda i konceptom izdavanja dvije umjesto četiri kolekcije godišnje, Vetements je osvojio širu publiku, no pravi vrhunac doživljava tek sada.

What-Buy-Vetements

Na Paris Couture Weeku ove godine Gvasalia i njegov tim predstavili su kolekciju za proljeće 2017., koja uključuje 17 suradnji. U kolekciju su uključeni brendovi poput Levi’sa, Dr. Martensa, Eastpaka, Reeboka, Comme de Garçons i ostalih. Posebnost ove kolekcije sastavljene od suradnji leži u činjenici da je svaki brend zadužen za odjevni komad u kojem je specijaliziran – na primjer Dr. Martens za čizme, Manolo Blahnik za cipele, Mackintosh za balonere i Juicy Couture za plišane komade.

vetements-influence-fashion-0

Ovaj genijalan i gotovo jedinstven potez u modnom svijetu pokazao se odličnim poslovnim potezom iz više razloga. Za početak, zahvaljujući činjenici da kolektiv outsourcea proizvodnju odjeće brendovima koji su specijalizirani za određenu kategoriju, ima više vremena i energije kako bi se fokusirao na dizajn.

„Vetements je započeo djelovati s idejom ormara u kojem različite kategorije odjeće predstavljaju različiti brendovi. Kao logičan idući korak ovaj princip pretvoren je u cijelu kolekciju“ – Guram Gvasalia

Tako je luksuzni brend muške odjeće Brioni istaknuo kako je temelj ove suradnje za njih bila komunikacija o brendu, dok Manolo Blahnik ističe kako je suradnja s Vetementsom doprinijela pridobivanju nove klijentele. Ovaj način suradnje do sada je bio gotovo nemoguć, te zapravo fascinira kako je jedan kolektiv uspio ostvariti suradnju s tako velikim brojem različitih brendova, a da su pritom svačiji interesi zadovoljeni, te da svi profitiraju iz suradnje. Brendovi poput Juicy Couturea i Levi’sa ovom kolekcijom približili su se još široj publici koju su možda i imali za vrijeme svojih najboljih perioda, ali su i zakoračili korak bliže visokoj modi. S druge strane, Comme des Garçons je u suradnju krenuo iz potpuno drugih razloga te se više vodio instinktom, a manje strategijom te su ostali zatečeni količinom majica koje su uspjeli prodati.

vetements-guram-gvasalia-interview-1

Možda je ovakav način suradnji, u punom smislu te riječi, budućnost modnog svijeta, no za sada je zanimljivo promatrati hoće li ovaj jedinstveni fenomen dugoročno zaživjeti ili se ipak radi o prolaznom trendu koji je došao u pravom trenutku. U posljednje vrijeme svjedočimo sve većem broju raznih suradnji brendova koji čak ne proizvode jednaki proizvod u svojoj osnovnoj djelatnosti. Ovaj oblik suradnje pokazuje se iznimno uspješnim baš zbog razmišljanja van okvira što donosi novu publiku i širi djelatnost svih uključenih brendova.