Tara Grbčić 17.11.2021.

Prebacite se s posla u privatni život u 5 koraka

Postaje sve teže isključiti posao nakon posla, početi živjeti bez da razmišljamo o obvezama koje nas sutra čekaju. Uobičajeno je postalo čitati mail u vrijeme večere, razmišljati o poslu nakon lijeganja u krevet ili buđenje usred noći zbog situacija koje će se sutra na poslu dogoditi, a to možda tako ne bi trebalo biti.

Poslovni svijet nikad ne spava, a ljudi koji se teško vraćaju u privatni život nakon radnog dana često osjećaju posljedice takvog ponašanja, i to vrlo brzo.

Studija koja se bavi promatranjem uzroka stresa pokazala je da je nesposobnost prebacivanja iz poslovnog u privatni život jedna od 10 najčešćih stresnih situacija s kojima se ljudi teško nose. Tom problemu svakako je doprinijela sve veća dostupnost, odnosno činjenica da nam je često posao u džepu, na zaslonu ekrana, i da mu možemo pristupiti u bilo kojem trenu, što znači da smo i mi sami lako dostupni.

Pa kako možemo biti bolji u napuštanju posla onog trena kada ugasimo računalo ili izađemo iz ureda? Najbolje je držati se određenih navika i proći kroz njih prije napuštanja ureda.

Još samo jedan zadatak

Prije napuštanja ureda odradite još jedan poziv, odgovorite na mail ili napravite popis zadataka za sutra. Tako ćete biti sigurni da ste završili dan uspješno. Postoji poseban osjećaj zadovoljstva kada potegnemo korak više, a čak i “male pobjede” mogu utjecati na raspoloženje.

Napravite popis obveza

Na papiru ili na mobitelu, napravite zapis o svim zadacima koje trebate izvršiti, idealno po redoslijedu važnosti. Dokazano je da je praksa sastavljanja takvih popisa među tri najučinkovitije vještine za poboljšanje radnog učinka i pozitivno preusmjeravanje stresa. Tako mičemo popis “iz glave” i znamo da nas odmah ujutro čeka sve crno na bijelo, i da ništa nećemo propustiti.

Očistite svoj radni prostor

Pospremljen stol i organizirana hrpa dokumenata i papira pomoći će boljem početku sutrašnjeg radnog dana. Jedna američka studija pokazala je da su i menadžeri i nemenadžeri izvijestili da su se frustracija i pritisak koji su osjećali kroz dan preslikali i na sljedeće jutro ako su ostavili pretrpane radne stolove ili stanice. Možda ipak ima neke istine u ideji da je uredan stol jednako svježem umu. Ako radite od kuće, ključno je radni prostor u potpunosti odstraniti iz prostora u kojem živite kako vas ne bi podsjećao na radno vrijeme i zadatke.

Brzo prebacivanje misli kroz okidač

Odaberite određenu radnju koja će za vas simbolizirati kraj razmišljanja o poslu i koja će svaki dan biti okidač da je radno vrijeme gotovo. To može biti zaključavanje vrata ureda, gašenje monitora, pjesma za kraj radnog dana ili poziv nakon radnog vremena. Dosljedna upotreba ovog namjenskog sidra ili okidača, omogućit će vam da preuzmete kontrolu nad svojim emocijama i promijenite svoje mentalno stanje.

Započnite privatni život pozitivno

Kada dođete doma, vrijeme je za pozitivu, tako ćete se najlakše prebaciti u privatni život. Umjesto da s prijateljima, partnerima ili obitelji pričate o tome kako je bilo na poslu, fokusirajte se samo na odlične stvari. Pitajte što im se dobro ili uzbudljivo dogodilo tog dana, a zatim uključite s njima u razgovor o tome. Ideja je skinuti fokus sa sebe. Ako netko pita: “Kakav je bio tvoj dan?” oduprite se dugotrajnim objašnjenjima i prepričavanjima loših situacija i fokusirajte se na pozitivno.

Ovih pet koraka u danu može trajati 15 do 20 minuta, odnosno zahtijeva minimalno vrijeme i trud. Ako neke od ovih tehnika već primjenjujete, odlično, dodajte i ostale svojoj rutini. Ovi koraci mogu biti vrlo učinkoviti kada se koriste u slijedu i kombinaciji, uvelike smanjujući osjećaj stresa i poboljšavajući ravnotežu između posla i života.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Pinterest