Dina Dončević 30.01.2022.

Goyard – posljednja utvrda luksuzne mode

Hermès i Louis Vuitton slove za najluksuznije francuske modne kuće čija je privlačnost primarno izgrađena na modnim dodacima, odnosno torbicama i kovčezima. Ipak, iako su upravo ti brendovi pojam francuskog luksuza, posljednja utvrda luksuzne mode je kuća Goyard. Ako vas ta konstatacija čudi ili možda nikada niste čuli za ovu francusku kuću, dopustite da vam ovaj tekst dokaže da je istinita.

Goyard je osnovan 1853. – godinu prije konkurentskog Louis Vuittona, a to je najprije bila kuća koja se bavila proizvodnjom kovčega i torbi za putovanja. Priča kuće seže i ranije – 1792. godine Pierre-François Martin osnovao je House of Martin, koju je naslijedila House of Morel, vlasnika Louis-Henrija Morela, u kojoj je sa 17 godina zaposlen François Goyard, kao pripravnik. Goyard je radio pod mentorstvom Martina i Morela, da bi napokon 1852. godine postao glavna figura kuće te je preimenovao godinu kasnije.

Od tad pa sve do danas luksuzna kuća obavijena je velom misterije, a moderno doba kao da je ne dotiče – što nimalo ne utječe na njezinu popularnost. Goyard, naime, ne posluje online, njihove komade ne možete virtualno naručiti, ne ulaže u digitalni marketing, nema slavne ambasadore, ne daruje influencere, ne organizira evente, a na Instagramu je do sad podijeljeno oko 250 postova, na kojima su vidljive samo torbe i kovčezi te pokoji kadar iz jednog od malobrojnih butika diljem svijeta.

No, bez obzira na to, Goyard je postao jedan od omiljenih brendova elite te prtljaga bez koje se jet-set ne ukrcava u svoj privatni zrakoplov prilikom putovanja na godišnji odmor. A zašto? Zato što se na prvo mjesto, od samog začetka brenda, stavlja kvaliteta i ručna izrada, a te vrijednosti su na vrhu ljestvice prioriteta i danas. U Goyardovim radionicama u povijesti radili su samo najbolji zanatlije, a danas, kad je proizvodnja ipak dovedena na novu razinu te je funkcionalnija, sveobuhvatnija i drugačija nego što je bila, know-how i strast za stvaranjem dugotrajnih komada ostaje ista.

Isto tako, Goyard u sebi ima usađene vrijednosti obiteljske kompanije: print monograma koji krasi komade brenda sve do danas, inspiriran je obiteljskim stablom Goyarda, a točkice koje čine dio dizajna simbol su cjepanica koje su preci Françoisa Goyarda prevozili. Isto tako, platneni materijal koji kuća koristi napravljen je od pamučne i lanene tkanine koje su koristili Compagnons de Rivières, udruženje prijevoznika koje je prevozilo drvo do Pariza.

Da je uistinu riječ o obiteljskom biznisu, govori i činjenica da su Goyardi bili vlasnici do 1998. godine kada je kompaniju kupio kolekcionar Goyard komada, Jean-Michel Signoles koji kuću još uvijek vodi uz pomoć svojih sinova. Françoisa Goyarda naslijedili su najprije Edmond pa Robert te potom François i naposljetku Isabella, a sada sve odluke donose Signoles i njegovi sinovi, a nije se puno toga promijenilo pod njihovom vladavinom.

Komadi su i dalje ukrašeni Goyardine monogram printom, svojstvenim za brend, a koji se, za razliku od monograma drugih luksuznih kuća, ne sastoji od prvog slova naziva brenda – umjesto toga, koristi se srednje slovo Y. Izrađuju se prema tehnika ustanovljenima u prošlosti, koje su adaptirano za moderno doba pa se, primjerice, više rukom ne crta print, ali se i dalje crtaju inicijali na custom made komade.

Do komada nije lako doći, s obzirom na to da Goyard nema online shop niti se njihovi komadi nude na bilo kojoj e-commerce stranici. Dakle, ako želite Goyard torbicu, morate proći otprilike isti proces kao da želite kupiti torbu Hermès Kelly, odnosno morate doći u jedan u butika diljem svijeta. Međutim, ni to nije baš jednostavan zadatak, s obzirom na činjenicu da je do prije pet godina u Sjedinjenim Američkim Državama postojao jedan jedini dućan brenda, a danas ih se na svijetu sveukupno nalazi 25. Od toga ih je u SAD-u šest, a za usporedbu Hermès na istom teritoriju ima oko 24 dućana, dok se Louis Vuitton nalazi na više od 100 adresa.

Torbe i kovčezi Goyarda nose kultni status, a navodno kuća ima ladičar s listom svih klijenata koji su od nastanka kod njih naručili bespoke komad. Na toj listi se između ostalih nalaze i Gabrielle Chanel, sir Arthur Conan Doyle, za kojeg je kuća napravila radni stol u kovčegu, vojvoda i vojvotkinja od Windsora, obitelj Rockfeller, Jacques Cartier, Pablo Picasso, Karl Lagerfeld koji je tražio custom putnu torbu za svoju mačku, Pharrell Williams, Kanye West, Meghan Markle, A$AP Rocky, Rihanna, pripadnice klana Kardashian i mnogi drugi.

Tri su najpopularnija dizajna, a riječ je o tote torbama: Saint Louis, koji je vrlo sličan Louis Vuitton Neverfull modelu te Anjou i Artois. Sve su torbe nalik jedna drugoj, s time da je Saint Louis najtraženiji model, Anjou predstavlja verziju hit modela izrađenu od kože, dok je Artois, kao i Saint Louis, izrađen od specijalnog Goyardine platna, ali je ima bolju strukturu, odnosno drži oblik i kad je prazan.

Model Saint Louis dostupan je u dvije verzije – PM i GM, koja je veća, a početne cijene modela, u standardnim bojama, su 1200 odnosno 1490 američkih dolara. Tijekom godina Goyard nije puno mijenjao što se oblika i materijala tiče, ali je značajno proširio paletu boju, pa će se za Saint Louis u posebnoj boji morati izdvojiti između 156o i 1795 dolara.

Personalizirati možete svaki komad iz ponude Goyarda, i to u mjeri u kojoj to želite, a brend prima i posebne narudžbe te će vam izraditi gotovo sve što poželite – na njihovoj stranici stoji natpis “everything is possible” – ako je traženo u skladu s vrijednostima i standardima brenda te ako na bankovnom računu imate dovoljan iznos da možete podržati svoje želje.

https://www.instagram.com/p/CDy7ivyowVZ/?utm_source=ig_web_copy_link

O nevjerojatnoj povijesti ove francuske institucije postoji i knjiga, ali morate otići u Pariz kako biste je prolistali i za to rezervirati termin. Ova raskošna modna biblija predstavljena je 2010. godine, izdano ih je sveukupno 233 – referenca je to na prvi butik brenda smješten na adresi 233 Rue Saint-Honoré, a svaki je primjerak imao i svoj Goyard kovčeg.

Sve vezano uz ime Goyard teško je dostupno i upravo je zato toliko poželjno. Iako to nije taktika brenda, već se drže “starih” vrijednosti, to je jedna od stvari koja njihove torbe i kovčege čini toliko popularnima – predstavljaju ultimativni luksuz za kojeg, da bi ga imali, čak se i oni najslavniji moraju potruditi.

Konzistentnost, diskrecija, unikatno iskustvo kupovine (svaki kupac ima one-on-one pristup s prodavačem u bijelim rukavicama) i kvaliteta na visokoj su cijeni i onima s debljim novčanikom, a Goyard sve to osigurava. Prestiž koji se dobiva s kupnjom Goyard torbice suptilan je, ne vrišti luksuz, ali će biti prepoznat od strane insajdera industrije i svih onih koji luksuznu modu pobožno prate.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram, Pinterest