Dina Dončević 12.01.2021.

Kako je sportska jakna North Face postala must have u ormaru trendseterica

Glumica Jennifer Aniston, manekenke Kendall Jenner, Kaia Gerber, Emily Ratajkowski, Bella Hadid i Hailey Bieber samo su neke od celebrity trendseterica u čijem se ormaru nalazi sportska jakna North Face. Brend je to specijaliziran za funkcionalnu, sportsku odjeću, ali koja je izrađena u modernom stilu, što na listi želja modnih entuzijasta stavlja na stepenicu iznad vrlo slične Columbije, koja je pak, poznata po klasičnom stilu. I dok ćete komade Columbije s lakoćom pronaći u bilo kojem dućanu sportske opreme, brend North Face se više okrenuo online prodaji – vrlo vjerojatno kako bi privukao mlađe generacije, a u prilog tome govori i činjenica da su nedavno predstavili kolekciju u suradnji s modnom kućom Gucci, na čijem je čelu dizajner Alessandro Michele, prepoznatljiv svog maksimalističke estetike.

Zbog toga je brend koji je i ranije surađivao s dizajnerskim imenima kao što su Maison Margiela, Supreme i Junya Watanabe, a pogotovo pufasta jakna North Face, ovih dana u posebnom fokusu ljubitelja mode koji, ako već ne mogu ugrabiti svoj specijalan primjerak s Gucci logom otisnutim preko čitave jakne, mogu barem kupiti neki od modela iz standardne ponude koji su opremljeni najnaprednijom tehnologijom kao što su materijali FutureLight™ i ThermoBall™, zaslužni za zadržavanje temperature i pri iznimno niskim temperaturama.

Iako su vrlo napredni u tom segmentu, pomalo kaskaju za konkurentskom Patagonijom, koja je otišla korak dalje sa stavljanjem fokusa na zaštitu okoliša te sa svojom autentičnošću i transparentnim poslovanjem. Ono što im je zajedničko je da u komunikaciji potiču boravak u prirodi – i to su radili i prije nego što se došlo do promjena na globalnoj razini prošle godine.

No, isto tako, North Face je nedavno pokrenulo inicijativu “Reset” u sklopu kojeg djeluje i zaklada Explore Fund. Još od 2010. godine putem sredstava iz zaklade financirali su stotine organizacija i to u svrhu omogućavanja istraživanja prirode i poticanja ljubavi prema divljini. Pokrenuta je i kampanja “Walls Are Meant For Climbing” u sklopu kojeg je brend donirao milijun američkih dolara neprofitnoj organizaciji The Trust for Public Land koja gradi parkove i potiče zdrav život. Sada će s početnim iznosom od sedam milijardi američkih dolara usmjeriti prema jednakosti i pružanju svima istih prilika.

Nakon navedenog, iako smo protivnici konzumerizma, teško je ne odoljeti kupnju kojeg komada iz ponude američkog brenda kada je dio sredstava usmjeren na inicijative koje će imati utjecaj na prirodu, a samim time i naš život, još godinama. Potražnja za pufastim modelom na re-sale stranici Depop narasla je za 400 posto u protekla dva mjeseca, a bez obzira na to što se brend našao u fokusu protekle godine zato što su u njihovim jaknama prošetale trendseterice koje su potaknule povećanu potražnju, bitno je da je njihov utjecaj vidljiv i izvan modnog svijeta.

Njihova glavna misija iz 1966. godine i danas je ostala ista – stvaranje najbolje opreme za sportaše i moderne istraživače, očuvanje okoliša i poticanje na istraživanje prirode i osjećaja uzbuđenja od nepoznatog. Uza sve to, značajni se napori ulažu u razvoj proizvoda te smanjenje utjecaja na prirodu, kao i na socijalnu osviještenosti diljem cijelog lanca opskrbe.

Možda je sportska jakna North Face, s perfektnom toplinskom izolacijom zbog koje je godinama cijenjena diljem svijeta, pogotovo pufasti model punjen samo najkvalitetnijim guščjim perjem koji je komercijalno dostupan, na vašoj listi želja završila iz drugog razloga, ali je zaista bitno za naglasiti da je ovo jedan od rijetkih brendova koji imaju globalan utjecaj i čije se stvari prodaju u milijunima, a koji ga koriste za dobrobit planete. Zato ni ne čudi da se u idućih pet godina očekuje rast vrijednosti brenda čija je roditeljska kompanija “VF Corporation” ostvarila prihode veće za 5 posto od godine prije, u drugom kvartalu 2020. godine.

Da, pufasta sportska jakna North Face možda je trenutačno fashion statement, ali je isto tako komad koji garantira da će vas štiti od svih vanjskih utjecaja i to godinama, koji je napravljen s kvalitetnim materijalima i u skladu s prirodom, od čijih se prihoda ulaže u neprofitne organizacije… Priznajte, koliko je jako sad želite?

P.S. North Face dućan nalazi se u zagrebačkom Arena Centru, a pojedini modeli dostupni su i u dućanima Sportvision.