Što znači Manteco oznaka na high street kaputima?
Ako kupujete vunene kapute i sakoe u high street brendovima kao što su Zara, H&M, & Other Stories i Mango, zasigurno ste primjetili da neki od njih – i to redovito oni s nešto višom cijenom i osjetno boljom kvalitetom – na unutrašnjoj strani nose oznaku brenda Manteco. S obzirom na prirodu posla s kojim se bavimo, jako nas je zaintrgirala ta crna etiketa sa zlatnim slovima te smo se dali u istraživanje čiji su nas rezultati oduševili.
Što znači Manteco?
Riječ je o talijanskoj kompaniji tekstila koja je vodeća u segmentu održivih tkanina i high-end materijala. Obiteljski biznis osnovan je 1943. godine – Enzo Anacleto Mantellassi kupio je mlin oštećen u Drugom svjetskom ratu i početo proizvoditi sustainable pređu tako što je reciklirao stare vojničke uniforme. Ubrzo nakon toga, Mantellassi je počeo reciklirati i vunu, što je značio proširenje biznisa, a ekonomija nakon rata doživljava pravi boom. Nažalost, Mantellassi iznenada umire te, sada već uhodanu tvornicu, preuzima njegov sin Franco.
Franco Mantellassi preimenuje kompaniju u Lanificio Franco Mantellassi te započinje s inovacijama, eksperimentira s novim kolekcijama te poboljšava reciklirane boje i stvara bazu za program kompanije koji je danas poznat pod nazivom MWool, kreirajući njegove formule i posebne konce. Zatim kompanija dobiva novo ime Mantellassi Compagnia Tessile, odnosno Manteco te dobiva međunarodno priznanje jer se prvi inozemni uredi otvaraju u Hong Kongu, Šangaju i Los Angelesu.
Matteo i Marco Mantellassi, Francovi sinovi, nakon diplome nastavljaju očevim, odnosno djedovim stopama, a Manteco kreira BiBye® – ikoničnu tkaninu koja postaje stvar prestiža u modnoj industriji. U idućih nekoliko godina kompanija usvaja zero-waste policy te postaje svjetski priznati primjer cirkularne ekonomije i održivosti.
Program MWool i high street brendovi
Glavni proizvodi kompanije Manteco dijele se u dvije kategorije: MFabrics i MWool. Program MFabrics temelji se na kreiranju sustainable tkanina primijenjujući zero-waste filozofiju, kombinirajući transparentnu, sljedivu i eco-friendly proizvodnju s jedinstvenim nasljeđem i know-howom kojeg ova inovativna kompanija ima. Od inovativnih vlakana i pametnog MWoola stvaraju high-end tkanine koje su ručno rađene, s unikatnim tkanjem i specijalnim finišem, baš kao što je ranije spomenuti BiBye®, i to bez da ostavljaju traga iza sebe.
Program MWool je također rezultat strasti, povijesti i znanja, a ta inovativna vuna ističe se po preciznoj selekciji najboljih mogućih sirovina od koje se dobiva, znalačkom miješanju vune, brižljivom kontrolom kvalitete, patentiranim bacteria-free procesom te jasnim porijeklom i transparentnim poslovanjem. I upravo od takve “pametne” vune omiljeni švedski i španjolski high street brendovi kao što su H&M, & Other Stories te Zara i Mango, izrađuju sakoe i kapute koji su dostupni i u našim dućanima.
Prije nekoliko godina talijanski inovatori iz Manteca udružili su snage s fast fashion divovima, kako bi se i na njihovim vješalicama našli komadi koji nisu štetni za okoliš (iako modna industrija pripada u jednog od najvećih zagađivača planeta Zemlje). Njihove luksuzne tkanine već dugi niz godina koriste renomirani modni brendovi, a sad je takva ekološki prihvatljiva raskoš dostupna i po puno pristupačnijim cijenama. Valja naglasiti kako će cijena kaputa ili sakoa od Manteco vune biti nešto malo viša od standardne ponude, ali kad se tome ubroji što ćemo dobro učiniti za prirodu oko nas, cijena postaje manje bitna.
Hvalevrijedna inicijativa koja je povezala Manteco i high street brendove, uza sve ekološke benefite koje smo naveli, osim toga potiče i europsku ekonomiju (sve je izrađeno u Italiji) te diže stop znak “Made in China” robi. A da sve više ljudi prilikom kupovine pridaje pozornost materijalima koje nose, govori i činjenica da je Manteco u 2017. godini imao prihod od 72 milijuna eura, što je dvostruko više nego pet godina ranije. No, koliko god je riječ o ogromnoj zaradi kompanija se nije ni približila brojkama ostalih talijanskih retaliera.
Svejedno imaju mogućnost proizvodnje više od sedam milijuna metara tkanine godišnje, sve jači im postaje vuneni program te izvoze u više od 30 zemalja diljem svijeta. Od stupova na kojima su nastali i narasli, a to su inovativnost i održivost, neće odustati, a to samo znači da će se o Mantecu još pričati. Zato, idući put kad kupujete kaput i ugledate crnu etiketu sa zlatnim natpisom na podstavi, znajte da ste i vi dali doprinos očuvanju našeg ekološkog sustava.