Dina Dončević 23.10.2025.

Bila sam u Madridu na Lexus multisenzornom iskustvu – savršenom putovanju za ljubitelje vožnje i dizajna

Prošlog tjedna dobila sam priliku sudjelovati na putovanju u organizaciji japanske luksuzne automobilske marke Lexus koja je bila savršeno iskustvo za sva osjetila. Očekivalo bi se da je sama vožnja automobila bila u fokusu, a iako je i ona vrhunsko iskustvo, brend nas je upoznao i s detaljima koji je čine još boljom, a koje možda ne primjećujemo. Njih smo istraživali kroz interaktivne radionice dodira, mirisa i zvuka. Sve su to možda detalji, ali oni koji vožnju i automobil čine boljim, a Lexus im pridaje značajnu pozornost. Fokus na detaljima ono je što ih ističe od drugih automobilskih kuća, a mi smo saznali i kako točno.

Kako bismo mogli uživati u iskustvu za sva osjetila otputovali smo u Madrid koji smo, kao i njegovu okolicu, otkrivali kroz udobnost elegantnog gradskog malog SUV-a: Lexus LBX. Riječ je o autentičnom Lexus automobilu u svakom detalju koji otkriva nova tumačenja luksuza. Ovaj automobil nije samo sredstvo za putovanje od točke A do točke B, već mjesto u kojem možete živjeti svoj život – udobno, povezano, nagrađeno, sigurno i zaštićeno.

Lexusov pristup luksuznom iskustvu vožnje ne definira samo jedan element. Radi se o cjelovitom iskustvu koje vam automobil pruža dok ste u njemu.

Kao vozač ili suvozač u Lexusu, sve što vidite, čujete, dodirnete, pa čak i pomirišete, skladno se kombinira kako bi stvorilo savršeno multisenzorno okruženje.

To je pažnja prema detaljima koja zahtijeva vještine izrade, dubok uvid u ljudske senzorne percepcije i primjenu preciznih tehnologija, a upravo to je ono o čemu smo mogli saznati više tijekom stručnih radionica.

 

Lexus LBX maleni je, luksuzni SUV koji nam je uživo dokazao sve ono što smo mogli čuti o stručnjacima koji pomažu učiniti vožnju u ovom automobilu posebnim iskustvom. Riječ je o istinskom Lexus automobilu koji pruža luksuz u svakom detalju, iznad onog što biste očekivali zbog njegove veličine. U ovom slučaju riječ je o hrabrijim nijansama koje se pojavljuju u interijeru i eksterijeru auta (posebno mi se svidjela brončana boja), novim teksturama, privlačnim detaljima i taktilnoj završnoj obradi koja je mekana na dodir i oku ugodna. Kako bi se dodatno naglasio osjećaj ugode koji biste trebali osjećati u svojem automobilu, prilikom kupnje možete birati između različitih stilskih “atmosfera” – Elegant, Relax, Emotion i Cool, u sklopu kojih su pojedinačni detalji usklađeni kako bi stvorili drugačije raspoloženje i osjećaj.

Kako bismo što bolje upoznali filozofiju dizajna brenda imali smo priliku razgovarati s Vivianom Hohenstein, dizajnericom i CMF stručnjakinjom koja je svoja znanja o bojama, materijalima i finišima (CMF-u) brusila i u Japanu, koja nam je objasnila sve o prvoj stvari koju primjećujemo kod automobila – njegov izgled. Zbog toga što je provela niz godina radeći u Japanu, iako je sad zaposlena u europskom dizajnerskom centru Lexusa, još lakše u svoj rad uvrštava tri vodeća načela temeljena na kulturi te zemlje.

Japanski duh gostoprimstva i usluge – omotenashi, najfinija izrada, ukorijenjena u obrtničkim tradicijama – takumi i poštovanje japanske baštine i tradicije kako bi se stvorilo vrijedno iskustvo kad god provodite vrijeme u automobilu, glavne su vrijednosti koje dizajneri Lexus automobila uzimaju u obzir prilikom kreiranja interijera i eksterijera. Koncept toga da vrijeme postaje temelj dizajna, stvarno je izvanredan, jer time ne samo da kreiraju predivne proizvode već su fokusirani i na činjenicu kako će ljudi doživjeti svoje vrijeme provedeno u tom automobilu.

A sve to rade od 1989. kad je kreiran LS, originalna Lexusova limuzina, koja je uvela je autentičan japanski stil u luksuznu vožnju. Najfinija mekana koža, bogati drveni ukrasi i umirujući tonovi bili su kombinirani s minimalističkom estetikom, a pristup kreiranju se, naravno, s vremenom razvio. Danas su boje, materijali i završna obrada korišteni kako bi se automobilima dala jača emocionalna kvaliteta i edgy osjećaj, a istovremeno su ostali vjerni u biti japanskom konceptu luksuza.

“Nalazimo se u eri CMF dizajna koji koristi senzorna iskustva za stvaranje personaliziranog i impresivnog luksuza. Uloga CMF-a nije ograničena samo na vizualnu i površinsku estetiku. Radi se i o zvuku, dodiru i mirisu, koristeći svih pet ljudskih osjetila za optimizaciju korisničkog iskustva”, istaknula je Hohenstein. Zato je na nama bilo da ovo putovanje iskoristimo da otkrijemo i druge, jednako bitne komponente, uz dizajn.

No, prije toga, saznali smo i kako izgleda proces dizajna jednog automobila, od koncepta do izvedbe, upoznali se s tehnikama koje spajaju tradiciju i suvremene zahtjeve te materijalima koje Lexus koristi, od kojih se posebno ističe bambus. Duboko ukorijenjen u japansku kulturu, to je svestran i održiv materijal koji se koristi u različite svrhe – kao alternativa koži i plastici pa sve do upotrebe kao kompozitnog materijala i tekstila za tepihe. Korištenje bambusa doprinosi principu kružnog dizajna, a istovremeno pruža nešto što se doima luksuznim i odgovorno je prema prirodi.

Kako bi ostvario ugodnu atmosferu koju želi postići u svojim automobilima, Lexus je sklopio partnerstva s liderima u svijetu mirisa – kućom Givaudan i zvuka – brendom Mark Levinson. Više o partnerstvu brendova saznali smo u sklopu radionica koje su se održale na različitim lokacijama u okolici Madrida što je značilo da ćemo po ulicama tog vibrantnog grada, ali i na otvorenoj cesti, moći uživati u iskustvu vožnje automobila Lexus LBX. SUV manjih dimenzija savršen je gradski auto koji bez problema može i pojuriti, a njegov atraktivan dizajn te minimalistički interijer koji naglašava luksuzan osjećaj definitivno su nešto što će se svidjeti ženama koje osim bitnih vozačkih performansi jednostavno žele voziti i vizualno privlačan auto.

Nakon što smo stigli na svoje novo odrediše – Finca El Gasco, bili smo spremni uroniti u svijet mirisa. Givaudan je globalni lider u mirisima – više od 30 posto mirisa na svijetu kreirano je od strane stotine njihovih stručnjaka koji su eksperti svojeg zanata. Givaudan tako stoji iza parfema Dior J’adore, Parfums de Marly Delina, Diptyque Fleur de Peau, Rabanne 1 Million, Jean Paul Gaultier Le Male i mnogih drugih, a zaslužni su i za pet mirisa specijalno kreiranih za Lexus, kojem su se pridružili u istraživanju novih senzornih iskustava. Felipe Castro, direktor inovacija u toj kući, otkrio nam je kako je 75 posto emocija koje osjećamo tijekom dana potaknuto mirisom te su zapravo mirisi iznimno bitan dio našeg života, koji ponekad zanemarujemo.

Miris je ključni element u našim senzornim iskustvima. To je jedno od prvih osjetila koje razvijamo od rođenja i jedno od najosjetljivijih.

Upravo zato ne čudi da se Lexus odlučio posvetiti upravo tome, kako bi iskazali svoj inovativan duh koji dijele s Givaudanom. Jedna od vrijednosti koje ove brendove povezuje, uz kreiranje inovativnih proizvoda koji zadovoljavaju potrebe potrošača i predviđaju njihove želje, je i posvećenost održivosti.

Inovacije, održivost, autentičnost i emocije ono su što ih povezuje, a upravo su to pretočili i u pet mirisnih kreacija koje mogu dodati novu dimenziju svakom putovanju. U svakom od mirisa nalazi se akord bambusa, kako bi se kreirao prepoznatljiv Lexus miris koji dočarava atmosferu japanskih bambusovih šuma. Kako je vrijeme bitna komponenta dizajna, tako se pojavljuje i ovom segmentu – svaki od mirisa ima svoju vremensku temu, od zore do ponoći. Keifu, Seiyo, Tenko, Shinmei i Hanya mirisi su koji mogu unijeti dozu mirnoće, svježine, energije ili opuštanja tijekom vožnje, ovisno o vašim preferencijama, a nadolazeća potpuno nova luksuzna limuzina Lexus ES bit će prvi model koji će imati sustav koji besprijekorno koordinira kontrolu klime, unutarnju rasvjetu i opcije mirisa u automobilu kako bi stvorio željeni mood. Udobnost i uživanje tijekom vožnje ono su što je bitno, ne samo da sigurno i lagodno stignete na svoje odredište (što Lexus LBX uspješno čini).

Bilo je vrijeme da ponovno sjednemo u svoje hibridno vozilo kako bi se uputile na lokaciju posljednje radionice, one posvećene zvuku brenda Mark Levinson, u vili Las Rozas. Jednostavnost i bezbrižnost koja su nas pratile tijekom putovanja vezane su i uz tehnologiju kojom je automobil opremljen, a koja nam je omogućila da na vrijeme, udobno, bez stresa i sigurno stignemo na iduće odredište, neovisno o tome što se nalazimo u nepoznatom gradu. Ovo hibridno vozilo samo se puni tijekom vožnje te usporava ili koči, što znači da nismo morale razmišljati o priključivanju na struju niti o dosegu baterije. Još jednom je bezbrižnost bila glavna značajka ovog putovanja.

Posljednje osjetilo kojim smo se bavili na ovom putovanju bilo je – sluh. Već više od 25 godina stručnjaci iz Lexusa surađuju s onima brenda Mark Levinson kako bi svaki automobil bio opremljen premium sound sistemom, izrađenom po mjeri, posebno prilagođenom obliku i veličini unutrašnjosti automobila. Stručnjaci za akustiku surađuju s Lexusovim dizajnerima i inženjerima od ranih faza razvoja novog automobila kako bi svaki tip glazbe, bilo da je riječ o klasičnoj, rap ili rock, zvučao čisto kao da se nalazite na live nastupu.

Za to, kako su nam otkrili, koriste recept kojim postižu najbolju ravnotežu zvuka koji je reproduciran iz prestižnog audio sustava. U to smo se imale priliku uvjeriti i same tijekom vožnje u gotovo tihoj kabini LBX-a koja je savršeno okruženje za novi, posebno konstruirani audio sustav Mark Levinson® Premium Sound s 13 zvučnika, uključujući subwoofer od 22,4 cm ispod poda prtljažnika. Koristeći novu Mark Levinson Quantum Logic Surround tehnologiju s Clari-Fi®-om, ovaj niz stvara preciznu i punokrvnu zvučnu pozornicu s glatko uravnoteženim frekvencijskim karakteristikama i visokom jasnoćom i definicijom. Iako smo mi tijekom putovanja ipak morale biti fokusirane na to da na vrijeme stignemo na odredište, ovakav sound sistem savršen je za sve one koji svoj automobil vole koristiti za carpool karaoke. 

Ovim putovanjem dobili smo priliku zaista saznati sve o luksuznoj automobilskoj marki Lexus i naučiti sve principe japanskog dizajna i gostoprimstva koje primjenjuju na kreiranje automobila. Iako smo mi “Living in my LBX” iskusili na predivnom putovanju u Madrid, jasno je da baš svaka vožnja, zbog detalja kojima je brend posvećen, može biti posebno iskustvo s atmosferom prilagođenoj vama, u kojoj ćete se osjećati ugodno. Tako automobil, u kojem zaista provodimo jako puno vremena, postaje mjesto ugode i opuštanja, u kojem mogu uživati sva osjetila, osim samo prijevoznog sredstva koje će vas dovesti do željene destinacije.

Svi koji žele luksuz u svakom dijelu svojeg života, mogu biti sigurni da će ga pronaći u SUV-u Lexus LBX, savršenom gradskom autu koji je definicija quiet luxury stila.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: PR