Luisa Pascu (fotografija: Toni Renaud)

Dina Dončević 18.10.2023.

Mlada hrvatska umjetnica Luisa Pascu otvara samostalnu izložbu “Red Carpet Intimacy”

Je li intimnost na crvenom tepihu moguća? Odgovor na ovo pitanje pokušava dati slikarica Luisa Pascu u novom ciklusu radova
“Red Carpet Intimacy”, koji predstavlja samostalnom izložbom u galeriji Kolekcionart – prostoru istoimene digitalne platforme pokrenute proljetos s ciljem promocije mladih hrvatskih vizualnih umjetnika.

Luisa Pascu: Poljubac (Pogoršanje), akvarel, 2023.

Otvorenje izložbe, koja se održava u sklopu Artupunkture, održat će se u srijedu, 18. listopada u 19 sati. Izložba ostaje otvorena do 28. listopada, a moći će se pogledati radnim danom od 10 do 19 sati te subotom od 10 do 13 sati na zagrebačkoj adresi Kralja Zvonimira 7.

Luisa Pascu (fotografija: Toni Renaud)

Riječ je o radovima koji problematiziraju odnos privatne i javne sfere života u kojem se isprepliću blještavilo reflektora i pogledi javnosti s najintimnijim ljudskim potrebama i osjećajima. Pascu na lucidan način pronalazi u svojoj okolini i vlastitim iskustvima teme i događaje usko vezane uz poljupce i senzualnost koja se odvija između dvoje ljude u bliskome odnosu. Osim poljubaca, odnosno zagrljaja koji se javljaju kao lajtmotiv čitave ove serije, kao glavni protagonist priče pojavljuje se i crveni tepih – gotovo personificirani objekt koji u ovoj seriji postaje (ponekad) vladar scene i šef glamura – po kojem ljudi padaju, gaze, plešu i prolijevaju…

Luisa Pascu: Poljubac (Blizu 1), akvarel, 2023.

Kako pojašnjava Bartol Fabijanić, “ono što ovu seriju radova razlikuje od uvriježenog i tradicionalnog načina poimanja (slikarske) teme poljupca jest odsustvo bilo kakve patetike, odnosno baš suprotno, pristup koji u sebi sadrži romantičnu komponentu, no ujedno ogoljava prirodu poljubaca do najskrivenijih detalja. Tako kadriranje pojedinih slika, za razliku od očekivanog poljupca, u krupnome kadru hvata dio leđa na kojima vidimo stisak partnera, ili pak donji dio tijela nevidljivih protagonista slike – iz kojih autorica iščitava iskreniju emociju od one koju oni pokušavaju odaslati izrazima svojih lica, kao rezultat nesvjesne i automatske reakcije tijela na čin poljupca”.

Luisa Pascu: Poljubac (Piće), akvarel, 2023.

A evo što je sama slikarica rekla o izložbi: “Poljupci s crvenog tepiha govore o javnim dijelovima privatnog života, te o intimnim dijelovima javnog života. Kroz ove slike proučavam govor zaljubljenog i/ili ukočenog tijela, te tražim nehotični, iskreni trenutak ispod slojeva holivudskog blještavila”.

Luisa Pascu rođena je u Beču 2000. godine. Završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu te zatim upisala Akademiju likovnih umjetnosti – Slikarski odsjek. Trenutačno pohađa apsolventsku godinu diplomskog studija. Izlagala je samostalno 2020. u Galeriji Lauba u sklopu projekta “Šalji dalje” (Trenutno (ne)zadovoljstvo), u Galeriji Siva 2021. ((Ra)stvaranje) te u Galeriji Događanja Centra kulture na Peščenici 2022. godine (Terapija usporedbom). Izlagala je na više skupnih izložbi: u galeriji CEKAO u sklopu izložbe Škola hodanja (2021.), Gradskoj knjižnici Ante Kovačića Zaprešić (Unutarnji prostori, 2021.), knjižnici Savski Gaj (Spavanje, 2022.) i u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog (2021.). Djelovala je u skupu javnih intervencija unutar projekta Grad na drugi pogled, Trešnjevka (2021.). te ilustrirala slikovnicu Mitja i potres (2021., tekst: Ivanka Blažević-Kiš).

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Toni Renaud, Kolekcionart