Iva Marušić 04.03.2025.

Zašto muška moda posljednjih godina doživljava takav procvat?

Posljednjih sezona, muška moda doživljava pravi procvat. Industrija je to koja se transformira i postaje sve dinamičnija i inkluzivnija. Povijest muške mode bila je nekad vezana uz krutost i ograničenost s tek nekoliko stilova ili silueta koji su se smatrali prihvatljivima. Međutim, u posljednjih nekoliko godina došlo je do značajnog pomaka, što je rezultiralo širim spektrom kreacija koje zadovoljavaju raznolike ukuse i stilove života.

Već tri godine zaredom, muška moda bilježi veći rast u potražnji nego ženska moda, unatoč tome, što ženska moda i dalje ima najveći udio u modnoj industriji. Zašto je to tako? Najjednostavniji odgovor bi bila činjenica da muškarci sve više razmišljaju o osobnom stilu i obraćaju pažnju na modu. No, niz je uzroka koji dovode do snažnog položaja muške mode i zato smo ih u ovom članku odlučili istražiti.

Aimé Leon Dore

Početak svega krije se u povijesti. Tradicionalno muško odijevanje nekoć se temeljilo na funkcionalnosti, jednostavnosti i formalnosti. Veći dio 20. stoljeća, u muškoj su garderobi dominirali klasici – odijela, košulje i cipele od glatke, sjajne kože – komadi koji su zadovoljavali ideal profesionalnosti i jednostavnosti. Tek krajem 20. i početkom 21. stoljeća, muška se moda počela razvijati van tradicionalnog konteksta, osobito s porastom streetweara, casual odjeće i sve većeg utjecaja subkultura.

Rubato

Danas su modne piste postale platforme za hrabro eksperimentiranje, a predimenzionorana silueta, jarke boje i nekonvencionalni materijali postali su uobičajeni u muškoj modi. Dizajneri više nisu ograničeni očekivanjima “klasične muškosti”, što omogućava muškarcima da prihvate šire, raznolike kreacije koje izazivaju prethodne norme.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

No, zašto onda tek posljednjim sezonama dolazi to izraženijeg rasta? Veliki dio odgovora leži u samoizražavanju. Muškarci sve više eksperimentiraju s odjećom i izlaze iz okvira tradicionalne poslovne mode koja je dominirala desetljećima. Uz to, zanimljiv je podatak da je rad od kuće koja se normalizirao nakon pandemije, ono što je muškarcima počelo davati sve veću slobodu u odijevanju, što ih je potaknulo na istraživanje novih odjevnih stilova.

Paralelno s istraživanjem novih stilova, u modnoj su se industriji za muškarce počele događati brojne promjene. Naime, muškarci imaju više izbora nego ikad ranije. Brendovi poput JW Andersona, Prade i Loewea prihvatili su rodno-neutralnu odjeću, nudeći kolekcije koje su istovremeno eksperimentalne i inkluzivne. Nekada čvrsta razlika između muške i ženske odjeće postaje sve manje važna. Kolekcije sada uključuju komade koje može nositi bilo tko – košulje, suknje i hlače koje ne pridaju važnost određenom rodnom identitetu, već univerzalnom stilu pojedinaca.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by JW ANDERSON (@jw_anderson)

Globalni uspon streetweara, je postao dominantna kulturna i komercijalna snaga u modnom svijetu. Brendovi poput Supreme, Off-White, Fear of God, Aimé Leon Dore, ali i brojni drugi, danas predvode ovu revoluciju. Utjecaj streetweara može se vidjeti u luksuznim modnim kućama poput brendova Louis Vuitton i Balenciaga, koji surađuju s dizajnerima streetweara kako bi u svoje kolekcije unijeli energiju urbane kulture.

Loewe

Jednako kao što društvene mreže oblikuju trendove ženske mode, posljednjih je godina jednak slučaj i s muškarcima. Platforme su tako i mušku modu učinile pristupačnijom i fluidnijom, i time su muškarci izašli iz tradicionalnih modnih okvira. Muški celebritiji su također utjecali na ovaj trend kao što su Harry Styles, A$AP Rocky, Timothée Chalamet i drugih postali su ikone stila. Uz nekonvencionalne outfite, od dekonstruiranih odijela, pa čak i suknji, jasno je da muška moda više nije ograničena na nekoć definirane okvire.

Harry Styles

Ono što još valja naglasiti je da luksuzni odjevni komadi bilježe rast prodaje od više od 30 posto u posljednjih pet godina, što pokazuje da muškarci ne samo da kupuju više, već ulažu u kvalitetu i kupuju svevremenske i dugovječne komade koje će odijevati godinama. Također, istraživanja pokazuju da muškarci najviše ulažu u cipele i da je to komad na koji najviše obraćaju pozornost prilikom kupnje luksuznih modela, isto ono što u ženskoj modi vrijedi za modne dodatke poput torbi.

JM Weston

No, porast u sektoru muške mode ne pokreću samo muškarci. Žene također doprinose trendu kupujući i odijevajući muške komade. To uvelike brendovima proširuje bazu kupaca, ali ih potiče i na inovativnost da stvaraju uniseks komade koje će obožavati i muškarci i žene.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by María Gabriela Espinoza (@britanniaworld)

Aimé Leon Dore

Brojne analize dokazuju da će u budućnosti udobnost, kvaliteta i svestranost igrati ključnu ulogu u muškoj modi. Unatoč tome što su mušku modu uvelike popularizirali i ranije spomenuti brendovi koji potiču na rodnu neutralnost i fluidnost, muška moda koja nas najviše inspirira je ona koja se fokusira na istraživanje jednostavnih i svevremenskih klasičnih komada, dok je u ženskoj industriji i dalje izraženiji fokus na istraživanju novih, još nepredstavljenih silueta.

Jedno je sigurno: muška moda više nije sporedna tema u modnoj industriji — ona oblikuje budućnost mode.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram