
@leoniehanne
Zašto influenerice prodaju dizajnerske torbice i je li luksuzu kakav poznajemo u posljednjih 5 godina došao kraj?
Jeste li primijetili promjenu na društvenim mrežama? Mnogi content kreatori na TikToku tvrde kako je luksuzna moda kakvu poznajemo posljednjih 5 godina na izdisaju, a brojne influencerice kao što je Lydia Millen odlučile su prodati čitavu svoju kolekciju dizajnerskih torbica. Millen ih je kupovala kao trofeje koji su bili dokaz njezina uspjeha, a dijeljenje ljubavi prema luksuznim komadima online, sa širokom publikom ljubitelja mode, promijenilo je njezin život. No, u posljednje vrijeme, priznala je kako se ne osjeća dobro da se sav sadržaj serviran na društvenim mrežama vrti oko tih torbi, što ju je natjeralo na promjenu – i prodaju čitave kolekcije Hermès, Dior i Chanel torbica.
@lydiamillen Ad The day has arrived, and my bags are now live with my incredible friends at @Sellier Knightsbridge You can shop the first drop from my private collection of luxury handbags, with 20% of the proceeds going to charities in support of women. #hermesbirkin #bagcollection #luxuryhandbags #hermes
Uz nju, influencerica Rianne Meijer se, pak, pita bi li htjela određene tenisice ili balerinke da nemaju dizajnerski potpis koji ih čini poželjnijima. Njezin odgovor je ne, pa je odlučila da više ne želi utjecati tako da na društvenim mrežama pokazuje, i uopće kupuje, luksuzne komade. Otkrila je da su njezini motivi za kupnju tih komada krivi, što ne znači da ih druge žene diljem svijeta koje ih imaju, ne cijene te radi svih pravih razloga kao što su ljubav prema brendu ili vrhunska izrada.
@rianne.meijer Time for a new era ❤️❤️
U prilog tome govori i Tamara Kalinić, koja je otkrila kako je svi u posljednje vrijeme pitaju hoće li i ona prodavati svoje dizajnerske komade. Njezin je odgovor – ne. A razlog? Slaže se s time da joj nije potrebno 100 različitih torbica ili dizajnerskih cipela, ali baš zato ti komadi ne ulaze u okvir potrebe. Prema njezinom mišljenju, luksuzni komadi su luksuz, a ne nešto što je neophodno. U svemu je bitno ostati vjeran sebi, naglašava Kalinić koja vjeruje da su mnogi kupovali komade da bi bili u trendu ili impresionirali druge, no ona je ustrajna u tome kako bi – da nema Instagram i TikTok na kojem svakodnevno objavljuje svoje outfite, izgledala isto.
@tamara One of the most asked question in the last few weeks 😳 #luxury
Komentari na društvenim mrežama, kad je riječ o još jednom video unboxingu Hermès torbe, počeli su sve učestalije biti negativni, a sve su to primijetile i influencerice. Pomno osluškuju svoju publiku, a to ih je nagnalo na to da razmisle o svojem odnosu prema luksuznim komadima. Osim što je to njih potaknulo na promjenu, odlučile su je proširiti i na svoju publiku i promijeniti način na koji one možda utječu na tuđe shopping navike i donošenje modnih izbora.
@lisaholdshteyn_ Shoes is the key hahah ✨ Dream unboxing 🙈 #hermesshoes #hermesunboxing #fashiontiktok #luxury
Klima se mijenja, pričanja o globalnoj ekonomskoj krizi sve su glasnija, aspiracijski kupci štede za crne dane, a luksuz sad zaista ponovno postaje luksuzan – rezerviran samo za one najbogatije. S druge strane, prema društvenim mrežama, čini se da su luksuzni komadi sad posvuda, pa su oni, za neke kupce, izgubili svoju ekskluzivnost.

@ariellecharnas
Iako je svaka od ranije navedenih influencerica, pa i svih drugih koji imaju luksuzne komade, imala drugačiji motiv iza kupnje tih komada, te da nije sporno da se nekima ti modeli zaista sviđaju i da ih žele imati u svojoj garderobi, nekoć su dizajnerske torbe bile statusni simbol. Mnoge žene kupovale su ih kao dokaz svojeg uspjeha, a sad, kad su sigurnije u same sebe i svoja postignuća, ne trebaju im stvari koje to pokazuju.

@zozosfits
Luksuz su postale druge stvari, a osim toga, do odbacivanja dizajnerskih komada došlo je i zbog toga što visoka cijena više ne osigurava kvalitetu. Nakon pandemije, luksuzne kuće značajno su podignule svoje cijene, a kvaliteta njihovih komada to ne prati jer nisu unaprijedili svoju proizvodnju, zbog čega je nastao val nezadovoljstva među kupcima – vidljiv i u padu prihoda od prodaje brojnih modnih kuća. Pad prihoda u 2024. godini, pa i u posljednjem kvartalu, zabilježile su brojne modne kuće. Budućnost luksuzne mode izgledat će značajno drugačije od onog na što smo navikli u posljednjih pet godina, o čemu smo vam ranije pisali.

@mariakragmann
Promjena je nužna, na sve nas su utjecale društvene mreže i svi smo barem jednom kupili neki komad jer smo ga vidjeli na drugima. No, idući put, zapitajte se želite li to jer vam se zaista sviđa ili želite poslati neku poruku kupnjom i nošenjem tog komada? Svi smo jednom bili i žrtve i počinitelji toga da smo kupili nešto kako bismo pokazali svoju vrijednost putem te stvari, a influenceri prednjače u tome.
S promjenama koje je doživjela luksuzna industrija u posljednjih nekoliko mjeseci, ekonomskom situacijom u svijetu i influencerima koji su odlučili svoj utjecaj koristiti u druge svrhe, odnos prema dizajnerskim komadima, na koji su neminovno utjecale i društvene mreže, te shopping navike mnogih, jako će se promijeniti.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram