Španjolski high street brend Zara već godinama uspješno prati, ali i nameće modne trendove i nudi nam širok izbor različitih kolekcija po prihvatljivim cijenama. Kako bi uspješno vladala high street modnom scenom i uočila ključne trendove prije nego se pojave,  Zarin tim dizajnera koristi niz trikova.

Zara i njena roditeljska kuća Inditex u svom španjolskom sjedištu u Arteixu ima čak 300 dizajnera. Oni se brinu da dva puta tjedno novi komadi odjeće stižu u preko 2200 dućana diljem svijeta.

Poznato je da high street brendovi prate trendove s pista luksuznih  brendova, nudeći slične proizvode po nižim i pristupačnijim cijenama. Zara je upravo zbog ovog načina poslovanja u više navrata optužena za kopiranje, no to je i dalje najisplativiji poslovni model kojeg se pridržava.

Danas su uz inspiraciju s pista, Zarini dizajneri orijentirani i na društvene mreže, pogotovo Instagram, otkud crpe inspiraciju za nove kolekcije.

Instagram influenceri postali su bitan element u procesu osmišljavanja novih kolekcija upravo zbog efekta koji influenceri postižu odabirom određenih trendova. Kada ključni influenceri na svojim profilima prikažu neku odjevnu kombinaciju, ona se u trenu rasproda. Prednost Instagrama leži i u činjenici da su modne inspiracije sa svih strana svijeta dostupne na samo jednoj platformi. Tako Zarini dizajneri istovremeno prate što se nosi u New Yorku, Šangaju, Parizu i Tokyu.

Iz Zare poručuju kako je novi pristup dvosjekli mač i kako ima svoje prednosti i nedostatke, s obzirom da dizajneri imaju zadatak prikupa svih informacija i filtriranja onih bitnih, odnosno trendova koji će se stvarno zadržati.

Kako bi imali što širu prespektivu, Zara zapošljava dizajnere svih dobnih skupina, koji mogu doprinijeti osobnim uvidom u trendove za svaku dobnu skupinu.

Zarina online trgovina također igra veliku ulogu u odabiru novih stilova. Dizajneri dobivaju informacije što kupci pretražuju najviše na njihovim stranicama te prema tome kroje ponudu za iduću kolekciju.

“Stalno se ispravljamo”- svi Inditexovi brendovi izgrađeni su oko filozofije da treba mijenjati stvari i trendove koji ne prolaze

Kako bi uspjeli konstantno ispravljati vlastite pogreške, dizajneri usko surađuju s lokalnim menadžerima u svim državama u kojima Zara ima svoje trgovine. Od njih traže povratne informacije te prilagođavaju dizajn potrebama i željama kupaca.

Slušanje povratne informacije kupaca danas je jedna od najvažnijih prodajnih strategija, no nemaju sve kompanije mehanizam kojim bi popratile brze i velike promjene. Zara se ovdje ističe zahvaljujući kvalitetnom sustavu opskrbe koji omogućuje suradnju svih timova koji rade na jednom komadu odjeće ili liniji. Također, nikada neće pokrenuti masovnu proizvodnju samo jednog komada.