Zaboravite svečane haljine, nose se smokinzi! Saint Laurent pokazao da i odijela mogu biti seksi
Sinoć je završio tek drugi dan Tjedna mode u Parizu, a ljestvica je već postavljena visoko. Naime, Anthony Vaccarello sinoć je pariškoj publici servirao fantastičnu kolekciju koja je glavna vijest dana. Revija za kolekciju proljeće/ljeto 2025. godine označila je trijumfalni povratak u povijesno središte kuće, gdje je i sam Vaccarello debitirao 2016. godine.
Najveće celebritije današnjice dočekao je impozantan prostor s upečatljivim zlatnim ovalnim okvirom podignutim iznad piste, dok je pista bila obojena duboko plavom bojom kojom su manekenke šetale u krug. Modeli su se pistom kretali graciozno i davali poseban ton kolekciji koja je sama po sebi bila moćna i označila nešto drugačiji pristup kreiranju od onog kakav Vaccarello inače odabire.
Samim prvim lookom kolekcije bilo je jasno da je kreativni direktor inspiraciju pronašao u radu samog Yves Saint Laurenta. Naime, slavni dizajner poznat je po tome što je prvi odjenuo ženu u smoking, dajući joj moć, no i neku novu ženstvenost koja je do tad označavala neke druge siluete. Bilo je to 1966. godine, a Vaccarello je pedesetak godina nakon, nadahnut radom osnivača kuće, krenuo u smjeru kojim su, čini se, svi oduševljeni. Rezultat je to kolekcije koja je odražavala estetski pristup kuće – precizan i strukturiran koji su pratile siluete muških krojeva. Sakoi s dvorednim kopčanjem, široke hlače na crtu u nijansama antracit, crne i tamnije bordo. Početni lookovi u kojima su modeli šetali u odijelima, s kravatama i naočalama, izazvali su osjećaj autoriteta, za razliku od prošlih kolekcija u kojima je Vaccarello postavljao fokus na više provokativne i na prvu atraktivne kreacije.
Outwear komadi, odnosno jakne i kaputi, imali su snažnu ulogu u ovoj kolekciji. Baloneri i predimenzionirane avijatičarske jakne dodavali su volumen i teksturu. Modni dodaci bili su jednako snažni kao i krojevi odjevnih komada; od Saint Laurent kultnih naočala do masivnih zlatnih narukvica koje se gotovo svi modeli nosili oko zapešća. Kolekcija je doista, bila prikaz onog istinskog glamuroznog stila koji je duboko utkan u ovu parišku modnu kuću.
Kako je kolekcija prelazila u večernju odjeću, Vaccarello je započeo sa serviranjem nešto drugačijih lookova. Naime, odjednom smo gledati raskoš brokata i čipke. Paleta boja odjednom je započela s bogatim tonovima fuksije, jarko žute, ružičaste i plave, a prozirne bluze i uske suknje počele su dominirati pistom. Unatoč tome što se naizgled činilo da odjednom gledamo neku drugu kolekciju, kolekcija je imala svoj početak i kraj, a to je dojam samopouzdane Saint Laurent žene koja uvijek izgleda sofisticirano, profinjeno i samouvjereno. Drugi dio kolekcije, ako ćemo ga tako nazvati, bio je u stvari hommage dizajnerice Lolou de la Falaise, jednoj od najpoznatijih muza slavnog dizajnera.
Vaccarello je najnovijim kreacijama koje su proizašle iz ateljea pariške kuće, dokazao da zna kako ostavštinu Yves Saint Laurenta održati živahnom i servirati je u kontekstu suvremene mode. Krojevi i oštrina svih komada kolekcije istaknuli su se u ovoj modnoj sezoni u kojoj mnogi dizajneri igraju na sigurno. Vaccarello je s druge strane, potvrdio snagu i identitet brenda koji nikad ne odustaje od snažnih lookova u kojima svi želimo hodati.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Kendam