Virgil Abloh, dizajner promjene

Sinoć je svijet mode potresla šokantna vijest da je, u dobi od 41. godine, preminuo Virgil Abloh – vlasnik modne marke Off-White i art direktor francuske kuće Louis Vuitton, jedan od najprominentnijih dizajnera svoje generacije. No, Abloh je bio više od samo dizajnera. Amerikanac je svojim djelovanjem otvorio vrata zatvorenog svijeta mode mnogima i dao svima do znanja da se u sebe i svoje snove uvijek isplati vjerovati. I to nije učinio samo u svijetu mode.

Abloh je u fokus javnosti došao najprije kao bliski suradnik Kanyea Westa (s rapperom je surađivao od 2007. godine) i radi svojeg umjetničkog izražaja, a više od 10 godina kasnije otišao je kao jedan dizajner kojeg oplakuju svijet mode, likovne umjetnosti, glazbe i produkt dizajna jer je u svakom od tih polja u, nažalost prekratkom djelovanju, ostavio svoj trag.

Kanye West i Virgil Abloh sa suradnicima 2009. godine (photo credit: Tommy Ton, www.tommyton.com)

Ono što je Abloha izdvajalo od drugih, osim neosporivog talenta, je i odnos prema ljudima – u trenutku rađanja streetweara koji je činio temelj dizajnerovog modnog stvaralaštva, rađala se i posebna veza između mode, celebritija i influencera, ljudi s kojima se Abloh družio privatno, a koji su mu bila velika podrška tijekom cijele karijere.

Abloha, koji je rođen u Chicagu i stekao diplomu arhitekta na Illinois Institute of Technology, je majka naučila šivati u djetinjstvu, a Kanye West ga je angažirao kako bi povezao rap, suvremenu umjetnost i visoku modu u jedno. Iako su surađivali dugi niz godina, u međuvremenu je kreativac osnovao vlastiti modni brend s bazom u Milanu, pod nazivom Off-White, čiji je dizajn naprije naišao na kritike modnih insajdera starog kova. Ablohu se prigovaralo štošta, ali uspjeh njegovog brenda, nevjerojatna popularnost komada koji su se redovito nalazili na listi natraženijih te kolaboracije s najvećim ekspertima u svojem području kao što Nike ili Ikea, ubrzo su nadglasali svaku kritiku.

Od malena je bio fasciniran svima vrstama umjetnosti i talenta, uključujući i grafite i skate kulturu, a ostao je to sve do zadnjeg dana. I sam je znao izjaviti da stvara za 17-godišnjeg sebe, a nije bio daleko od istine – i tada je noćima DJ-irao, baš kao i u odrasloj dobi te s prijateljima oslikavao svoje Nike tenisice, što je posljednjih godina čini u sklopu (vrlo unosne) suradnje sa sportskim gigantom. Već je tada počeo elemente arhitekture prebacivati u modni dizajn, a kruna svih utjecaja bilo je imenovanje za kreativnog direktora u kući Louis Vuitton.

2012. godina bila je najveća prekretnica za Abloha koji se već tad etablirao u sklopu DONDE, Westove agencije koja je postala inkubator dizajnera poput njega, Matthewa Williamsa koji danas radi u Givenchyju i Justina Saundersa, a trio se tada povezao s Nikeovim dizjnerom Heronom Prestonom i nogometašem Florencijom Galarzom te formirao Been Trill, DJ kolektiv koji je bio predgrupa A$AP-u Rockyju i samom Westu. Tada je osnovao svoj prvi modni brend – Pyrex Vision. Prema Pyrexu se, kako je izjavio, odnosio kao prema umjetničkom projektu te “nije jedan dan donio svjesnu odluku biti modni dizajner”. Ali to je postao.

Pyrex je odmah postao bitan u underground sceni, ali je i naišao na probleme zbog naziv. No, Abloh već imao novu ideju – Off-White je rođen samo nekoliko mjeseci kasnije, 2013. godine i zapravo je, iako kategoriziran kao streetwear brend, oduvijek funkcionirao kao punokrvni modni brend s revijama na Tjednu mode u Parizu. Off-White je visoku modu učinio dostupnom svima i pokazao kao i “obični” komadi mogu biti haute couture te koliko jedna malena intervencija – poput riječi istaknute u navodnicima, može podići puno prašine u svijetu mode.

Bespredmetno je uopće nabrajati brojne uspjehe i pomake koje je Off-White napravio (kao i to da je postao upravo ono za što je West angažirao Abloha), no šanse da se takav brend, koji je surađivao s brendovima Nike, Levi’s, Rimowa, IKEA, Jimmy Choo, Moncler, Evian, Converse, Dr. Martens, Byredo i slični, ponovi, veoma su male. I samim time je taj uspjeh još i veći. Off-White je postao komercijalan brend, ali onaj koji je trendove stvarao.

 

2018. godina ostaje pak ona u kojoj je Virgil Abloh učinio nemoguće i zasjeo na kreativno čelo francuske modne kuće s dugačkom tradicijom, mjesto koje je inače bilo rezervirano samo za one s modnim pedigreom i one koji su svoj zanat brusili isključivo u modnoj industriji. Taj je trenutak označio novu eru za rigidan svijet mode koji u svoje redove rijetko pušta one koji ne zadovoljavaju njihove stroge kriterije. Abloh je zadovoljio sve i okrenuo Louis Vuitton nekim novim mušterijama, svojim sljedbenicima koji će ga pratiti baš u svakom pothvatu. Brojni su ikonični komadi i trenuci koje je Abloh obilježio tijekom rada u francuskoj kući, a iako se sve zbilo u kratkom roku, ostat će zapamćen kao jedan od, slobodno možemo reći, najpopularnijih perioda modne kuće Louis Vuitton.

Koliko god nevjerojatno zvučalo postoje generacije koje su prije čule ime Virgil Abloh nego Louis Vuitton, a to su generacije na kojima svijet ostaje. I upravo to čini preranu smrt ovog kreativca još tragičnijom – do sad je zadužio mnoge, a nije bilo toga što nije mogao ostvariti. Njegov će utjecaj ostati zabilježen u glazbi, umjetnosti i modi, ali utjecaj Virgila Abloha najznačajniji je  u svijetu snova i upravo će “dream big” stav, za kojeg nam je Virgil Abloh jasno dao do znanja da imamo pravo, hraniti generacije ambicioznih kreativaca koji sada znaju da je sve moguće.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Tommy Ton, Instagram

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0