Iva Marušić 09.10.2024.

Upoznajte Stillist, platformu za prodaju preloved luksuznih modnih komada u Hrvatskoj. Razgovarali smo s osnivačicom!

Već dugi niz godina, kupovanje modnih komada većinom se preselilo iz fizičkih dućana u naše uređaje. Uživamo scrollajući blagodatima Interneta i otkrivamo webshopove koji u svojim asortimanima broje komade za kojima tragamo. Već smo pisali o tome koliko u današnjoj brzorastućoj i sveprisutnoj modnoj industriji koja nas zove tome da iznova odabiremo nove komade, sve se više modnih entuzijasta okreće kupovanju preloved modnih komada. Od second hand pa sve do vintage komada, kupci svojim ormarima žele dodavati stvari koje će trajati, stoga ulaganje u takve komade je nešto što oduvijek podržavamo.

Sad napokon jednu takvu platformu imamo i u Hrvatskoj, Stillist.hr. Radi se o ideji koja se gradila godinama, a iza koje stoji poduzetnica Ana Kolar Kuffner. S njom smo za ovu prigodu razgovarali i otkrili kako je izgledao put kreiranja nečeg sasvim novog, što hrvatskom tržištu još nije poznato.

 

MAGME: Radite kao poslovni konzultant, a posljednjih nekoliko godina stvarali ste Stillist.hr. Odakle ideja za predstavljanjem platforme za prodaju i kupnju dizajnerskih komada u Hrvatskoj?

Ana Kolar Kuffner: Poduzetnica sam i u poduzetništvo sam krenula kao poslovni savjetnik, ali nisam jednostavno nikada bila tip koji se može baviti samo jednom stvari. Otkad znam za sebe volim tu širinu i u interesima i poslovanju. U poduzetništvu mislim da sam se i pronašla tek kad sam shvatila da imam slobodu rada na više projekata. Strast mi je unaprjeđivanje poslovanja, kako svojih, tako i tuđih. I tako je nastao i Stillist!

Tijekom pandemije koja je shopping potpuno preselila online, puno sam vremena provodila na stranim platformama i kupovala te prodavala stvari online. Na oglasnicima u Hrvatskoj mi puno stvari nije odgovaralo u prodaji, pa sam odmah s te poslovne strane krenula razrađivati “što bih ja tu sve popravila i kako to može biti bolje?”.

Stillist je kao ideja nastao iz promatranja kako funkcioniraju stvari, onog “zašto mi to nemamo u Hrvatskoj?” i osmišljavanja kako napraviti platformu koja može poboljšati internetsku prodaju.

MAGME: Kako to da ste se odlučili na platformu za isključivo dizajnerske komade i odmaknuli se od fast fashion brendova?

AKK: Rekla bih da je to bila poslovno možda i teška odluka, ali otpočetka sam znala koje vrijednosti želim da Stillist jednog dana predstavlja. Teška je bila zbog toga što sam svjesna da bi to sigurno značilo puno brži razvoj, vjerojatno i više posla i novaca, ali nekako je moja odluka bila da želim graditi zajednicu na duže staze.

Fast fashion je trenutačno neizbježan, ali bilo mi je bitno poslati jasnu poruku da vjerujem u budućnost održive mode. Htjela sam da Stillist bude ogledalo mojih vrijednosti.

MAGME: Koliko vam je trebalo vremena od prvotne ideje do realizacije projekta?

AKK: Trebalo mi je četiri godine. Kao što sam ranije rekla, ideja se rodila za vrijeme korone i mog prvog porodiljnog, a nakon toga mi nije izlazila iz glave. U međuvremenu sam postala majka po drugi put i krenula u istraživanje tržišta i učenja o svemu što sam htjela o tome znati. Trebalo je vremena da se financijska situacija posloži i omogući ulaganja koja su bila potrebna. Stillist je do unazad par mjeseci bio projekt na kojem sam isključivo radila nakon 22 sata dok se netko ne probudi – mislim da će me mame tu razumijeti!

MAGME: Na koje ste prepreke naišli prilikom realiziranja projekta?

AKK: Bilo je nevjerojatno koliko sam ludo ja vjerovala u svoj projekt, unatoč tome što sam s različitih strana slušala da je to neizvedivo i većina ljudi me odbijala za razne suradnje kad sam im rekla da na hrvatskom tržištu ne postoji primjer onoga što želim stvoriti. No iz ove pozicije ne bih to nazvala preprekama. Svi “problemi” na koje smo nailazili bili su više tehničke prirode i s njima su se najviše baviti moji developeri i programeri. U konačnici, jedina prava prepreka bila su novčana ulaganja jer smo stvarali s ograničenim budžetom, a primjeri webshopova kojima smo se vodili su puno veći i ozbiljniji, stoga moram reći da je moj informatički tim odradio čudesan posao.

MAGME: Imate li tim koji uz vas radi ili radite sve samostalno?

AKK: U ovom stvaralačkom dijelu, ako ne računam supruga koji je u razvojnom procesu od prvog dana, ali i kao velika podrška, sve sam radila sama. S klijenticama i dalje radim sama, ali sam u procesu stvaranja tima kako bi mogli ipak u nekom kontinuitetu voditi sve kvalitetno i ažurno.

Processed with VSCO with b1 preset

 

MAGME: Kako izgleda postupak postavljanja modnih komada i dodataka na platformu (postavljanje oglasa, fotografije)?

AKK: Posao prodavača je da nam artikl koji želi prodati fotografira, uploada fotografije na stranicu i napiše kratki opis artikla. Bitno nam je da je stanje artikla dobro opisano, da su na fotografijama vidljive neke promjene ili oštećenja ako ih ima, i da je sve što je kupcu bitno u oglasu što vidljivije. I dalje unaprjeđujemo i taj naš obrazac kako bi bio što jednostavniji za upotrebu, ali ideja nam je bila da su svi koraci jednostavno objašnjeni i da te kroz obrazac vode upute. Također, na kupcu je da odredi cijenu, ali na raspolaganju smo za savjetovanje po tom pitanju. Nakon što je obrazac ispunjen, artikl čeka pregled i odobrenje našeg tima.

Ono što je dosta naših klijentica bitno je da nigdje ne moraju voditi prodaju, razgovore sa kupcima i naravno, da su njihovi podaci zaštićeni, te im možemo osigurati anonimnost pri prodaji.

Imamo čak i zainteresiranih starijih gospođa kojima cijeli taj tehnički dio nije praktičan, ali sviđa im se ideja da pročiste ormar, pa nam je u planu imati i uslugu consierge prodaje gdje će naš tim onda odradit i prikup proizvoda, i slikanje i cijeli taj tehnički dio.

 

MAGME: Na koji način funkcionira dostava komada nakon kupnje?

AKK: Kada je artikl prodan, prodavač dobiva obavijest mailom da je njegov artikl prodan, te mu odmah šaljemo i naljepnicu koju mora isprintati. Prodavateljeva je obaveza u što kraćem roku artikl dobro i pažljivo zapakirati, zalijepiti naljepnicu na njega i pričekati da dostavljač dođe po njega. Što se tiče prodavača, tu posao staje. Ako je s artiklom sve u redu, isplata mu stiže u roku par radnih dana. Što se pak kupca tiče, on može birati želi li direktnu dostavu od strane prodavača ili želi dodatnu uslugu autentifikacije. To, naravno, produljuje rok dostave i cijeli proces za još par dana, ali garantira sigurnost pri kupnji!

MAGME: Kako kupac može biti siguran da se radi o originalnom dizajnerskom komadu?

AKK: To mi je jako bitna stavka. Svjesna sam koliko je tržište preplavljeno krivotvorinama, i nažalost kako i mnogo kupaca u tome i ne vidi nešto loše. Ono što kupcima koji kupuju na platformi Stillist ulijeva sigurnost je činjenica da mogu izabrati uslugu autentifikacije. Ona se plaća dodatno, i produljuje vrijeme dostave, ali jedina je 100 postotna zaštita i garancija da u ruke dobiti originalni proizvod s potvrdom o autentifikaciji. No, ima i puno kupaca kojima su dovoljan dokaz račun, kodovi i slični dokazi autentifikacije.

MAGME: Mislite li da je hrvatsko tržište spremno za luksuznu kupnju pre-loved dizajnerskih komada ili da i dalje prednjače high street brendovi?

AKK: Sigurno je da su high street brendovi i dalje broj jedan na tržištu. To u osnovi i jesu komadi stvarani za široke mase i velike potrošnje i vjerujem da će još puno godina prednjačiti. No, mislim da zbog toga ne treba odustajati od uvođenja malih promjena. Moja želja je kupcima pružiti nešto drugačije. Pokazati im da postoje i drugačiji pristupi kupnji, odjeći i modi općenito. No, je li hrvatsko tržište spremno za preloved luksuznu modu? Ne znam.

Bilo bi nekako pretenciozno tvrditi da je hrvatsko tržište spremno za ovakvu platformu, ali vjerujem da budućnost ide u tom smjeru i želja mi je da kad tržište u većoj mjeri bude spremno, Hrvatska već ima platformu za to.

MAGME: Misija vam je promijeniti neke predrasude o online shoppingu – na koje točno mislite?

AKK: Što se tiče online shoppinga, tu je i dalje veliki strah od prevara, od kompliciranosti procesa. Dosta ljudi zazire od njega jer im se čini nesiguran. I ne krivim ih. Puno je tu potencijalnih problema, od originalnosti robe, do ne postojanja garancije da ćete uopće primiti robu, pa preko problema s dostavama, rokova povrata novaca… Kao budućnost sigurnog shoppinga vidim upravo takve posredničke platforme koje garantiraju povrat sredstva u slučaju prevare, osiguranje paketa pri dostavi i slično.

 

MAGME: Imate li kakve planove – na koji način vidite razvoj platforme?

AKK: Ako nečeg ne manjka kod mene to su planovi i ideje za dalje, no zasad idem korak po korak! Sad je plan da se razvijamo sa zahtjevima naših klijentica. Još radimo na unaprjeđenju stranice i olakšavanju cijelog procesa i također tek moramo uhodati tim kako bi mogli pružati uslugu posredovanja na razini na kojoj bi voljela da bude. Jedna od stvari koje su prve u planu, su nam kao što sam spomenula i concierge usluga prodaje. Velika želja mi je i dati veći prostor hrvatskom dizajnu, kako etabliranim imenima čiji artikli također zaslužuju second life, tako i možda manjim dizajnerima i uključiti i njih u proces kružne mode na našem tržištu. A Stillist vidim kao mjesto gdje će se okupljati ljubiteljice kvalitetne mode, mjesto koje može okupiti sve istomišljenike i zagovornike održive mode. Mjesto koje će inspirirati i poticati ljudi na promjene.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Pinterest, Instagram