Iva Marušić 04.08.2025.

Upoznajte hrvatski brend koji promiče slow fashion filozofiju. Razgovarali smo s osnivačicom

U svijetu u kojem moda često diktira brzinu, novi hrvatski brend Rushka odlučuje usporiti – i pritom podsjetiti žene da je ljepota u jednostavnosti, a luksuz u kvalitetnim komadima. Njegujući filozofiju slow fashiona, visoku kvalitetu i profinjenu sportsku eleganciju, Rushka je novi brend na hrvatskoj sceni koji kreira odjevne komade osmišljene za žene koje jednako cijene udobnost, stil i autentičnost. Iza brenda stoji Lucija Lovrić, poduzetnica s vizijom i strašću prema estetici koja traje. U suradnji s dizajnericom Jagodom Kukulj i timom samozaposlenih žena, stvara komade koji su osmišljeni da traju.

U razgovoru za MagMe, Lucija nam otkriva kako je nastala Rushka, što ju pokreće i zašto vjeruje da moda može biti i osobna i održiva.

Lucija Lovrić, osnivačica brenda Rushka

MagMe: Rushka je brend koji njeguje sportsku eleganciju i filozofiju slow fashiona – kako je nastala ideja za pokretanje brenda i što vas je osobno inspiriralo da krenete u ovom smjeru?

Lucija Lovrić: Ideja postoji već jako dugo. Od malena mi je mama šivala odjevne kombinacije. Tražila bih slike po časopisima, a mama bi ih šivala. Kako sam odrastala i pronalazila svoj stil odijevanja, fokus mi se promijenio. Od toga da želim imati što više različitih odjevnih komada, što obično znači i lošiju kvalitetu proizvoda, do toga da sam veliku pažnju počela pridavati upravo kvaliteti materijala, kvaliteti šivanja i samom dizajnu. U svemu tome shvatila sam koliko je teško pronaći takve odjevne komade. Imamo odlične slow fashion hrvatske brendove koje volim i kupujem već godinama, ali i dalje postoji velik prostor za još takvih brendova na našem tržištu. Tada se počela stvarati ideja i vizija. Prvo sam istraživala materijale i dobavljače, tražila najbolje opcije i kvalitetu. Sljedeći korak bio je pronalazak dizajnera koji dijeli istu viziju kao i ja. Jako mi je važno da dizajner ima kreativnu slobodu i da može pratiti svoj stil, te da se u tom stilu i ja pronalazim.

MagMe: Kome je Rushka zapravo namijenjena? Kako biste opisali ženu koja nosi vaše komade?

LL: Rushka je prije svega namijenjena ženi koja njeguje i vidi svoju pravu vrijednost, a ona uvijek dolazi iznutra. Ideja Rushke je naglašavanje onoga što svaka žena ima u sebi, s posebnim naglaskom na kvalitetu, udobnost materijala i drugačiji dizajn. I sama dolazim iz korporativnog svijeta i bilo mi je jako teško pronaći elegantne komade odjeće koji su dovoljno poslovni, a opet dovoljno zanimljivi i drugačiji od većine onoga što možemo pronaći. Kreirali smo komade koji ženu prate tijekom cijeli dan i sve izazove s kojima se tijekom dana suočava. Želimo vidjeti Rushka odjevne komade na poslovnim sastancima, brunchu s prijateljicama, romantičnoj večeri, u pješčaniku s djecom, na pikniku, gdje god da vas taj dan odvede.

MagMe: Slow fashion je pristup koji zahtijeva puno promišljenosti i posvećenosti kvaliteti. Koje vrijednosti su vam bile najvažnije u razvoju kolekcije – od dizajna do izbora materijala?

LL: Prije svega ističemo prirodne materijale. Obišla sam razne zemlje i razgovarala s brojnim dobavljačima, isprobavala i skupljala uzorke materijala dok nisam pronašla one u koje potpuno vjerujem i iza kojih u potpunosti stojim. Osim materijala, kreativan dizajn ključan je u cijelom procesu.

Želja nam je stvarati kolekcije koje će pristajati svima, kako moja dizajnerica i ja često volimo reći, with a twist.

MagMe: Suradnja sa svjetskim tvornicama u odabiru kvalitetnih materijala u današnjoj modnoj industriji zvuči impresivno. Možete li podijeliti kako ste došli do tih partnerstava i koliko vam je važno održati visoku razinu kvalitete?

LL: Najvažnija je upornost i stalno učenje. U početku mi je svaki pamuk bio isti, a sada već razgovaramo o tkanju, gramaži i načinu obrade materijala. Obišla sam nekoliko modnih događanja u Parizu koji okupljaju dobavljače iz cijelog svijeta i počela skupljati kontakte. Sljedeća lokacija bila je Italija, gdje sam kucala na vrata dobavljača za koje sam već znala da želim raditi s njima jer im je kvaliteta vrhunska. Ugodno sam se iznenadila, to je bilo jedno predivno iskustvo. Svidjela im se cijela ideja, dizajni i kreacije, i ostvarili smo vrlo uspješnu suradnju. Portugal je također zemlja s kvalitetnim materijalima, kao i Indija, gdje su neki naši materijali i nastali. Tamo se ručno proizvode vrhunski materijali.

Dugoročni plan je pronaći najbolje od najboljeg iz svih zemalja koje nude vrhunsku kvalitetu i uklopiti ih u naše kreacije.

MagMe: Cjenovni rang komada brenda svrstava brend u premium kategoriju. Što kupac dobiva za tu cijenu – osim estetike?

LL: Kupac dobiva mnogo više od same estetike, iako je ona naravno vrlo važna. Prije svega, tu je kvaliteta proizvoda. Koristimo isključivo prirodne materijale vrhunske kvalitete. Komadi se izrađuju po narudžbi i šivaju ih samozaposlene žene s kojima smo ostvarili suradnju jer u samom procesu stvaranja želimo poticati poduzetništvo među ženama. Uz sve navedeno, važno nam je i to što su komadi limitirani.

Šivamo ih u ograničenom broju po materijalu, što znači da kada se rasprodaju komadi u jednoj vrsti materijala, ne ponavljamo iste modele, već mijenjamo materijal.

Tako želimo potaknuti individualnost i posebnost među ženama, da imate nešto svoje i date osobni pečat nošenjem takvih komada.

MagMe: Iza dizajnerskog rukopisa Rushke stoji dizajnerica Jagoda Kukulj. Kako je došlo do vaše suradnje i što je to u njezinom pristupu što ste prepoznali kao savršen spoj s Rushkinom vizijom?

LL: Jagoda je prije svega jedna prekrasna osoba. Na prvoj kavi osjećala sam se kao da smo prijateljice cijeli život. Pozitiva i energija kojom zrači prenose se i u njezine posebne dizajne. O njoj se pisalo kao o novoj nadi hrvatske modne scene, a ja svaki dan otkrivam njezine nove dimenzije i shvaćam da je Jagoda umjetnica kojoj želim dati potpunu kreativnu slobodu. Ima viziju koju želim da svijet vidi i upozna. Dugo sam tražila dizajnera i Jagoda je po svim aspektima bez sumnje najbolji odabir.

MagMe: Otvorili ste i showroom u centru Zagreba, u Vlaškoj ulici. Možete li nam reći nešto više o tom prostoru i iskustvu koje želite pružiti ženama koje dođu isprobati vaše komade?

LL: Showroom je kreiran s namjerom da svakoj ženi pruži ugodno, opušteno i posebno iskustvo otkrivanja naših odjevnih komada. Kod nas ćete popiti jako finu kavu ili možda čašu prosecca, ovisno o tome kako se taj dan osjećate. Pozivamo vas u naš dnevni boravak, gdje je glavna ideja da se družimo i upoznamo. Naša dizajnerica interijera Katarina Krijan, pod svojim studijem Kat Koncept, pretvorila je taj prostor u mjesto koje je teško opisati riječima. Zato vas sve pozivamo da dođete i doživite ga uživo.

MagMe: Koliko je izazovno, ali i osnažujuće, biti žena poduzetnica u modnoj industriji u Hrvatskoj? Jeste li imali uzore ili mentore na tom putu?

LL: Ono što mogu reći iz svog dosadašnjeg iskustva jest da zaista nikad nisam bila sretnija. Mislim da je jako važno da svatko tko ulazi u poduzetništvo ima iskustvo i znanje o svim aspektima poslovanja tvrtke prije nego što se odluči na taj korak. Moj prijašnji posao pružio mi je upravo to – mogućnost razumijevanja poslovanja, učenja od predivnih mentora, stjecanja menadžerskih vještina, vođenja timova, analitike, poslovne komunikacije te iskustva i znanja bez kojih ne bih mogla krenuti u poduzetništvo s ovolikom vjerom u cijeli projekt. Svima bih savjetovala da slijede svoje snove, da vjeruju da mogu sve i da imaju jedan život koji trebaju iskoristiti točno onako kako ga žele živjeti. Samo hrabro naprijed, koliko god puta to do sada čuli, ali zaista je tako.

Okružite se dobrim i kvalitetnim ljudima jer tim je temelj svega. Odaberite ljude s kojima vam je lijepo raditi.

MagMe: Rushka tek započinje svoj put – što možemo očekivati u narednim mjesecima i kakva je vaša dugoročna vizija brenda?

LL: Rushka tek započinje svoj put i veselimo se svemu što dolazi. Fokus nam je i dalje na kvaliteti, prirodnim materijalima i promišljenom dizajnu koji ženama omogućuje da se osjećaju ugodno, samopouzdano i slobodno u svakom trenutku dana. Ne želimo stvarati komade koji razdvajaju životne uloge žene, već one koji ih povezuju i prate kroz cijeli dan. Naš primarni cilj je graditi zajednicu oko istih vrijednosti – podrške, autentičnosti i međusobnog osnaživanja. Želimo graditi brend koji ženama daje podršku, potiče ih da budu svoje, da se izraze kroz ono što nose, da im odjeća bude produžetak njihove osobnosti. Dugoročno želimo da Rushka postane globalni brend koji redefinira pojam poslovne i casual odjeće. Vjerujemo da žena ne mora birati između onoga što voli i onoga što treba, između udobnog i lijepog. Želimo da Rushka bude mjesto gdje obje te stvari idu zajedno. I da kroz sve što radimo, osnažujemo žene, potičemo održivost i gradimo zajednicu koja dijeli iste vrijednosti.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Maja Plantić, Studio SottoVoce