Dina Dončević 09.06.2022.

U Milanu lansiran novi hrvatski dizajn-brend namještaja u masivnom drvetu Metoda

Novi hrvatski dizajn-brend namještaja u masivnom drvetu Metoda, upravo je lansiran u SuperstudioShow u Milanu u Zoni Tortona, za vrijeme trajanja Tjedna dizajna u Milanu. Za ovo ga je prestižno mjesto izlaganja izabrao sam Cappellini, a to se, prije svega, može zahvaliti vrsnom dizajnu 15 proizvoda od hrasta koje potpisuju Numen/ForUse, Grupa, Neisako, Simon Morasi Piperčić, Regular Company, ThinkObjects i Mladen Orešić.

Za hrvatsko gospodarstvo, a posebice industriju namještaja, Metoda je nova perjanica koja potvrđuje mogućnost transformacije poslovanja 70 godina iskusnog Spin Valisa iz Požege, ukorijenjenog na principima održivosti i proizvodnji namještaja od hrasta i bukve za druge brendove. Sada se ova slavonska tvrtka okreće i prema kreiranju vlastitog brenda proizvoda veće dodane vrijednosti, kakve cijenjeni slavonski hrast i zaslužuje. Plan je u bliskoj budućnosti otvoriti izložbeni salon Metoda u Zagrebu, kao i pokrenuti online prodaju putem njezine internet stranice.

Prvu kolekciju namještaja od hrasta METODA dizajnirali su profilirani dizajneri s definiranim rukopisima, a čine ju: stoliceDoma (Neisako), Transom (Simon M. Piperčić), Dimensia+ (Mladen Orešić), Patrona (Grupa), Greta (ThinkObjects), Wood Alien (Numen/ForUse), Joi (Regular Company); stolovi Transom (Simon M. Pipercic), Dimensia+ (Mladen Oresic), Travolta (Numen/ForUse); sofa – Fred & Ginger (ThinkObjects), ležaljka & komodaPotka (Neisako); komoda Elude (Simon M. Pipercic); polica Dimensia (Mladen Orešić).

“Za cilj smo si postavili razvoj vlastitog inovativnog proizvoda kojim možemo konkurirati na svjetskom tržištu. Osim dobre volje da se to postigne, instaliranja najsuvremenije tehnologije, krenuli smo učiti kako razviti vlastiti dizajn te kako kroz taj proces kreirati inovativne proizvode”, istaknula je Marija Jelčić Markanović, direktorica Metode.

“Moja uloga bila je uključiti dizajn kao dio čitavog projekta, razvoja proizvoda i strategije tvrtke. Prvo smo osvijestili potrebu za autentičnim stvaranjem novog, a ne kopiranjem ili interpretiranjem tuđeg. U projekt smo pozvali iskusne afirmirane dizajnere kako bi svojim znanjem dizajnirali inovativne proizvode. Stimulirali smo njihove individualne metode. Takav pristup rezultirao je izraženo karakternim rješenjima, ali i njihovim dodatnim utjecajem na sam koncept i identitet brenda. METODA komunicira o prirodnom i industrijskom okruženju te kulturi gdje je nastala, o nama koji smo ju stvarali i onih koji će ove proizvode oplemeniti korištenjem”, objasnio je Mladen Orešić, mentor projekta i profesor dizajna na Studiju dizajna u Zagrebu.

Izložba “Metoda: Racionalno / Iracionalno u Milanu” komunicira paralelnost našeg racionalnog i iracionalnog doživljava svijeta i svakodnevnog djelovanja te nam ostavlja slobodu svjesnog ili podsvjesnog izbora. Dozvoljava nam da budemo umjereni, ali nas i potiče na zaigranost i intrigantnu ludost.

Metoda je nastala na temelju rezultata projekta “Centar kompetencija za razvoj inovativnih drvnih proizvoda – CEKOM SPIN” korisnika Spin Valis d.d. i partnera Kuzmić d.o.o. i obrt Igla. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., Europskog fonda za regionalni razvoj.” 

Fotografije: PR