Iva Marušić 09.02.2025.

U MagMe Studiju razgovarali smo s Karlom Rusanom o trendovima u luxury beauty svijetu, niche parfemima i planovima za The Rite Store

MagMe Studio s ponosom predstavlja svojeg prvog gosta, Karla Rusana, renomiranog visažista i uspješnog poduzetnika, osnivača The Rite Storea. U razgovoru s Ritom Rumorom Jurki, Rusan je podijelio priču o tome kako je iz svijeta makeupa zakoračio u poduzetništvo, stvarajući beauty oazu u kojoj se spajaju luksuz, kvaliteta i pažljivo odabrani brendovi. Osim o izazovima vođenja vlastitog biznisa, pričali su i o rastućem trendu niche parfema, budućnosti beauty industrije te važnosti personaliziranog pristupa kupcima.

Što nam je sve otkrio pročitajte u nastavku, a video intervju pogledajte na našem YouTube kanalu.

Rita Rumora Jurki: Javnosti si poznat kao visažist, ali paralelno imaš beauty biznis iza sebe i to iznimno uspješan – vlasnik si The Rite Storea. Kako si se odlučio krenuti u smjeru, koji je drugačiji od posla visažista?

Karlo Rusan: Prvo se želim zahvaliti na pozivu, stvarno izgleda jako lijepo ovdje kod vas, drago mi je da imam čast biti ovdje i da probiti led kao prvi gost.

Što se tiče The Rite Storea to je sve krenulo od nekakve strasti prema lijepom, prema luksuzu, prema lijepim proizvodima i prema brendovima koji imaju neku posebnu priču za ispričati. To su uglavnom brendovi koji nemaju masovnu produkciju, to su zaista niche brendovi i mi smo pokrili sve kategorije – od skincarea, make upa, parfema, luksuznih svijeća, body hair i hair care proizvoda.

To je krenulo iz strasti jer Zvonimir Franić i ja jako puno putujemo i ima puno tih brendova koje smo otkrili u inozemstvu, ali osluškujemo i naše klijente. Imamo bazu klijentica koje svašta vole isprobati i onda nekako iz tog razgovora, one vole čuti dobru preporuku i dati preporuku i onda postoji ta strast, odnosno ljubav prema istim tim proizvodima. I onda smo prepoznali da postoji taj nekakav gap na tržištu i da ima puno interesa, a nemaš toliko kod nas mjesta na kojima možeš tako nešto kupiti.

RRJ: To je skroz drugačiji tip posla, pregovaraš s brendovima, baviš se izračunom cijena proizvoda, carinama i slično… Koliko ti je bilo teško pohvatati sve to?

KR: Užasno teško. Moj posao je do tad bio skroz drugačiji. Ti kad šminkaš cijeli dan, primjerice ako radiš svadbu, nakon posla moraš samo doći doma i oprati četke. Možda još moraš pokriti društvene mreže i taj dio, ali kad završiš s radnim s vremenom, gotov si za taj dan.

A ovo kad imaš nešto svoje, to je drugačije. Mi imamo baš blagoslov da smo se okružili sa jako kvalitetnim ljudima koji su u našem timu i koji nam to sve rade behind the scenes. Pogotovo, mi koji smo jako involvirani u salonu, znaš i sama kako je to, ti si tamo od jutra do mraka, znači ne postojiš. I onda smo se nekako morali okružiti ljudima koji su ili bili dio takve nekakve priče. Pomisliš si – carine – što je to? U početku mi je to bilo užasno novo, drugačije i izrazito zanimljivo, totalno sušta suprotnost od onoga što sam navikao do tad raditi, teško je, drugačije je…

RRJ: Mislim i da je i rad s ljudima izrazito težak. Divim se svima koji su konstantno s ljudima “jedan na jedan”, uvijek morate biti dobre volje kakav god da ti je dan…

KR: Moraš prvenstveno voljeti ljude, jer se to vrlo brzo prepozna ako nije to tako, to ne možeš raditi iz nekakvih krivih motiva, primjerice da ćeš si kupiti torbu pa ćeš malo šminkati za vikend. To tako ne funkcionira. Moraš voljeti ljude, moj tadašnji mentor kad sam se školovao za ovaj posao mi je govorio da moram biti prvo psiholog, a onda znati šminkati, jer se moraš prilagoditi što nekad zna biti stvarno iscrpljujuće.

RRJ: Vratimo se na The Rite Store. Kako bi ga ti u jednoj rečenici opisao, što on predstavlja?

KR: To je beauty oaza u kojoj zaista svatko može pronaći nešto za sebe. Veliku smo pažnju posvetili individualnosti u pristupu. Recimo, naše savjetnice jako osluškuju. Nećemo ti prodati hrpu proizvoda, nego mi zaista pokušavamo osluškivati naše klijentice: kakva ti je dnevna rutina i koliko proizvoda koristiš, jer nema potrebe da ti predložimo 12 koraka, a ti se šminkaš u autu. Puno smo snage uložili u edukaciju naših savjetnica i prema pristupu klijenticama, da to nije nešto šablonski.

RRJ: Ono što sam primijetila je da uz cijeli skincare i makeup koji nudite, dio koji je kod vas jako zastupljen, a nama je interesantan su – niche parfemi. Kako to da ste se odlučili baviti tom sferom, dolazi li to iz tvoje ljubavi prema niche parfemima?

KR: Mogu reći da sam primijetio kako je krenuo val niche parfema i sad je to postalo jako popularno u zadnje vrijeme, ali na stranu toga, ja stvarno volim dobro mirisati i volim mirisati drugačije. Ono što sam primijetio u zadnje vrijeme je da nam dolaze žene u dućan i prvo pitanje bude – je li ovaj parfem office friendly? Ja sam se s time prvi put susreo, no podsvjesno sam to znao.

Vrijedi i za moj posao – radim s ljudima i ne mogu nositi parfem koji se baš jako intenzivno osjeti. 

I onda smo prepoznali tu nišu, pronašli smo takve brendove koji imaju super priču i, ono što je meni jako bitno je sustainability, odnosno da su brendovi održivi. Volim da paze na koji način odabiru sastojke koje stavljaju u formule i nekako se to usputno dogodilo.

RRJ: Među brendovima koje imaš u The Rite Storeu je i jedan od mojih osobnih favorita – Veronique Gabai. Možeš li nam malo ispričati o brendu, on stvarno ima super priču i pozadinu te je puno više od samog parfema, a mene je cijela ta filozofija raspametila.

KR: Veronique Gabai je poznati francuski “nos”, odnosno Francuskinja zaljubljena u jug Francuske koja baš uživa u životu u tom podneblju. Da vidiš način njezinog komuniciranja kad se vidimo s njom na Zoomu – iz nje sja sunce, ona je nevjerojatna žena. Svojevremeno je radila u Estee Lauder kompaniji i bila je direktorica sektora za parfeme. Tad je akvizirala Kilian za Estee Lauder, radila je Acqua di Jo, ona je nos iza toga. Tako da možemo reći da žena zaista ima iskustva u toj industriji i onda je za vrijeme pandemije pokrenula svoj brend koji je inspiriran Azurnom obalom, odnosno Mediteranom, a sad živi u New Yorku. Htjela si je dovesti Azurnu obalu u New York.

RJJ: I meni se čini da uvijek kad otvorim parfem, da me miris transformia na Azurnu obalu.

KR: Zanimljivo je to što to nisu isključivo parfemi koje koristiš ljeti, stvarno je jako širok spektar tih mirisa i tih blendova koji se mogu koristiti za cijelu godinu i ono što je meni bilo interesantno je da ona ima dvije linije – liniju klasičnih parfema i liniju koja se zove Aroma koja ima 97 do 100 posto prirodnih sastojaka, odnosno esencijalnih ulja koji su 100-postotno prirodni.

RRJ: Upravo je ta kombinacija esencijalnih ulja i niche parfema savršena.

KR: Ona je napravila spoj aroma therapyja i klasičnih parfema, to su tri mirisa – “Heart”, “Body” i “Soul” i to su mirisi koji se mogu koristiti na tijelu ili u prostoriji… I to su recimo onako mirisi koje ti koristiš po potrebi. “Heart” ima dominantan citrus koji ćeš sigurno koristiti ujutro da se razbudiš, “Soul” ima dominantnu lavandu koja će ti pomoći da zaspiš i zapravo to je njena ideja da si ti stvoriš nekakvu spa rutinu doma ili koristiš to esencijalno ulje u prometu.

Stojiš na semaforu, sva si pod stresom, žuriš i imaš trenutak za sebe, ali naravno da ti ne treba pola sata za meditaciju za koju možda nemaš vremena.

I ona je prepoznala savršen moment u kojem nam to svima treba, ali nemamo vremena i ne možemo si priuštiti da sat i pol meditiramo i dovedemo se do trenutka zena i ona je čak napravila istraživanje s neuroznanstvenicima koliko ti zapravo to poboljšava način života, ako to uzastopno koristiš. To je stvarno fascinantna priča i već su to prepoznali neki luksuzni lanci hotela po svijetu i s tim proizvodima pripremaju i spa sobe prije izvođenja tih rituala, tako da baš – mislim povezuje te s Azurnom obalom, momentalno se osjećaš dobro.

RRJ: Tako je, mi je baš jako volimo i iskrena preporuka svima koji još nisu, da taj brend otkriju. No, po kojoj logici odabireš brendove – pouzdaš se u svoju intuiciju ili…?

KR: Sad nas je već dosta u timu pa i odluke donosimo zajednički. No, nekako ne bih nikad pristao na nešto što se meni ne bi svidjelo, bez obzira na to što mi je netko rekao da će se to dobro prodavati. Ako se ja ne mogu povezati s brendom, nije mi interesantno. Nekako je i dalje mali izbor brendova kojih nema kod nas, drugo ti koji ti nude nekakav moment da nisu previše rasprostranjeni. Trudimo se, kopamo, ali stalno izlazi nešto novo.

RRJ: Konstantno se nešto novo predstavlja, ali kad pričamo o tim nekakvim trendovima, za koji trendove misliš da će biti sljedeći u beauty niche luxury industriji?

KR: Mislim da nam je Hailey Bieber svima pomutila pamet s tim pristupom “imam dvije kapi pudera” na licu i to je to. Ono što je meni užasno smiješno kad radim s klijenticama u salonu je da im moram objasniti da to nije održivo – ne možeš ti ići na svadbu u kolovozu, a želiš da ti stavimo BB kremu, to ne funkcionira i nije primjenjivo u svim aspektima života.

Što se tiče trendova u beauty industriji, pogotovo ako pričamo o dekorativnoj kozmetici, idemo prema skincare infused makeupu, rekao bih i makeupu koji je user friendly, da ti treba tri minute da se našminkaš, da nemaš rutinu od sat i pol, da su proizvodi da funkcioniraju i da imaš dva proizvoda koji ti rade posao. Poanta je da ne moraš imati sedam četkica, šest nijansi rumenila, nego da si nađeš rutinu, jer stvarno svake godine nam je život sve luđi i ubrzaniji.

RRJ: Kod mene je, primjerice, ili ću se u potpunosti našminkati ili uopće nemam makeup. Potreban mi je taj balans.

KR: Sad ćemo ti pronaći tri proizvoda s kojima ćeš biti za čas gotova. I makeup koji ti istovremeno radi na poboljšanju kože, da je skincare infused. Mislim da su ljubiteljice skincarea sve više osviještene o tim sastojcima koji se nalaze u proizvodima.

RRJ: Za kraj, bih te samo još pitala – planovi za The Rite Store?

KR: Ne znam odakle početi. Svi pregovori koje radimo behind the scenes je nešto što zaista traje jako dugo i vremenski je potrebno jako puno vremena od prvog maila do proizvoda na polici, iza toga su mjeseci i mjeseci pregovora. Prije nego što smo otvorili The Rite Store smo između godinu i pol i dvije godine radili na dovođenju svih tih brendova na hrvatsko tržište, no tad smo imali samo ideju, nismo imali zapravo dućan.

Bit će jako interesantno, proljeće i ljeto nam donosi nešto novo, ali evo da sad ne otkrijem, to ću ti reći kad se kamere ugase, ali bit će jako interesantno i marljivo radimo na tome da se to što prije dogodi.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Vigor Klaić