Dina Dončević 04.09.2020.

Tko je stilistica koja stoji iza genijalnog imidža megazvijezde Beyoncé

Iako je prošlo nešto više od mjesec dana otkako je na platformi Disney+ predstavljen novi vizualni uradak r’n’b dive Beyoncé, svijet i dalje ne prestaje brujiti i filmu “Black is King” u kojem je još jednom pokazala kako je cjelovita i nadarena umjetnica koja pod kontrolom drži svoj imidž. Bespredmetno je uopće naglašavati kako je iznimno vokalno talentirana, ali osim toga ona se potpisuje i kao redatelj i scenarist filma, a kako se moglo vidjeti u sklopu njezinog dokumentarca “Homecoming” o nastupu na glazbenom festivalu Coachella, konce u rukama drži i kad je riječ o koreografiji, scenografiji i kostimografiji.

Iako već godinama pametno gradi svoj vizualni identitet, glazbenica nije sama u tome. U njezinim redovima se, naime, nalazi i talentirana stilistica Zerina Akers, koja je zaslužna za modni spektakl serviran u gotovo 90 minuta filma. Porijeklom iz američkog države Maryland, ime stilistice dobro je poznato vojski obožavatelja glazbenice pod nazivom Beyhive, a zbog remek djela u filmu “Black is King” svjetski mediji raspisali su se o njoj te kreacijama i dizajnerima koje je birala kako bi svoju viziju prenijela u stvarnost.

Iako se u filmu Beyoncé pojavljuje u komadima svjetski poznatih modnih kuća kao što su Burberry, Balmain i Valentino, iza kojih stoje dizajnerski divovi Riccardo Tisci, Olivier Rousteing i Pierpaolo Piccioli, u fokusu su mladi, nezavisni, manje poznati, afroamerički dizajneri. Uza sve to, među više od 100 lookova koliko ih se pojavljuje u filmu, nalaze se i neki custom made komadi koje je kreirala Akers. Iako je njezina karijera u modi započela prije više od 20 godina – početkom milenija postala je freelance stilist za W Magazine, ni dan danas Akers nije problem zasukati rukave i “odraditi” nešto za što brojni celebrity stilisti imaju asistente.

Upravo zato se uspjela i brzo prilagoditi na kreiranje stotine lookova za film – naime, sve je trebalo ostati na jednom modnom snimanju na kojem je Beyoncé, kako je stilistica ispričala za američki Vogue, odlučila da će za svaku pjesmu snimiti spot. Glazbenu divu upoznala je također na modnom snimanju, prilikom asistiranja stilistu Kwasiju Fordjouru koji je bio zadužen za modne odabire tog puta (a sada je kreativni direktor pjevačice), a nekoliko mjeseci kasnije do nje je stigla vijest da megazvijezda traži full-time stilista. Brzo nakon toga je pjevačica na svojem Instagram profilu počela objavljivati pažljivo odabrane lookove iza kojih je stajala upravo Akers koja se u njezinom timu nalazi već šest godina. Kako je otkrila, lookove uvijek kreira u skladu s pjevačicom, pogotovo kad je riječ o onima za spotove, kada voli čuti njezinu kreativnu viziju kako bi se potom mogla pozabaviti s odjećom i nakitom.

Svoj je talent pokazala u videu “Formation” (nezaboravni oversized šešir bio je njezina ideja), a puni potencijal dosegla je tijekom kreiranja kostimografije za “Black is King”. Odjeća i modni dodaci većinom dizajnera afroameričkog porijekla kao što su Alon Livné, d.bleu.dazzled, Area, Laurel DeWitt, Jerome Lamaar, Loza Maléombho, Lafalaise Dion, Kujta & Meri, Duckie Confetti, Loza Maléombho, Lace by Tanay, Déviant La Vie, Levenity, S. Garvey, Simon Hartman, Adama Paris i L’Enchanteur, od kojih su neki izrađivali posebne komade samo za snimanje, vrlo vjerojatno nikad ne bi završili u rukama zvijezde da nije bilo njezine stilistice.

Iako se i zvučna imena tuku za suradnju s njom – u filmu se pojavljuju i kreacije Alessandre Rich i Mary Katranzou, najveći učinak moć utjecajne glazbenice imaju upravo mladi dizajneri koji se brzo nakon što ih Beyoncé isfura nađu na svačijem radaru. A i kada kreira lookove voli kontraste, zato će couture komade “razbiti” s nekim basic modelom, ili, pak, totalno odustati od zamišljene garderobe kad ju na lokaciji snimanja oduševi neka boja koja bi činila odličan kontrast nekom drugom komadu.

Akers je stvorila vizualni spektakl s brojnim referencama na Afriku, a osim toga dala je veliku podršku mladim dizajnerima koji su se možda borili s probijanjem na tržište. Sada tih problema sigurno više nemaju, a komadi mladih talenata kroz rad stilistice izgledaju jednako atraktivno kao i modeli koji su radili njihovi stariji kolege. Što je pravi pokazatelj njihove kvalitete.