Mirja Vasić 13.11.2019.

Tajne uspjeha Mr. Self Portraita

Jennifer Lopez  bila je prva zvijezda holivudske A liste koja je nosila njegovu kreaciju. Nakon toga slijedile su Michelle Obama, Priyanka Chopra i Kate Middleton. Jedno od najzanimljivijih dizajnerskih lica današnjice, Han Chong, osnivač i glavni dizajner brenda Self Portrait, jednostavno je 2013. godine odlučio kreirati upečatljive haljine i komade odjeće po nižoj cijeni od onih koju inače krase kreatorski komadi. Brend je započeo idejom o stvaranju kvalitetne i luksuzne odjeće bez popratne astronomske cijene.

Robna kuća Selfridges bila je prva koja mu je ukazala povjerenje. Kolekcija bazirana na haljinama od čipke koje su se prodavale po 300 funti, a posebno model Azelea, privukle su veliku pažnju. Azelea je haljina od laserski precizno izrezane čipke, srednje duljine, uskog struka, stvorena da bude novi klasik. Zara i svi high street brendovi napravili su kopiju ove haljine čineći ju jednom od najpopularnijih kreacija. Selfridges je rasprodao kolekciju u roku od tri dana. Slijedio je Net-a-porter koji je čitavu kolekciju rasprodao unutar tri sata.

Pet godina nakon početnog i vrtoglavo uspješnog starta, Chongov biznis samo napreduje. Profitabilan već od svoje druge predstavljene sezone, dostupan je u 375 prodajnih mjesta u 70 zemalja svijeta.

Ističući kako ljepota ne bi trebala biti opcija samo za privilegirane, smatra da nije potrebno žrtvovati kvalitetu i detalje ako nađeš način kako izradu odjeće učiniti što manje skupom.

Rođen je u Penangu u Maleziji gdje je i proveo djetinjstvo, a roditelji su mu vlasnici dućana sušene svinjetine. Iako se u malom otočnom mjestu rijetko kad nešto zanimljivo događalo, njegov učitelj je studirao na Central Saint Martinsu u Londonu te ga je poticao da se i sam prijavi. Nedostatak straha i treme te samouvjerenost i odlučnost ono su što mu danas tvori biznis. Odlučnost je bila ključna kako bi od Self Portraita napravio točno onakav brend kakav je zamislio – luksuz, ali ne preskup.

  Chong puno vremena provodi u Kini gdje je cijela proizvodnja i smještena. Podučava radnike kako napraviti pojedine komade odjeće, a svi su redom mislili da je lud kada im je dolazio s idejama o 50 različitih ušivenih dijelova na haljini. Nisu vjerovali da se to može postići u, za razliku od drugih, znatno smanjenom cjenovnom rangu.

      

Iz svog ureda u Hong Kongu, u kojem dizajnira svakih nekoliko mjeseci, kontinuirano radi na razvoju brenda. Smatra kako treba maknuti stigmu s made in China oznake jer su ljudi u Kini divni, vole učiti, puni su energije i dok god se potrudiš objasniti im što treba napraviti, sve je moguće.

Ono što Hana ističe kao dizajnera jest osjećaj da se žena vidi kao najbolja verzija sebe u njegovim kreacijama, a da pritom nije bankrotirala. Smatra izrazito bitnim da se žene osjećaju moćno, bilo da se spremaju za izlazak, drže govor ili da idu kod kraljice na večeru. I vojvotkinja od Cambridgea i Meghan Markle nosile su njegov dizajn na raznim događanjima čime se napokon razbila barijera između nedostupno skupe odjeće i budžeta običnih smrtnika. Odjednom, haljinu koju nosi Kate Middleton možeš nositi i ti. 

Han kaže da ga jako veseli kada upravo članovi kraljevske obitelji nose njegov label jer time stvaraju primjer drugima da je ok nositi suvremeni brend te se osjećati lijepo ne znači nužno potrošiti puno novca.

Nekoliko je savjeta koje Chong ističe kao presudne u svom uspjehu.

  1. Ne zaboravite svoja načela- dosljednost je ključna, ali također je i evolucija dizajna

Njegova polazna točka bila je želja za kreiranjem ormara moderne žene, ali prve tri godine radio je na prepoznatljivosti brenda. U prezasićenoj modnoj sceni potrebno je znati biti različit, ali i biti svjestan da ne možeš raditi sve. Chong je htio privući kupce kojima se sviđala njegova ideja ženstvenosti. Čipka je, zahvaljujući uspjehu haljine Azela, a i zato što voli teksturu, postala jedan od njegovih zaštitnih znakova. Kada ljudi vide njegove haljine odmah znaju da je riječ o Self Portrait haljini.

  1. Ne započinjite svoj brend prerano

Chong je svoj biznis pokrenuo s 34 godine, da je krenuo ranije, smatra, bilo bi mu znatno teže. Na fakultetu vas ne nauče poslovnu stranu firme i pravi proces pokretanja vlastitog biznisa. Upravo zato, kreirao je stipendiju kojom će do 2023. godine financirati i mentorirati jednog studenta godišnje. Izrazito bitnim smatra stažiranje i rad za nekoga prije osamostaljivanja kako bi se dobila šira slika posla. Nije sve samo u dizajniranju haljine, većina toga leži u razumijevanju proračuna i troškova.

  1. Proizvodnja je ključna i potrebno je provesti vrijeme s dobavljačima

Vrlo mali dio Chongovog vremena je posvećen dizajniranju, a znatno veći proizvodnji. Na početku stvaranja brenda proveo je puno vremena u tvornici u Hong Kongu podučavajući ljude kako izraditi haljine. Smatrali su da je lud jer su dizajni i detalji bili zahtjevni, ali trud se isplatio. Uglavnom bi dva mjeseca po kolekciji proveo učeći ih kako i što napraviti, a sada kada točno znaju njegov način rada, stvari su znatno lakše.

  1. Znajte upravljati svojim budžetom

Ako želite imati uspješan brend, morate ga tretirati kao biznis i plaćati svoje račune na vrijeme. Kada je pokretao Self Portrait, znao je da je njegov skromni kapital dovoljan za šest mjeseci pokrivanja računa i troškova, dobavljača i radnika. Bio je vrlo oprezan s idejom predstavljanja na reviji jer je znao da to itekako košta. Upravo zato, prvu reviju održao je tek dvije godine nakon pokretanja brenda.

  1. Poznata lica potiču prodaju

 Od prvog dana imao je viziju da će pripadnici šoubiznisa nositi njegove kreacije, iako tada na crvenom tepihu nisu nosili jeftinije dizajnere. Izrada haljina i sam izgled bili su besprijekorni pa se komunikacijski direktor Tu Tran pobrinuo da njihovu odjeću nose ciljane influencerice. Predstavljanje novog brenda stilistima zvijezda nikada nije lagan posao, ali nakon što su vidjeli odjeću jako su je dobro prihvatili. Kate Middleton i Meghan Markle imale su najveći utjecaj na prodaju, ali i Reese Witherspoon, Kristen Stewart i J.Lo probudile su ogromno zanimanje javnosti za Self Portrait.

  1. Cijena je bitna, budite iskreni prema svojim kupcima

Iskrenost prema kupcu i želja za proizvodnjom precizno napravljene, kvalitetne i detaljima bogate odjeće po fer cijeni smatra svojim velikim uspjehom. Svi prijatelji dizajnera su ljudi s normalnim plaćama koji ne mogu nositi luksuzne brendove na dnevnoj bazi, ali žele izgledati dobro svaki dan. Upravo zato Chong nikada neće podići svoje cijene, što smatra svojim velikim ponosom.

Han Chong ostvario je jedan od najvećih komercijalnih uspjeha u novije vrijeme i kao jedan od najboljih dizajnera svoje generacije u samo pet godina.

Fokusiran i znatiželjan, kaže da nema nikakvih pravila u poslu nego da sve radi na svoj način i onako kako osjeća da je dobro u tom trenutku.