Iza nas je i ovogodišnji najbolji vikend u godini, iza nas je Weekend Media Festival. Standardno smješten u Rovinju, niti ove godine nas nije razočarao.

Najveći regionalni festival komunikacija započeo je Masterclassom Jeana Claudea Bivera, čelnika luksuznih brendova Tag Heuer i Hublot i jednog od najznačajnijih biznismena. Za njega kažu da što god takne pretvara u zlato, a pitate li njega koja je formula u uspješnom vođenju premium brendova, reći će da u svemu što radite trebate biti prvi, drugačiji i jedinstveni. U vrijeme kad je švicarska industrija satova bila pred gašenjem, uz velik broj nezaposlenih urara te na tržištu dostupan i sve prihvaćeniji jeftiniji quartz mehanizam, Biver je ponudio rješenje povezujući luksuzne satove s nogometnim zvijezdama, što do tada nije bio slučaj. Luksuzni satovi su se vezali isključivo uz polo i golf.

Na Weekendu se ove godine ipak glavni fokus vratio na TV, koja je proteklih godina bila u drugom planu. Da televizija ne samo da nije prošlost, već da je će još dugo biti jednakovrijedni dio media miksa, dokazali su mnogi paneli na tu temu. Ipak, veliku pažnju dobili su i paneli posvećeni nepresušnom izvoru marketinških razgovora – razlike među publikama s obzirom na godine. Ovdje bismo svakako izdvojili panel Svijet boljih mogućnosti, na kojemu su Ivan Šarić i Goran Bogdan kao predstavnici Millennials generacije pokušali dočarati razlike naspram Generacije Z. Da međusobno baš najbolje i ne razumijemo jezike kojima različite generacije danas pričaju, uvjerili smo se iz više primjera. Dok se Millennialsi i dalje najvećim dijelom informiraju iz medija, neki predstavnici Generacije Z to rade na drukčiji način – kroz gledanje memea. Nakon što vide zabavan i aktualan meme, guglaju o tome o čemu on govori, i tako saznaju pozadinu događanja. Drugi izvor aktualnosti im je Twitter. Dok je danas glavni izvor općih informacija sveznajući Google, nekad je to bio broj 981, kojeg bi se nazvalo, pitala informacija, a agenti s druge strane telefona bi je potražili i rekli vam je. Za cca 6 kuna po minuti razgovora. Generacija Z gotovo da ne vjeruje da je prije Googlea postajalo svijeta pa je ovaj panel svakako bio među zabavnijima ove godine.

Photo: Marko Prpic/PIXSELL

Neizbježno je bilo da se i na ovom festivalu spomene goruća tema SGA influencera, robota s društvenim mrežama, stvorenih zapravo ni za što drugo nego za reklamiranje proizvoda. Prvi takav primjer je Miquela, influencerica s 1,6 milijuna pratitelja, kojoj u opisu profila stoji da je muzičarka, željna promjene, ali i robot. Nedavno je „lansirala“ i glazbeni video. Iako su priče influencera uvijek zabavne za poslušati, ovo je zasada ipak možda priča koja je privukla najviše pažnje.

Činjenica da pokušaj utjecaja na navike kupaca seže do ovakvih poteza već je sama po sebi dosta zapanjujuća (ili strašna), no bilo je još tema na repertoaru koje su izazvale slične reakcije. Na panelu „Televizija – povratak otpisanih ili kako doživjeti stotu“ gostovao je i vlasnik Pink TV-a Željko Mitrović. Mitrović je stvorio televizijsko carstvo u Srbiji i to mu se ne može poreći, međutim poslovni model nije toliko oduševio publiku nakon njegove izjave da se radi o provladinom mediju. Kaže se da je svaka reakcija bolja od nikakve, pa se može reći da je panel dobro prošao. Svakako je bio zabavan.

Photo: Borna Filic/PIXSELL

Podijeljene su i prestižne BalCannes nagrade. Najboljom agencijom proglašen je McCann Beograd, a najboljim je projektom BalCannesa proglašen Art Directed by Nature Studija Sonde, koji je nakon Cannesa očarao regionalni žiri te je ove godine bogatiji za tri lavovske statue s BalCannesa.

Najveću pažnju ipak bismo dali projektu Jana. Duboko iznad svih, agencije Saatchi&Saatchi Croatia, koja je kući ponijela prestižnu titulu najboljeg regionalnog projekta. Radi se o kampanji koja je u svakom svom dijelu bila poučna, zanimljiva, drugačija i do sada neviđena. Naš glas svakako ide ovom projektu jer pokazuje da domaća kreativnost ne poznaje granice.

Photo:Borna Filic/PIXSELL

Photo: Marko Prpic/PIXSELL

Između predavanja, ali i u večernjim satima, bogat zabavni program upotpunio je dojam, a među ovogodišnjim zabavljačima našli su se Let 3, Električni orgazam i Piloti, a održan je i Fakat Božićni party w. Diskobajagi.