@poltronova

Salone del Mobile 2023: Najbolje instalacije koje smo vidjeli izvan sajma

Iako je Salone del Mobile prvenstveno sajam namještaja koji posjećuju arhitekti i dizajneri iz svih krajeva svijeta, tijekom trajanja tog događanja živi apsolutno cijeli Milano, pa i brendovi, concept dućani, dvorišta ili butici koji ne izlažu komade na sajmu. Na svakom koraku može se konzumirati kvalitetan dizajn, otkriti inovacije, brendove koji se bave različitim sferama dizajna, kao i pogledati novitete nekih od najjačih svjetskih kuća od automobilske preko modne pa sve do tehnološke industrije.

Ne morate biti profesionalac zaposlen u toj industriji da bi vas Salone del Mobile educirao, nadahnuo i oduševio, a isto tako, ne morate ni posjetiti službeni sajam, već uživati u brojnim događanjima Fuorisalone (“izvan sajma”) – i to potpuno besplatno. Upravo smo tako proveli vikend, a u nadi da ćete se iduće godine ipak odvažiti posjetiti Milano u ovom periodu, otkrivamo koje smo sve zanimljivosti vidjeli i doživjeli.

Prije svega treba naglasiti da se gotovo u svakoj četvrti ima nešto za vidjeti te da možete napraviti plan, a i ne morate nego jednostavno uđete na sve lokacije kraj kojih prođete, a zainteresiraju vas – ne možete ih promašiti jer je sve fantastično označeno, a i stvarno je pregršt izbora.

Modni brend Loro Piana je dio zgrade u kojoj se nalaze njihovi buredi pretvorio u predivnu instalaciju s totemima izrađenima od tekstila, a u kojoj se svirala umirujuća glazba zbog koje ste se mogli osjećati kao da se nalazite u nekom drugom svijetu. Za instalaciju “Apacheta” zaslužan je argentinski umjetnik i dizajner Cristián Mohaded, a sastojala se od 12 tornjeva različite visine i oblika od Loro Piana materijala.

Od brendova koji se prvenstveno percipiraju kroz modni dizajn, isto kao i Loro Piana, istaknuo se Loewe. Kuća je to koja veliku pažnju posvećuje majstorima zanata kroz sve svoje kolekcije, a kreativni direktor Jonathan Anderson ove je godine stavio fokus na stolce. Mjesto radnje bila je palača Isimbardi u čijem su se dvorištu nalazilo 30 drvenih Loewe stolaca, a i zanimljiva instalacija s motivom gljiva koja je privukla brojne posjetitelje.

Već tradicionalno, Stone Island nove, inovativne proizvode, najprije predstavlja u sklopu tjedna dizajna u Milanu, a ništa drugačije nije bilo ni ove godine. Prototype Research Series njihove su jedinstvene, ograničene kolekcije, izrađene od tkanina i/ili obrada proizašlih iz istraživanja i eksperimenata koji još nisu na industrijskoj razini. Ovog puta, u sklopu Series 7 predstavljena je “inteligentna” tkanina namijenjena za jakne, koja reagira na toplinu i stvarna vizualno atraktivan efekt.

Inovacije i dizajn nisu propustili pokazati niti automobilske kuće. Lancia je predstavila Lancia Pu+Ra HPE koncept električnog automobila u suradnji s brendom namještaja Cassina zbog kojeg interijer automobila izgleda udobno poput dnevnog boravka. Francuski brend Peugeot predstavio je suradnju sa slavnim graffiti umjetnikom J. Demskyjem u sklopu koje  je predstavljen grafički dizajn bolida Peugeot 9X8 Hypercar  koji će se u takvom izdanju voziti na legendarnoj 24-satnoj utrci Le Mans.

Automobilska kuća BMW je, pak, dopustila uvid iza scene svim posjetiteljima njihove instalacije “A Creative’s Journey” u kojoj su otkrili kako izgleda kreativan proces stvaranja modela koje obožavaju milijuni diljem svijeta.

Iako je u svakom segmentu zaista teško izdvojiti upečatljive instalacije, kad je riječ o brendovima koji su specijalizirani za uređenje ili svakodnevni život u interijeru, a koji su odlučili svoje komade prezentirati izvan sajma, istaknula su se tri. Instalacija pred kojom su se stvarali redovi da bi se vidjela je ona s potpisom brenda Grohe koji je izlagao u središtu četvrti Brera u Pinacoteca di Brera. U samom srcu Milana, jedan od vodećih brendova za kupaonice, stvorio je multisenzorno iskustvo kroz nekoliko različitih instalacija kako bi najavili lansiranje premium podbrenda Grohe Spa, a u fokusu je bila – voda.

IKEA je, pak, zauzela čitav hangar u kojem su se tijekom večeri odvijali elektronski partyji, a tijekom dana se mogli istraživati instalacije “Assembling the Future Together”. Slično kao Grohe, fokusirali su se na četiri važna prirodna elementa – vodu, zemlju, zrak i vatru, koje smatraju elementima naše budućnosti. Svojim instalacijama željeli su potaknuti potaknuti raspravu o stanju okoliša i širiti optimističnu viziju koja potiče svakog od nas da učini svoj dio.

Pod krilaticom “Gradimo bolju budućnost zajedno”, kako bi promovirali cirkulanu ekonomiju, švedski brend je predstavio i kolekciju vintage namještaja koja će se eskluzivno prodavati u robnoj kući IKEA San Giuliano u Milanu, a mogao se razgledati i presjek najvažnijeg dizajna tijekom godina.

Ako nikad i niste čuli za brend namještaja Poltronova, njihov ste dizajn sigurno vidjeli barem jednom u životu, jer je to brend koji je zaslužan za popularno ogledalo Ultrafragola, između ostalog. U sklopu Circolo Filologico Milanese, koji se prostire na tri kata, zauzeli su centralnu poziciju na izložbi s više brendova te su svoje ikonične komade namještaja prezentirali u labirintu napravljenom od metalik srebrnih zavjesa koji je izgledao zaista impresivno s prvog kata, a dok ste se nalazili u njemu, bio je zabavan i stavljao fokus na njihove komade namještaja na kojima ste se mogli i odmoriti od istraživanja labirinta.

U moru zaista fantastičnih događanja, izložbi i instalacija koje zauzimaju čitav Milano, zaista je teško izdvojiti nešto što bi pripadalo u kategoriju “must see” jer apsolutno sve na što možete naići Fuorisaloni ima svoj čar i publiku. Bitno je samo znati da je ovo nešto što dizajn približava svima i garantirano ćete uživati u posjetu bilo kojeg prezentacije ako se ovo događanje odlučite posjetiti iduće godine.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Privatna arhiva, Instagram

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0