Razgovarali smo s direktoricom najpopularnijeg dizajnerskog outleta u regiji, evo što nam je otkrila!
Ako obožavate dizajnersku odjeću i modne dodatke i osjećate posebno uzbuđenje kada ih možete pronaći po pristupačnijim cijenama, onda smo sigurni da redovito posjećujete outlete. Jedan od najboljih, s najbogatijom ponudom i odličnim brendovima, a samim time i najposjećeniji od strane Hrvata je Noventa di Piave Designer Outlet, udaljen oko 300 kilometara od Zagreba, koji svojom ponudom prednjači u regiji (iako je onaj u blizini Milana veći, u Noventi di Piave nalazi se bogatija ponuda luksuznih brendova).
Gucci, Prada, Bottega Veneta, Valentino i Loro Piana samo su dio talijanskih luksuznih brendova čije butike možete pronaći u ovom outletu, i to po cijenama sniženim i do 70 posto, a tu su i butici Isabel Marant, Jil Sander, Burberry… Fokus je stavljen na luxury fashion, iako se u outletu mogu pronaći i sportski i activewear brendovi, koji su bili iznimno popularni u posljednje dvije godine. Iako je pandemija značajno utjecala na putovanja, a i shopping, generalna direktorica outleta Daniela Bricola, otkrila nam je kako su njihovi kupci jedva dočekali povratak u fizičke trgovine, unatoč tome što se Noventa di Piave Designer Outlet uspio prilagoditi online poslovanju.
Srpanj i kolovoz standardno su neki od najposjećenijih mjeseci, a u prilog tome ide i činjenica da upravo u tim mjesecima u outletu traje i sezonska rasprodaja, što znači da su komadi dodatno sniženi. Zanimalo nas je koji su najtraženiji brendovi te kako je raditi za jednog od najvećih globalnih fashion retaliera, kompaniju McArthur Glen te kako izgleda jedan dan u životu generalne direktorice outleta, a Bricola nam je odgovorila na sva pitanja.
MagMe: Kako je raditi za jednog od najvećih globalnih modnih retail brendova?
Daniela Bricola: McArthur Glen je osnovana 1993. godine i pioniri su u kategoriji dizajnerski outleta, s 26 lokacija u Europi i više od 90 milijuna posjetitelja godišnje. Kompanija je vodeća na tržištu i prva koja je svijet dizajnerskih outleta dovela u Italiju, početkom milenija, tako da mogu samo biti ponosna što sam dio takve kompanije. Da stavim sa strane period pandemije, zaista mi je zadovoljstvo raditi ovaj posao jer sa svakim danom postajem bogatija za novo iskustvo.
MagMe: Kako izgleda vaš tipičan dan?
DB: Tipičnog dana nema i upravo je zato to fantastičan posao. Posao generalne direktorice sastoji se u tome da sam svakodnevno u komunikaciji s gotovo 170 brendova čiji se butici nalaze u Noventa di Piave Designer Outletu, kao i komunikacija s tisućama posjetitelja koji svakodnevno pristižu iz cijelog svijeta. Najveći broj posjetitelja primamo iz Njemačke i Sjedinjenih Američkih Država, ali tu su i Hrvati koji su iznimno vjerni našem outletu.
Postoje brojni segmenti na koje moj tim i ja moramo pripaziti kako bi posjet outlet prošao glatko, pa se najviše zapravo bavimo time. Naša glavna briga je da se posjetitelji kod nas osjećaju ugodno, a naš moto je da svatko odavde mora otići sretan. Naš je posao omogućiti najbolje moguće iskustvo kupovine i učiniti posjetitelje sretnima što znači da moramo osigurati pristupačne cijene, vrhunsku ponudu brendova i iskustvo kojeg će se posjetitelji sjećati.
MagMe: Dakle, moglo bi se reći da više radite u hospitality nego modnoj industriji?
DB: Pa, zapravo, oboje! Ako modna industrija znači stavljanje poželjnih komada na police, to naši brendovi mogu sami, ali kad je riječ o tome da se kupac osjeća dobrodošlo i ugodno dok kupuje, da mu se pomaže prilikom odabira, onda je tu riječ o nečem drugom. Moglo bi se reći da je svrha našeg posla da smo sretni dok činimo druge sretnima. Tome, naravno, pridonosi i činjenica da se u našem outletu mogu pronaći butici najtraženijih modnih brendova na svijetu.
MagMe: Jeste li oduvijek željeli raditi posao koji je povezan s modom?
DB: Za dodiplomski studij sam odabrala ekonomiju, a kasnije sam se prebacila na smjer poslovne administracije i menadžmenta iz kojeg imam diplomu, a osim toga obrazovala sam se i na temu održivosti. U modi sam počela raditi jer je moja majka imala dućan, pa sam djetinjstvo provela u dućanu okružena tkaninama, tako da je moda dio moje povijesti, a jedan od mojih prvih poslodavaca bio je VF Corporation, globalna kompanija u kojoj se nalaze brendovi kao što su North Face, Supreme, Vans… No, već 18 godina radim za McArthur Glen.
MagMe: Outlet prima otprilike 4 milijuna posjetitelja godišnje, koji su segmenti i brendovi najtraženiji među vašim posjetiteljima?
DB: Različita publika traži različite stvari kod nas. Noventa di Piave Designer Outlet je jako poznat po kategoriji luksuzne mode i većina posjetitelja dolazi upravo zato, i taj je segment našeg poslovanja jedan od najuspješnijih, i kad su odjeća, modni dodaci i cipele u pitanju. Slijedi dio ponude koji je fokusiran na activewear, što je drugi najjači segment, koji smo u prošlom proširenju outleta dodatno obogatili jer su nas kupci to tražili. Na uspjeh ovog segmenta utjecala je i pandemija, ali i promjena načina života koji je aktivniji i odvija se na otvorenom.
Imamo i malenu, ali jaku, ponudu komada za kućanstvo koja se također pokazala iznimno uspješnom. Primjerice, Le Creuset je luksuzan brend u tom segmetu koji odlično posluje kod nas, kao i Frette koji oprema Vatikan i hotel Ritz u Parizu, između ostalih. Zatim se ističe i mainstream modna ponuda brendova koje mnogi smatraju prvom stepenicom do high-end modnih kuća, a koji su iz Veneto regije, kao što su Erika Cavalini ili Liviana Conti. Smatram da postoji odličan miks brendova koji može zadovoljiti različite potrebe.
MagMe: Kako birate brendove koji će se nalaziti u Noventa di Piave Designer Outletu?
DB: Jako puno faktora utječe na taj odabir. Polazimo najprije od samog centra i koja je njegova “duša”. Kod nas je to high-end, luksuzna modna ponuda, pa onda “ganjamo” upravo takve brendove. Istražujemo tržište i pronalazimo brendove koji bi se uklopili u našu ponudu, a ponekad nas brendovi direktno kontaktiraju. Na strategiju dovođenja brendova utječu i želje kupaca, ako pogodimo s brendom koji dovedemo i usrećimo ih, kupci će nas nagraditi s uspješnim poslovanjem tog butika,vraćat će se kod nas i preporučiti nas prijateljima i obitelji. Konstatno radimo na tome da upotpunjujemo našu ponudu, a uvijek se osvrćemo na tržište i poziciju koju mi držimo na tržištu te na temelju toga gradimo. Osim toga, svake godine promijenimo prosječno 10 do 15 brendova, pa nije riječ o konstatno istoj ponudi, nego ćete svake godine moći otkriti neki novi brend. Osvježavamo ponudu stalno, a uz to i gradimo nove zgrade kako bismo stvorili prostora za još brendova, kao i za dodatne usluge poput Guest Loungea.
MagMe: Postoje brojne posebnosti ovog outleta, poput navedenog Guest Loungea u kojem se posjetitelji mogu opuštati, no ipak je “ime” ono koje može privući najviše ljudi. A među tim imenima je i Isabel Marant. Ako se ne varam, ovo je jedini outlet ovog brenda u Europi?
DB: Istina, ovo je jedini Isabel Marant outlet u Europi. Isabel Marant sam upoznala prije puno godina, svidjeli smo se jedni drugima pa smo uspjeli ostvariti suradnju. Riječ je o jednom od najpopularnijih butika u outletu, pa je samim time i pozicija dućana promijenjena te je smještena u centralnu, među najjače modne brendove koje držimo. Brend ima dozu privlačnosti, ponuda komada u outlet dućanu je zaista odlična i ljudi je obožavaju pa mogu reći da je ova suradnja uspješna! Ne može svaki brend biti prisutan na svakom tržištu jer postoji globalna strategija, postoje izazovi vezani uz zalihe odjeće pa smo iznimno ponosni na činjenicu da je odabir za lokaciju outleta pao na nas.
MagMe: Jeste li primijetili promjenu u poslovanju i željama kupaca od 2019. godine pa do danas, vezano uz pandemiju?
DB: Bili smo prisiljeni naše poslovanje prebaciti online, tijekom pandemije, pogotovo u periodima lockdowna, putem “Shopping from Home” usluge, ali ono što smo primijetili je da su ljudi jedva dočekali da se vrate kupovini uživo. Ljudi obožavaju obilaziti dućane, isprobavati odjeću, družiti se, dolaziti u shopping s prijateljima… Za nas je ta činjenica bila predivno iznenađenje, a ide u prilog tome da ako se posvetiš tome da je iskustvo shoppinga savršeno, to će ti se vratiti. Kao i svi drugi, imali smo period pada tijekom pandemije, no želja za povratkom u dućane bila je enormna kod naših kupaca. Formula outleta tako se pokazala uspješnom, a polako se vraćamo u period prije pandemije. Moram priznati kako su se Hrvati pokazali jako vjernom publikom, koja se uvijek iznova vraća u Noventu.
MagMe: Održivost je budućnost mode, a koncept outleta je samo po sebi jedan od načina na koji se ona postiže. Na koje još načine radite na održivosti u kompaniji McArthur Glen?
DB: Tako je, ništa se ne odbacuje. Postoji program psvećen održivosti koji se primijenjuje u svim našim outletima, a osim toga Noventa di Piave Designer Outlet radi na održivosti tako da se napaja energijom prikupljenom iz solarnih panela, dok je ostatak energije također iz obnovljivih izvora, trudimo se provoditi zero waste politiku, smanjujemo potrošnju vode na što je manje moguće te prikupljamo kišnicu…
Držimo i do lokalne zajednice, na koju utječemo direktnim i indirektnim zapošljavanjem, utječemo i na stvaranje novih poslovnih pothvata koji nastanu prilikom otvorenja outleta poput, primjerice, usluge vožnje limuzinom kao dio luksuznog iskustva kupovine. Osjećamo i potrebu da vraćamo lokalnoj zajednici pa se s članovima zajednice udružujemo u sklopu posebnih događanja poput kazališnih predstava, sudjelujemo u trošku vrtića za novorođenu djecu naših zaposlenika, dajemo stipendije za dječje sportske talente, brinemo za majke u lokalnoj zajednici koje se bore s bolestima poput raka dojke… Iznimno nam je bitno da smo dio zajednice i da joj doprinosimo te da uz našu pomoć zajednica može napredovati. I prije nego što su održivost i briga za lokalnu zajednicu postale trendovske teme, bile su dio misije kompanije McArthur Glen, na što smo jako ponosni.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: PR, Instagram