
Porsche je predstavio prvi potpuno električni Macan GTS
Porsche proširuje svoju potpuno električnu seriju SUV modela novim Macanom GTS, posebno sportskim modelom usmjerenim na vozača. Uz povećanje snage do 420 kW, električnu blokadu stražnjeg diferencijala i spušteni sportski zračni ovjes postavlja nove standarde u pogledu agilnosti i dinamike vožnje. Tipično za GTS, peta varijanta modela Macan Electric ističe se kako svojom unutrašnjošću tako i jedinstvenim vanjskim dizajnom i brojnim tamnim akcentima.
GTS – tri slova koja uživaju poseban ugled među Porsche entuzijastima još od modela 904 Carrera GTS iz 1963. godine. Sada ta legendarna tri slova po prvi put krase Macan Electric. Zaslužuje to svojom izvanrednom voznom dinamikom i odličnim vrijednostima ubrzanja: sprint s nula na 100 km/h traje samo 3,8 sekundi, a unutar 13,3 sekunde dostiže 200 km/h iz stanja mirovanja. Najveća brzina ograničena je na 250 km/h.
Kao i Macan Turbo i Macan GTS na stražnjoj osovini ima najveći i najsnažniji elektromotor u seriji modela, promjera 230 mm, aktivne dužine od 210 mm i s visokoučinkovitim 900 A pulsnim inverterom od silicij karbida (SiC). U modelu GTS razvija snagu od 380 kW (516 KS). Iz mirovanja novi model uz Launch Control postiže povećanje snage do 420 kW (571 KS), a maksimalni okretni moment je 955 Nm. Kao i kod modela Macan Turbo mjenjač s omjerom prijenosa 9,0:1 posebno je snažan. Kombinirani WLTP doseg modela Macan GTS iznosi do 586 km. Unutar 21 minute stanje napunjenosti 100 kWh visokonaponske baterije je na odgovarajućim stanicama za brzo punjenje moguće napuniti s 10 na 80 posto. Maksimalna snaga punjenja pritom je 270 kW.
Macan GTS serijski je opremljen paketom Sport Chrono koji je proširen modusom za trkaću stazu poznatim iz modela Taycan, a koji priprema vozilo za vožnju posebno visokih performansi. U modusu za trkaću stazu se baterija stoga znatno bolje hladi, čime se smanjuje gubitak snage radi zagrijavanja baterije (tzv. derating efekt). Rezultat su osjetno poboljšane performanse pod većim opterećenjem.
Sportski zračni ovjes i tuning specifičan za GTS
Novi Macan GTS svoju snagu na cesti razvija u istinski sportskom stilu, kombinacijom raspodjele težine na stražnjem kraju, niskog težišta i inteligentne raspodjele snage. Pored pogona na sve kotače s brzo reagirajućim električnim sustavom Porsche Traction Management (ePTM) serijski dolazi i Porsche Vectoring Plus (PTV Plus). Radi bolje trakcije i veće agilnosti sustav koristi elektroničku blokadu diferencijala. PTV Plus nalazi se direktno iza stražnjeg motora i time doprinosi ravnoteži težine na stražnjem kraju od 48 do 52 posto.
Također, model Macan GTS ima najniže težište u seriji modela. Inženjeri su ciljano optimizirali sportski zračni ovjes s regulacijom nivoa i sustavom Porsche Active Sus-pension Management (PASM). Pored amortizera specifičnih za model i stabilizatora, karoserija spuštena za 10 mm doprinosi izvanrednoj agilnosti i voznoj dinamici, što je moguće dodatno poboljšati opcijskim upravljanjem stražnjom osovinom. Macan GTS svoje emocije izražava i akustično: njegov Porsche Electric Sport Sound (PESS) ima dva zvučna profila specifična za GTS s različitim karakterima u modusima „Sport“ i „Sport Plus“.
Vanjski izgled: crni akcenti i ekskluzivni bočni pragovi
Novi Macan GTS ima izražajan individualni stil. Njegov je izgled karakterističan po raznim crno lakiranim detaljima sprijeda, bočno i straga, što je karakteristično za GTS modele marke Porsche. Posebno se ističu zatamnjena matrix LED glavna svjetla kao i izražajno konturirani vanjski rubovi iznad zračnih lopatica. Od početka 2026. godine, Porsche će u ponudi za sve Macan modele imati paket Sport Design s novim prednjim i stražnjim maskama. Macan GTS prvi dobiva ovaj paket, i to ne samo serijski, već i u izvedbi specifičnoj za GTS: kontrastni elementi, kao što su umetci, bočne lopatice, kućišta kotača i vrh adaptivnog stražnjeg spojlera bit će u crnoj izvedbi.
Redizajnirani bočni pragovi, koji se šire prema stražnjem dijelu, također doprinose jedinstvenom izgledu. Spušteni stražnji kraj također ima prepoznatljiv dizajn s crnim umetkom i izraženim difuzorom. Stražnja svjetla su zatamnjena kako bi se slagala s glavnim svjetlima. GTS serijski dolazi s 21” Macan Design kotačima od lakog metala u antracit sivoj boji. 22” naplatci RS Spyder dizajna u odgovarajućoj nijansi laka karo-serije dostupni su opcionalno.
Uvođenjem modela Macan GTS na tržište ponuda serije modela uključuje tri nove boje: vraća se povijesna boja Crayon, a uz to su za GTS tipična Carmine crvena te po prvi put za model Macan Lugano plava. Uz 15 serijski boja koje su dostupne, Porsche Exclusive Manufaktur u ponudi ima gotovo 60 dodatnih nijansi boja u okviru svog programa „Boja prema izboru”.
Unutrašnjost: opcijski s ukrasnim prošivima u boji karoserije
Za još izražajni sportski izgled, Macan GTS serijski dolazi s proširenom ponudom Race-Tex presvlaka i s elementima od crne glatke kože. Race-Tex se može pronaći na grijanom višenamjenskom GT sportskom kolu upravljača, naslonima za ruke u središnjoj konzoli i naslonima za ruke u vratima te na instrumentnoj ploči. Središnji dijelovi adaptivnih sportskih sjedala, koja se mogu podešavati u 18 smjerova, presvučeni su visokokvalitetnim Race-Tex materijalom. Glatka koža koristi se za jastuke sjedala i naslone za glavu.
Model Macan Electric sada nudi mogućnost usklađivanja vanjskih i unutarnjih boja s ekskluzivnim GTS paketom za unutrašnjost. GTS paket za unutrašnjost dostupan je u Carmine crvenoj, Slate sivoj Neo i Lugano plavoj boji, a usklađen je s odgovarajućim završnim obradama vanjskog izgleda. Dekorativni prošivi na sjedalima, kolu upravljača, oblogama vrata i gornjem dijelu instrumentne ploče izvedeni su u odgovarajućoj boji, kao i sigurnosni pojasevi te natpis „GTS” na sjedalima. Kolo upravljača također ima oznaku s obojenim natpisom „GTS”. Oni koji se odluče za GTS paket za unutrašnjost automatski dobivaju i Carbon paket za unutrašnjost. To znači da su dekorativni umetci na kolu upravljača, ukrasnoj letvici instrumentne ploče te prednjim i stražnjim oblogama vrata obrađeni u karbon izvedbi. GTS stil nastavlja se i u području digitalnog prikaza: stvarna boja laka kupčevog vozila koristi se za 3D vizualizaciju vozila na središnjem zaslonu. Instrumentna ploča također nosi logotip „GTS”. Mnoge funkcije serijskog Sport Chrono paketa mogu se kontrolirati putem odgovarajuće aplikacije na središnjem zaslonu. To uključuje snimanje vremena krugova i telemetrijskih podataka, dodavanje novih staza te analizu sektora i krugova.
Nove potporne, komforne i zabavne značajke
GTS također sadrži opsežna poboljšanja inteligentnih sustava potpore za vozača i digitalnih funkcija kojima je Porsche nedavno ažurirao Macan za novu modelsku go-dinu. To uključuje Porsche Digital Key kao dodatak fizičkom ključu, nove funkcije potpore pri parkiranju, glasovni pilot potpomognut umjetnom inteligencijom, proširenu ponudu igara u vozilu i maksimalnu vučnu snagu povećanu na 2500 kilograma. Novi Macan GTS od danas je dostupan za narudžbu, a početna cijena iznosi 114.048,59 eura, uključujući PDV.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Porsche