Počeo je Tjedan mode u Milanu, a obljetnička revija kuće Fendi obilježila je prvu večer
Nakon što je jučer završio drugi tjedan mode u nizu, onaj u Londonu, paralelno je započeo i onaj u Milanu. Prvi su dan Tjedna mode u Milanu obilježile revije kuća Marni i Alberta Feretti, no definitivno se najviše iščekivala ona brenda Fendi. Naime, modna kuća osnovana je 1925. godin u Rimu, pa novom kolekcijom za proljeće/ljeto 2025. slavi stoti obljetnicu postojanja na svjetskoj modnoj sceni.
View this post on Instagram
Kao što to inače biva, povijesne modne kuće za svoje velike obljetnice gotovo uvijek se okreću počecima kuće, a njihovi dizajneri pomno istražuju arhivske komade i sve ono što je obilježilo njezine početke. Takav slučaj bio je i u ovoj kolekciji kuće Fendi, u kojoj je kreativni direktor Kim Jones odao počast Adele Casagrande Fendi, ženi koja je prije sto godina u Via del Plebiscite u Rimu, stvorila kuću sa suprugom Edoardom Fendijem.
Za proslavu značajne obljetnice, kao soundtrack revije koji je pratio manekenke dok su koračale pistom bili su glasovi Anne Fendi i Silvije Venturini Fendi, Adelinih kćeri i unuke. U tom dijalogu između dvije generacije, posjetitelji su slušali uspomene vezane uz osnivačicu, kao i vrijednosti koje su oduvijek definirale brend. Naime, krajnji cilj kuće Fendi, kako prije 99 godina, pa tako i danas, je stvoriti kvalitetne komade i prikazati modu kao ogledalo kulture i vremena. Kako je njezina kćer Anna Fendi izjavila, osnivačica kuće je na osobnoj, pa tako i profesionalnoj razini bili posvećena kvaliteti.
Obljetnička revija predstavila je profinjenu i nenaglašenu eleganciju kolekcije. Svaki je komad zračio luksuzom, no istovremeno je bio minimalan i i jednostavan. Kolekcija je imala modernistički senzibilitet i Jones je ovog puta Fendi ženu odjenuo u pencil suknje, predimenzionirane topove, ogrtače i kapute, a inspiraciju je pronašao u svojoj muzi Delfine Delettret Fendi, također nasljednici u obitelji.
Komadi su bili svevremenski, bogatih tekstura i odražavali su suptilni luksuz po kojem je kuća poznata. Paleta kolekcije odražava je također tradiciju kuće i scenografijom koja je bila obilježena bijelom nijansi, šetali su modeli u paleti boja u rasponu od bež, sive, plave, smeđe, crne i detalja bijele nijanse. Posvećenost osnivačici očitovala se i u modnim dodacima – predstavljena je nova verzija torbice Mamma Baguette, koja je nešto šira i viša od dobro poznatog modela. Kako je revija odmicala, manekenke su se odjevene u novi Fendi slagale zajedno i u konačnici stvorile fotografiju koja evocira obiteljski portret, čime je kuća odala hommage obitelji Fendi.
Ipak, modni su kritičari i društvene mreže podijeljeni oko ove obljetničke revije koja je obilježila početak Tjedna mode u Milanu. Naime, mnogi spominju reviju Karla Lagerfelda za kuću prije deset godina. Lagerfeld, koji je bio kreativni direktor kuće od 1965. godine, za 90. je obljetnicu brenda osmislio danas već kultno predstavljanje. Naime, odlučio je kuću vratiti ondje gdje je sve počelo, u Rim, a slavna Fontana di Trevi poslužila je kao pista revije. Naime, na fontani je postavljena prozirna pista po kojoj su manekenke hodale, što je ujedno bio i jedini takav događaj ikad prikazan na jednoj od najslavnijih znamenitosti u Rimu. Upravo zato brojni nezadovoljni modni obožavatelji od sinoć komentiraju da je Kim Jones trebao učiniti nešto velebnije od onoga što nam je jučer servirao.
U galeriji fotografija otkrijte sve lookove kolekcije talijanske kuće za proljeće/ljeto 2025. godine.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Kendam