Otkrijte priču o multibrand storeu muške mode Absolute koji je nastao iz obiteljske tekstilne tradicije
U modnoj industriji, u kojoj ime brenda često određuje percepciju kvalitete, prepoznati dobru tkaninu postalo je rijetka vještina. Istinski znalci tekstilne industrije znaju kako vrijednost odjevnog komada ne određuje ime na etiketi, već ono što doista čini njegovu kvalitetu – materijal, sastav, tkanje i kroj, odnosno koliko je važno razumjeti tkaninu, konstrukciju i majstorstvo koje stoji iza svakog komada.

Absolute, multibrand store koji je izrastao iz obiteljske tekstilne tradicije duge više od tri desetljeća, danas je jedno od rijetkih mjesta u Hrvatskoj gdje se kvaliteta materijala i proces izrade još uvijek njeguju kao temeljna vrijednost. Ovo je priča o obitelji koja je obilježila regionalnu tekstilnu scenu, o generaciji koja je preuzela kormilo i o brendovima koji žive filozofiju izvorne kvalitete tekstila. Razgovarali smo s Anitom Miloložom, samozatajnom ekonomisticom koja je preuzela obiteljsku tradiciju i pretvorila je u suvremeni multibrand koncept.

Anita Miloloža
Korijeni kvalitete: od tekstilne perjanice regije do suvremenog multibrand storea
Ova obiteljska, poduzetnička priča započela je prije više od 30 godina, kada je otac Anite Milolože, zajedno sa suprugom, pokrenuo obiteljsku firmu temeljenu na onome što su najbolje poznavali — vrhunskim tkaninama. Radili su s tada najjačim talijanskim i njemačkim proizvođačima, putovali po Europi, učili od zanatlija i krojača stare škole, a njihovi su se uzorci i knjige standarda nalazili u gotovo svakoj ozbiljnijoj tekstilnoj proizvodnji Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Bosne i Hercegovine. Bila je to industrija koja je tada živjela punim plućima, a u kontaktu s njezinim najboljim majstorima rađala se obiteljska strast prema tekstilu i zanatu koji u Absoluteu traje do danas. Taj dodir s materijalom, ta intuicija o kvaliteti koja se prenosila s roditelja na kćer, oblikovali su Anitu mnogo prije nego što je shvatila da će upravo moda postati njezin profesionalni put. Njezin dolazak u firmu nije bio planiran, ali je bio presudan. Od dućana u zagrebačkom Oktogonu, preko preseljenja u Gundulićevu, sve do velikog koraka 2020. godine kada je maloprodaja i veleprodaja konačno spojena u jedan elegantan, suvremen prostor u Hebrangovoj 23 — Absolute je rastao zajedno s njom.

“Nikada nisam bila osoba koja može mirno sjediti; uvijek me nešto guralo naprijed, taj tihi nemir koji ti kaže da je vrijeme za novi korak, novu odgovornost, novi izazov. Nakon fakulteta, priključila sam se obiteljskoj kompaniji, misleći da je to tek usputna stanica dok ne pronađem ‘svoj’ posao. Plan je bio otići na razgovor za posao… ali taj se razgovor nikada nije dogodio. Danas znam da me život usmjerio tamo gdje sam oduvijek trebala biti. U početku sam radila sve — od slaganja uzoraka tkanina do vođenja administracije — i tek kasnije sam počela razvijati strategiju, uvoditi nove brendove, širiti prodaju i polako modernizirati ono što su moji roditelji s toliko truda izgradili. Oni su me naučili da kvaliteta nikada ne izlazi iz mode i da se posao može raditi samo ako se radi predano, ustrajno, sa srcem. To su vrijednosti koje nikada neću napustiti, jer su zapravo temelj cjelokupnog identiteta Absolutea”, izdvojila je Anita Miloloža.

Njemačka tradicija, talijanska elegancija i hrvatska vrijednost
Tekstil je oduvijek bio u središtu Absoluteove filozofije — ne kao sirovina, već kao nositelj identiteta. U svijetu u kojem je sve brže, jeftinije i dostupnije, upravo su tkanina, izrada i precizan kroj postali luksuz koji je teško naći. Absolute je od početka odolijevao kratkoročnim trendovima i birao brendove koji svoju vrijednost dokazuju generacijama. Danas je to kuća u kojoj se njemačka tradicija, talijanska elegancija i suvremeni dizajn stapaju u jedinstvenu ponudu muške mode.

Upravo zato Absolute danas zastupa niz vrhunskih europskih brendova koji poštuju zanat: od legendarnog Seidenstickera, najpoznatijeg po savršenim non-iron košuljama, preko talijanskog Doucal’sa koji generacijama ručno izrađuje cipele, pa sve do njemačkog Carl Grossa i njegove ekskluzivne linije Black Line koja koristi tkanine najpoznatijih svjetskih proizvođača – Loro Piana, Zegna, Marzotto, Cerutti i drugih. Tu je i popularni CG Club of Gents koji svojim Savile Row konceptom unosi londonsku rafiniranost u suvremenu mušku modu, kao i Your Own Party linija za svečane prilike. Kvalitetu ponude upotpunjuje i suvremena estetika brenda Karl Lagerfeld, čime Absolute postaje cjelovita adresa za muškarce koji žele nositi kvalitetu.

“Tkanina je zapravo ono što određuje svaki komad odjeće,“ objašnjava Anita. “Možete imati najljepši kroj, ali ako je materijal nekvalitetan — sve pada u vodu. Zato godinama biramo brendove koji beskompromisno igraju na kvalitetu. Najviše govori onaj trenutak kada muškarac instinktivno dotakne tkaninu, prouči šav i poželi znati više o materijalu. To znači da mu je stalo i da cijeni ono što nosi. A naš izbor brendova proizašao je upravo iz te filozofije — od pedantnih njemačkih proizvođača do talijanskih majstora ručne izrade. Svaki komad koji ulazi u Absolute prolazi kroz nešto što ja volim zvati ‘test smiraja, ugode i zadovoljstva’ — onaj trenutak kad ga uzmem u ruku i odmah znam: to je to. Ovo je komad koji će muškarac nositi godinama. I to je najveće zadovoljstvo koje mi ovaj posao daje”, naglasila je direktorica kompanije Absolute.

Ovakav pristup privukao je publiku koja im se uvijek iznova vraća — ne samo zbog trendova, već zato što prepoznaju vrijednost.
U godini najvećih neizvjesnosti rodile su se i najveće snage
Godina 2020. trebala je biti nova era kompanije Absolute — godina u kojoj je sve objedinjeno u jednom prostoru, u kojoj su ulaganja u interijer, kolekciju i tim postavila čvrste temelje za daljnji rast. No samo dva mjeseca nakon otvorenja luksuzne trgovine u Hebrangovoj — dogodio se lockdown. Situacija koja je mogla uništiti i mnogo veće sustave. Ali obiteljska kompanija koja je preživjela pad tekstilne industrije nije se ni tada predala. U vremenu neizvjesnosti, Absolute se okrenuo potražnji modernog tržišta, redizajnirao poslovanje i pronašao ravnotežu između tradicije i današnjeg života suvremenog čovjeka. Prelazak sa strogo poslovnog koda na smart casual bio je rizičan, ali se pokazao presudnim. Muškarci su tražili udobnost, ali bez kompromisa u kvaliteti — i tu je Absolute najviše zasjao. U istim tim izazovnim godinama dogodili su se i najljepši trenuci Anitina života: rođenje kćeri i sina. Njezina uloga postala je složenija, ali i snažnija, jer između obitelji i posla raste upravo ono što Absolute čini posebnim — osjećaj za čovjeka.

“To je bilo razdoblje koje ne bih nikome poželjela, ali nas je učinilo jačima”, ističe. “Uložili smo ogromna sredstva, vjerovali u projekt, i onda smo preko noći morali staviti ključ u bravu. Ali nismo odustali. Prilagodili smo se, tražili nova rješenja, slušali svoje kupce. I uspjeli. U isto vrijeme dogodile su se najvažnije priče u mom životu — moja kći i moj sin. Oni su me naučili da se posao ne može voditi samo glavom, nego i srcem – znati otpustiti i ponekad slijepo vjerovati. Da uvijek oko sebe moraš imati ljude kojima vjeruješ. Moj tim, moji roditelji, koji su ovu firmu izgradili iz ničega i održali je toliko godina — oni su razlog zbog kojeg danas stojimo tu gdje jesmo. Nadam se da ćemo i dalje rasti, ali uvijek ostati ono što smo bili od prvog dana: obiteljski posao koji beskompromisno vjeruje u kvalitetu”.

Danas Absolute ne gradi samo kolekcije — gradi povjerenje, onu tihu vrijednost koja nastaje kada se kroz godine dosljedno bira kvaliteta. U završnici godine obilježavaju i jedan poseban trenutak: brend Carl Gross slavi 100 godina postojanja, a Absolute mu se pridružuje simboličnom gestom – selekcijom pažljivo odabranih komada iz FW25 kolekcije uz promotivne cijene. Veste, šalovi, kaputi, jakne i sakoi tako postaju više od sezonskih favorita, pretvaraju se u promišljene blagdanske poklone i dugoročna ulaganja za muškarce koji cijene kvalitetan materijal i majstorstvo izrade.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Mario Poje
