Orojóporo je novo ime na modnoj sceni, a mi smo razgovarali s dizajnericom koja stoji iza brenda
Hrvatska modna scena u posljednje vrijeme vrvi novim kreatorima, a mi smo – zahvaljujući upečatljivim uzorcima i kreacijama koje smo uočili na Instagramu, otkrili Orojóporo. Riječ je o novom brendu koji je nedavno predstavio svoju prvu limited ljetnu kolekciju pod nazivom “We Love All of Them Unreachable Things!”.
Iza brenda stoje Petra Sučić Roje i Sanda Šeparović, a nakon predstavljanja kolekcije putem Instagrama privukle su pozornost svojim šarenim kreacijama koje pršte uzorcima. Sučić Roje je arhitektica koja se dugi niz godina bavila dizajnom uzoraka i posebnu pažnju poklanjala skladu boja, oblika i proporcija. Inspiraciju je nalazila u prirodi i promišljanju o matematici i geometrijskim pojmovima. Za svoje je radove primila svjetske nagrade, a nas je zanimalo kako je nakon tako uspješne karijere pala odluka na osnivanje modnog brenda.
Odakle ideja za pokretanje modnog brenda Orojoporo i gdje ste pronašli inspiraciju za kreacije?
Petra Sučić Roje: Sve je nekako krenulo od jedne košulje. Dugi niz godina stvaram uzorke. Jednom sam uzorak dala aplicirati na tkaninu, sašila od toga košulju i poklonila Sandi koja se oduševila kako s košuljom tako i reakcijama ljudi kad god bi je odjenula. Budući da ima fantastičan poslovni duh krenulo je nagovaranje s njezine strane da stvorimo brend baziran na mojim uzorcima. Bila je zaista uporna i evo nas! Cijeli postupak je nešto drugačiji nego kod klasične izrade odjeće jer nemate gotovu tkaninu koju možete vrtiti oko sebe i razmišljati o kroju već prvo trebate dizajnirati uzorak što je baza, zatim pronaći tkaninu koja je adekvatna kako za tisak tako i za modele kakve bi htjeli, prilagoditi boje tisku, veličinu uzorka modelu i biti spremni na dosta faktora iznenađenja u tom procesu. Svaki taj uzorak ima svoj karakter pa se krojevi tada nameću nekako sami od sebe. Brend se ne bi htio u budućnosti fokusirati isključivo na odjeću jer ti su uzorci aplikativni na razne uporabne predmete.
Tko stoji iza brenda?
PSR: Sanda Šeparović zadužena za prodaju i promociju, dok sam ja zadužena za dizajn. Naravno, bez obzira na podjelu uloga kod nas su razmjene ideja uvijek dobrodošle.
Ime je jako zanimljivo, što vas je inspiriralo na ovaj naziv?
PSR: Orojóporo je igra slova za koju ne postoji prijevod niti sa jednog jezika, a detektira se kao esperanto. Trebalo je vremena da ih uspijemo pospajati u takvom obliku, a da opet pažljivi promatrač shvati da nisu baš nasumično spojena vec nađe igru ritmickog ponavljanja kao u patternu, a i u središnjem dijelu asocijaciju na prezime i inicijal imena.
Kako se vaše kreacije mogu kupiti i postoji li mogućnost custom made prilagodbe?
PSR: S obzirom na to da smo zaista tek krenule kreacije je za sada moguće naručiti isključivo putem našeg instagram profila, ali se uskoro nadamo i nekim drugim opcijama. Pratite nas i sve ćete saznati.
Kakve su reakcije na vašu prvu kolekciju pod nazivom “We Love All of Them Unreachable Things”?
PSR: Prve reakcije su iznad svakih očekivanja. Komentari su pozitivni, ljudi zainteresirani.
U svojoj glavnoj izjavi naglašavate kako “niste bež”, vaše kreacije pršte bijama i uzorcima, što možemo očekivati od budućih kolekcija?
PSR: Ono što je jedino sigurno je da možete očekivati uzorke. Sve drugo se još slaže ovisno o puno faktora. Ovo je bilo prvo predstavljanje, i to ljetne haljine, pa smo baš željele eksploziju boja i velike, upečatljive uzorke. Uvijek će to biti boje, iz neke za mene karakteristične palete, ali sigurno da će u budućnosti biti i manjih i zagasitijih uzoraka ovisno o godišnjim dobima i modelima.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Orojóporo, Instagram