Claire Waight Keller

Novi trend na pomolu: high street brendovi počinju angažirati high end dizajnere?

Osim toga što ovih dana željno iščekujemo vijesti u kojima ćemo saznati nove kreativne direktore eminentnih modnih kuća, jučer je odjeknula vijest da je Claire Waight Keller nova kreativna direktorica japanskog brenda Uniqlo. Začudilo je nas, pa tako i brojne druge koji su ispod raznih objava pisali o tome koliko je neobično da nekadašnja high end dizajnerica prelazi u takozvanu, high street modu.

Doista, Waight Keller je do 2017. bila kreativna direktorica francuske kuće Chloé u kojoj je zagovarala klasičan look chic Francuskinje koja uživa u boho stilu ili tijekom svog vremena u kući Givenchy, u kojoj je bila prva ženska dizajnerica u povijest. Upravo je zato ova vijest, da svoj modni portfelj nastavlja graditi u brendu Uniqlo, odjeknula svim kanalima. No, ne zbog kakvog negativnog prizvuka, već se postavlja pitanje: očekuje li nas era u kojoj high street brendovi započinju s angažiranjem kreativnih direktora koji su karijeru gradili u visokoj modi?

Uniqlo pod kreativnom direkcijom Claire Waight Keller

Ipak, brojne modne obožavatelje ova vijest možda nije toliko dočekala nespremne. Naime, nakon što je izašla iz modnih kuća, Waight Keller se okušala u kreiranju kolekcije za japanski brend. U travnju 2023. godine predstavljen je Uniqlo : C, kolekcija koje objedinjuje svevremenske i nosive komade s prizvukom elegancije. Uniqlo je poznat po jednostavnom i funkcionalnom dizajnu, kvalitetnim tkaninama te održivosti, a njihovi basic komadi poput T-shirta, chino hlača, hoodieja i kašmir pulovera slove kao najkvalitetniji pristupačni komadi na tržištu. Upravo je na takvoj filozofiji Waight Keller gradila tadašnju debitantsku kolekcija koja je bila prepuna basic komada, a prvim pogledom na kolekciju koju je predstavila kao nova kreativna direktorica, jasno je da nastavlja u tom nenametljivom smjeru.

Uniqlo : C

Nakon ove objave, postavlja se pitanje samo od sebe: zašto dizajneri odabiru rad s high street brendovima? Waight Keller je možda prva high end dizajnerica koja je prešla u high street, no ujedno je i Uniqlo prvi high street brend koji je zaposlio neku slavnu dizajnericu na mjesto kreativnog direktora.

@uniqlophofficial

Renowned designer Clare Waight Keller breaks down her top picks for the #UniqloC 2024 Spring/Summer collection. Add items you love to your Wishlist by clicking the link in bio. #UniqloPH #LifeWear #ClareWaightKeller

♬ original sound – Uniqlo Philippines – Uniqlo Philippines

Ipak, suradnje dizajnera i high street brendova nisu toliki novitet. Švedski brend H&M poznat je po suradnjama s eminentim dizajnerima, Victoria Beckham je ove godine predstavila capsule kolekciju sa španjolskim brendom Mango, dok je Zara ovih dana objavila vijest da nas u listopadu očekuje capsule kolekcija Stefana Pilatija, nekadašnjeg dizajnera u kućama Saint Laurent i Zegna.

Mangp x Victoria Beckham

Znači li to da dizajneri koji su donedavno stvarali kolekcije za Tjedne mode, radili na istoj kolekciji mjesecima ne bi li je predstavili pred creme de la creme modnom publikom, žele nešto novo? Znači li to da žele početi kreirati jednostavne, svakodnevno nosive komade od kojih se ne očekuje da budu ono nešto revolucionarno što modna industrija još nije imala prilike vidjeti? Odgovore na ova pitanja nemamo, no postavljamo ih u glavi i razmišljamo o smjeru u kojem se ova, jedna od najvećih industrija na svijetu, počinje kretati. Očito je vrijeme za promjene, no morat ćemo pričekati da saznamo o kakvima se točno radi.

Uniqlo : C

U konačnici, ovakvi će se pothvati možda osjetiti i na budućim high street kolekcijama. Možda dolazi vrijeme u kojima neće više biti svakotjednog dropa novih komada, već će se pristupačni brendovi okrenuti stvaranju pojedinačnih kolekcija (neki su već to i započeli). U konačnici, jedno je sigurno; u modi nikad nije dosadno i nikad ne izostaje promjena.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram 

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0