
Nova era luksuza: Što danas znači povezanost s nekim brendom?
Donedavno luksuz je bio smatran isključivo onime što imate, no posljednjih godina luksuz poprima neka nova mjerila. Danas je luksuz u načinu na koji živimo: ono što radimo svaki dan, gdje boravimo, gdje objedujemo i kako brinemo o sebi. Sve su to nova mjerila luksuza i prestiža. Te promjene modni brendovi dobro razumiju pa zato započinju s predstavljanjem lifestyle usluga i iskustava.
U nastavku članka donosimo nekoliko primjera kako su se luksuzne modne kuće i brendovi plasirali u takvom lifestyle segmentu.

Gucci Osteria
Brend koji se već godinama ističe kao predvodnik tog trenda je Louis Vuitton. Kultna modna kuća koja se nekoć isključivo vezala uz modne komade i dodatke, danas u svojoj kolekciji ima vlastite restorane i cafe barove u kojima možete jesti kolače koje krasi monogram kuće. Uz to, Louis Vuitton će uskoro otvoriti i prvi hotel pod svojim imenom. Unatoč tome što LVMH već upravlja hotelskom grupacijom Belmond, no Louis Vuitton sad gradi vlastiti hotelski i gastro sektor koji temeljito integrira estetiku brenda s luksuznim doživljajem.
View this post on Instagram
Još jedan u nizu modnih giganta koji je zakoračio u svijet wellnessa je francuska kuća Dior. Modni je brend razvio spa centre poput onog u Hôtel Plaza Athénée u Parizu, gdje nudi ekskluzivne tretmane, te ih planira otvoriti i u talijanskom gradu Portofino. Takvom se primjeru pridružio i Chanel koji je uveo “Chanel au Ritz” spa centar u luksuznom pariškom hotelu Ritz, utočište koje rekreira filozofiju Coco Chanel – ljepota kao dobrobit.
Luksuzno gastronomsko iskustvo ponudit će vam i talijanska kuća Gucci s restoranom “Gucci Osteria” (koja ima i dvije Michelin zvjezdice) u Firenci i Los Angelesu, te brojnim barovima, čime brend također uspješno prenosi modni identitet u iskustvo.
Jedan od najpoznatijih brendova sportske odjeće i dodatak (posebice u Sjedinjenim Američkim Državama), Alo Yoga, danas ima vlastite luksuzne teretane i vodi brojne wellness radionice, no ono zbog čega se posebno ističe u svakodnevici svojih kupaca je i linija dodataka prehrani – time je brend osigurao to da postane neizostavan dio wellbeing rutine svojih kupaca.
View this post on Instagram
No, jedan od modnih brendova na čije ćete ime prvo pomisliti kad se radi o ovoj temi je zasigurno francuska marka Jacquemus i njezin vlasnik Simon Porte Jacquemus. Taj francuski kreativac već godinama iznova uspijeva u tome da na iznimno poželjan način spaja modu i kulturu življenja. Dizajner već godinama tijekom ljetnih sezona otvara beach clubove diljem najpopularnijih ljetnih destinacija, a ponajviše na francuskoj rivijeri. U Saint-Tropezu je preuzeo kultni La Renaissance Café-Brasserie na adresi Traverse des Lices, redizajniran u žuto-bijelim prugama i ekskluzivnim suvenirima poput reketa za plažu, domina i šalica.
Snažan dokaz toga da modni brendovi ulaze i u svijet uređenja interijera (iako su već godinama u tome predvodnici Giorgio Armani i Ralph Lauren), je i održan Salone del Mobile, odnosno milansko tjedan dizajna u travnju ove godine. Naime, brojni su modni brendovi predstavili kolekcije namještaja – od Louis Vuittona s “Objets Nomades”, Guccijeve kolekcije “Bamboo Encounters” te namještaja s potpisom Hermèsa, svaki je od brendova očarao svojih novitetima, dok je kuća Loro Piana otišla korak dalje i predstavila viziju uređenja stana koji je povezan s estetikom brenda.
Nakon brojnih primjera koji dokazuju povezanost modnih brendova i prodavanja iskustava, ostaje pitanje – zašto i kako takav način poslovanja funkcionira? Odgovor leži u tome da što više brend postaje dio vašeg svakodnevnog života, to je vaša veza s njim jača. Isto tako, dublja emocionalna povezanost s brendom dolazi iz sudjelovanja u nekom luksuznom iskustvu (restoran, hotel, spa) i to stvara duboku memoriju: noćenje u luksuznom apartmanu ili večera s Michelin zvjezdicom imat će veći emocionalni utjecaj na kupce od samog nošenja odjevnih komada.
U konačnici, jasno je da iskustvo postaje statusni simbol. Unatoč ovom brzo rastućem trendu da modni brendovi ulaze u našu svakodnevicu, brojni brendovi će zapravo i riskirati prekomjernim širenjem u novom sektoru i samim time mogu izgubiti svoju reputaciju i povjerenje koje je građeno kroz modu. Jasno je da će brendovi koji autentično prenesu svoju estetiku i vrijednosti u iskustva – od spa centara do hotela – biti oni koji će definirati budućnost luksuza.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram