Iva Marušić 20.06.2025.

Nova era luksuza: Što danas znači povezanost s nekim brendom?

Donedavno luksuz je bio smatran isključivo onime što imate, no posljednjih godina luksuz poprima neka nova mjerila. Danas je luksuz u načinu na koji živimo: ono što radimo svaki dan, gdje boravimo, gdje objedujemo i kako brinemo o sebi. Sve su to nova mjerila luksuza i prestiža. Te promjene modni brendovi dobro razumiju pa zato započinju s predstavljanjem lifestyle usluga i iskustava.

U nastavku članka donosimo nekoliko primjera kako su se luksuzne modne kuće i brendovi plasirali u takvom lifestyle segmentu.

Gucci Osteria

Brend koji se već godinama ističe kao predvodnik tog trenda je Louis Vuitton. Kultna modna kuća koja se nekoć isključivo vezala uz modne komade i dodatke, danas u svojoj kolekciji ima vlastite restorane i cafe barove u kojima možete jesti kolače koje krasi monogram kuće. Uz to, Louis Vuitton će uskoro otvoriti i prvi hotel pod svojim imenom. Unatoč tome što LVMH već upravlja hotelskom grupacijom Belmond, no Louis Vuitton sad gradi vlastiti hotelski i gastro sektor koji temeljito integrira estetiku brenda s luksuznim doživljajem.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @hotel | Hotel Deals & Traveler Care (@hotel)

Još jedan u nizu modnih giganta koji je zakoračio u svijet wellnessa je francuska kuća Dior. Modni je brend razvio spa centre poput onog u Hôtel Plaza Athénée u Parizu, gdje nudi ekskluzivne tretmane, te ih planira otvoriti i u talijanskom gradu Portofino. Takvom se primjeru pridružio i Chanel koji je uveo “Chanel au Ritz” spa centar u luksuznom pariškom hotelu Ritz, utočište koje rekreira filozofiju Coco Chanel – ljepota kao dobrobit.

Luksuzno gastronomsko iskustvo ponudit će vam i talijanska kuća Gucci s restoranom “Gucci Osteria” (koja ima i dvije Michelin zvjezdice) u Firenci i Los Angelesu, te brojnim barovima, čime brend također uspješno prenosi modni identitet u iskustvo.

Jedan od najpoznatijih brendova sportske odjeće i dodatak (posebice u Sjedinjenim Američkim Državama), Alo Yoga, danas ima vlastite luksuzne teretane i vodi brojne wellness radionice, no ono zbog čega se posebno ističe u svakodnevici svojih kupaca je i linija dodataka prehrani – time je brend osigurao to da postane neizostavan dio wellbeing rutine svojih kupaca.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alo Yoga (@aloyoga)

No, jedan od modnih brendova na čije ćete ime prvo pomisliti kad se radi o ovoj temi je zasigurno francuska marka Jacquemus i njezin vlasnik Simon Porte Jacquemus. Taj francuski kreativac već godinama iznova uspijeva u tome da na iznimno poželjan način spaja modu i kulturu življenja. Dizajner već godinama tijekom ljetnih sezona otvara beach clubove diljem najpopularnijih ljetnih destinacija, a ponajviše na francuskoj rivijeri. U Saint-Tropezu je preuzeo kultni La Renaissance Café-Brasserie na adresi Traverse des Lices, redizajniran u žuto-bijelim prugama i ekskluzivnim suvenirima poput reketa za plažu, domina i šalica.

Snažan dokaz toga da modni brendovi ulaze i u svijet uređenja interijera (iako su već godinama u tome predvodnici Giorgio Armani i Ralph Lauren), je i održan Salone del Mobile, odnosno milansko tjedan dizajna u travnju ove godine. Naime, brojni su modni brendovi predstavili kolekcije namještaja – od Louis Vuittona s “Objets Nomades”, Guccijeve kolekcije “Bamboo Encounters” te namještaja s potpisom Hermèsa, svaki je od brendova očarao svojih novitetima, dok je kuća Loro Piana otišla korak dalje i predstavila viziju uređenja stana koji je povezan s estetikom brenda.

Nakon brojnih primjera koji dokazuju povezanost modnih brendova i prodavanja iskustava, ostaje pitanje – zašto i kako takav način poslovanja funkcionira? Odgovor leži u tome da što više brend postaje dio vašeg svakodnevnog života, to je vaša veza s njim jača. Isto tako, dublja emocionalna povezanost s brendom dolazi iz sudjelovanja u nekom luksuznom iskustvu (restoran, hotel, spa) i to stvara duboku memoriju: noćenje u luksuznom apartmanu ili večera s Michelin zvjezdicom imat će veći emocionalni utjecaj na kupce od samog nošenja odjevnih komada.

U konačnici, jasno je da iskustvo postaje statusni simbol. Unatoč ovom brzo rastućem trendu da modni brendovi ulaze u našu svakodnevicu, brojni brendovi će zapravo i riskirati prekomjernim širenjem u novom sektoru i samim time mogu izgubiti svoju reputaciju i povjerenje koje je građeno kroz modu. Jasno je da će brendovi koji autentično prenesu svoju estetiku i vrijednosti u iskustva – od spa centara do hotela – biti oni koji će definirati budućnost luksuza.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram