Latica Martinis 17.11.2024.

Nema straha! Ova dentalna klinika u Zagrebu izgleda poput wellness centra jer žele da se pacijenti ondje osjećaju ugodno

Na našem, poprilično zasićenom tržištu, pojava još jedne stomatološke klinike ne bi bila neka vijest da se ne radi o posebnoj ordinaciji. A ova to zasigurno jest. Complimenta, dentalna klinika u zagrebačkom poslovnom kompleksu Matrix Office Parku nedavno je otvorila svoja vrata i dala nam da zavirimo unutra. Na prvi pogled bilo je jasno da spada u novi val stomatoloških klinika, koje pokazuju definitivni odmak od tradicionalnih zubarskih ordinacija koje pamtimo dok smo odrastali. 

Complimenta je specijalizirana za estetsku stomatologiju, protetiku, implantoprotetiku i ortodonciju uz standardni repertoar usluga opće stomatologije. Zbog same lokacije klinika, doznajemo, prirodno teži poslovnoj klijenteli, ali kako oni sami kažu, žele privući sve one željne ležernijeg pristupa odlasku zubaru. Također, u ovu kliniku možete povesti i svoju djecu jer Complimenta nudi i usluge dječje stomatologije. Samu kliniku (pred)vodi dr. med. dent. Višnja Tadić, stomatologinja s dugim iskustvom rada u renomiranim zagrebačkim ordinacijama koja nam je ispričala i malo više o tome kako je Complimenta zapravo nastala. 

Višnja Tadić

Nakon dugogodišnjeg rada u struci i u drugim (privatnim) ordinacijama, dr. Višnja Tadić imala je želju za pokretanjem vlastite klinike i biznisa. Ideja je bila otvoriti kliniku i to u poslovnom centru, prvenstveno zbog želje da se usmjeri biznis segmentu. S obzirom na to da se njezin suprug bavi opremanjem i rekonstrukcijom primarno poslovnih interijera, on je, skupa sa svojim timom osmislio prostor. Dr. Tadić odredila je funkcionalnost prostora koji bi odgovarao potrebama dentalne klinike, dok je u odabiru boja i dekoraciji interijera pomogao akademski slikar Fedor Fisher čija djela krase prostor klinike. Glavni cilj je bio je, govori, napraviti suštinski zaokret i prilagoditi izgled i ugođaj klinike posjetiteljima, odnosno pacijentima.

“Vjerujemo da je u današnje vrijeme lakše stvoriti prostor koji je ugodan i za pacijente i zaposlenike nego prije. Uz nepregledne opcije dizajna postoji i bolja komunikacija između klijenata i pružatelja usluga. Klinike su svjesne da je većini klijenata općenito strano i nelagodno dolaziti na medicinske preglede te da su dosadašnji iznimno ‘klinički’, hladni prostori samo pojačavali taj doživljaj. Ono što je teži dio posla je kako pogoditi dobar omjer udobnosti i atraktivnosti uz zadržavanje profesionalizma. Komunikacijski je važno da klinika i dalje odaje dojam stručnosti ljudi koji tamo rade, nešto na što se prilično pazilo prilikom osmišljavanja interijera Complimente”, objašnjava nam dr. Tadić te ističe kako je ovakav koncept klinike nastao kao odgovor na (promijenjeno) ponašanje potrošača unazad desetak godina. 

Fotografija: Matej Jurčević

Naime, prije se odlazak zubaru smatralo kao nužno zlo, nešto na što je pacijent bio prisiljen(a) napraviti svakih godinu-dvije dana. Ali, ta vremena su daleko iza nas. Danas ljudi žele (da, žele) ići kod stomatologa – sami se informiraju u vezi konkretnog zahvata te imaju mogućnost i financijsku slobodu birati između raznih stomatoloških klinika. Upravo iz tog razloga su, govori dr. Tadić, dizajnu klinike prišli iz perspektive osobe koja želi da joj posjet stomatologu bude ugodan i koja dolazi k njima zato što to želi, a ne zato što je primoran(a).

Na pitanje kako bi onda opisali prostor klinike, dr. Tadić govori da je u pitanju prvenstveno pročišćen, reduciran i suvremen stil koji nije zatrpan nepotrebnim detaljima, već isključivo kvalitetnim elementima. Prostorom prevladavaju većinom tople, umirujuće boje te ugodni materijali i oblici koji tvore cjelokupno zaokružen minimalistički koncept stvoren da bi se pacijenti osjećali ugodno. Na prvi pogled niste sigurni jeste li ušetali u wellness centar ili stomatološku ordinaciju. Uz ugodan ambijent koji prevladava kao lajtmotiv, možda je glavni adut u klinici pogled “u nebo” koji pacijent doživi jednom kad sjedne na stomatološki stolac. Netko je komentirao, govori dr. Tadić, da taj pogled izgleda kao da si u zubarskom raju. A nakon što pacijent dobije anestetik – vjerujemo da se tako i osjeća.

Kada su u pitanju stomatološke ordinacije, ali i klinike općenito, svjedoci smo procvata ove industrije u Hrvatskoj. Privatni healthcare business iznimno raste, to je vidljivo na svakom koraku, a s obzirom na to da postoji sve veći i veći broj klinika koje nude de facto istu ili sličnu uslugu, pitali smo dr. Tadić kako su oni doskočili izazovu da se izdvoje iz mase.

“Prvorazredna i profesionalna usluga, naravno, početna je točka bez koje se ne može ništa, ali ona nije jedini faktor koji će osigurati uspjeh na današnjem tržištu. Tu uvijek ima posla za marketingaše. Ako samo vi nudite specifičnu uslugu, nećete imati problema naći kupca, ali ako dvije tisuće nudi tu istu uslugu, onda se morate nekako istaknuti od konkurencije. Ključne stvari na koje se Complimenta odlučila usmjeriti bile su: brending, uređenje interijera, društvene mreže i specifični target kojem se (primarno) obraćamo. Znali smo da branding klinike – naming, vizualni identitet i art direction – mora biti drugačiji od onoga što smo naviknuli vidjeti među hrvatskim ordinacijama. Od nepamtljivog imena i generičkog vizualnog identiteta koji zaboravite u roku trideset sekundi nema neke koristi. Za naš se branding pobrinula agencija Popola koja je uzela u obzir naše poslovno usmjerenje i željenu ciljnu publiku, ali i našu estetsku preferenciju što se tiče uređenja interijera”, objašnjava za kraj dr. Tadić, a mi vas ostavljamo da uživate u fotografijama ovog lijepo uređenog suvremeniog prostora Complimente. 

Fotografija: Matej Jurčević

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije interijera: Marko Mihaljević

Stationery fotografije: Sven Knechtl