Iva Marušić 06.11.2024. Fashion

Miu Miu uspješno savladava krizu luksuza i raste. U čemu je njihova tajna?

Svijet luksuzne mode trenutačno se nalazi u krizi. Od naglog pada prometa u dućanima tijekom razdoblja pandemije, pa sve do promjene u potražnji za luksuznim komadima. Nakon što je pandemija završila, industrija luksuzne mode nastavljala je s visokim cijenama proizvodnje koamda, no potražnja za istim tim komadima bila je i dalje izuzetno smanjena. Čini se stoga da takva kriza luksuza ne staje ni godinama nakon pandemije, a velike modne grupacije poput LVMH-a i Keringa pokušavaju savladati gospodarsku klimu u kojoj se nalazimo.

Za najbolje praćenje promjena na luksuznom tržištu najbolje poslužuje platforma Lyst koja objavljuje rang najpopularnijih i najtraženijih brendova i komada svakog tromjesečja. U drugom je kvartalu ove godine na vrhu liste stajao španjolski brend Loewe, dok je kao najpopularnija marka u trećem kvartalu godine talijanska kuća Miu Miu. Miuccia Prada, kreativna direktorica kuće Prada, pa tako i Miu Miu, najbolje razumije pojam luksuza i pametno balansira između odabira vlastite estetike i traženosti pojedinih komada.

U posljednjih nekoliko mjeseci kuća Miu Miu pokrenula je niz pop-up trgovina diljem Azije. Radi se o tržištu koje donosi najveću zaradu luskuznim brendovima, stoga je nedvojbeno da je potez talijanske kuće da se približi kineskom tržištu zapravo istinsko poznavanje tržišta luksuza. Uz to, Miu Miu pametno odabire zvijezde svojih modnih kampanja, no popularnosti doprinosi i činjenica da je brend premijerno prikazao svoj najnoviji kratki film na Venecijanskom filmskom festivalu u kolovozu, čime se približava i kulturnom sektoru. No, ono zbog čega se Miu Miu u trećem kvartalu vratio na prvo mjesto najpopularnijih brendova je definitivno torba Arcadie, koja je ujedno rangirana kao četvrta među najpopularnijim komadima ovog kvartala, što je u konačnici dovelo do 30 posto povećanja pretraživanja za marku.

S druge strane, Loewe je pao s prvog mjesta na drugo, dok je treći najtraženiji brend kvartala Prada, a tome se pripisuje i značaj uspjeh sestrinskog brenda Miu Miu. Unatoč tome što brojni brendovi također nizaju svoje uspjehe kad se radi uspješnosti pojedinih komada, očito je da Miu Miu najbolje pliva u svijetu luksuza – no, zašto?

Ono što ovdje prvo valja spomenuti jest da je Miu Miu djevojka zapravo paradoks. Ona istovremeno utjelovljuje mladenački duh, ali i posjeduje istinsku intelektualnost. Ona je istovremeno buntovna i samopouzdana. Fluidnost je to koja se očituje i u odabiru zaštitnih lica i manekenki na revijama. Bilo da se radi o tinejdžerici, ženama u srednjim godinama ili etabliranoj glumici, sve su to karakteri koji utjelovljuju izgled Miu Miu djevojke.

Uz to, talijanska kuća razumije da je osim stvaranja kvalitetnih odjevnih komada, za brendove danas iznimno bitno graditi community oko njega, odnosno zajednicu ljudi koja podupire rad brenda koji se ne temelji isključivo na stvaranju modnih komada. Tako, primjerice, Miu Miu aktivno produbljuje značaj zajednice kroz brojne inicijative kao što je “Summer Reads”, na kojima kuća dijeli besplatne knjige. Upravo takva inicijativa osnažuje Miu Miu djevojku kao nekoga tko cijeni znanje i intelektualnost, istovremeno uživajući u luksuznim modnim komadima s pomakom.

Naravno, ne može se izostaviti da su privlačne siluete odjevnih komada ono što brend Miu Miu postavlja na sam vrh najpopularnijih i najtraženijih brendova, i tako već nekoliko sezona. No, jednako tako, ne može se izostaviti da je za potražnju za komadima iznimno bitno graditi priču oko brenda i prodavati svojevrstan lifestyle koji kupci vežu uz svaki komad brenda, a time i smatraju da će se oni tako osjećati ako kupe određeni komad. Valja pričekati kako će budućnost luksuza izgledati, no sigurno je da kupci danas traže više od onoga što će odjenuti.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Miu Miu, Instagram