Meet the brand: Hrvatska marka 757 pravo je prirodno osvježenje na tržištu
Veselimo se svakom novom beauty brendu, ali rijetko imamo priliku pisati o fantastičnim, hrvatskim prirodnim proizvodima iza kojeg stoje dvije žene, Antonija Klasina i Blanka Srdelić. Brend 757 je sve samo ne običan, jer osim predivne priče u kojoj slave ljepote Hrvatske, osnivačice paze da su sastojci biranog podrijetla te da smiksaju najbolje formule za našu kožu. Kako bismo vam bolje približili njihov brend prirodne kozmetike, postavili smo im nekoliko pitanja.
MagMe: Tko su Antonija i Blanka?
Antonija i Blanka su prijateljice iz srednje škole koje su zajedno odlučile krenuti u ovaj poduzetnički pothvat. Blanka je magistra agronomije te je voditeljica cjelokupne proizvodnje, dok je Antonija magistra ekonomije, smjer Marketing te je zadužena za upravljanje poduzećem i za marketing. Iako su nam to “službene” titule, koliko god možemo, pokušavamo zajedno raditi na svim dijelovima poslovanja te se dogovarati oko svih stavki kako bismo nastavile i dalje stvarati jednu lijepo zaokruženu priču o našem brendu 757.
MagMe: Kako ste došle na ideju pokretanja novog beauty brenda?
Obje smo velike ljubiteljice prirodne kozmetike i dugo godina koristimo hrvatsku prirodnu kozmetiku. Počele smo izrađivati prirodnu kozmetiku za sebe i jednostavno smo jednog dana odlučile kreirati i razviti svoj vlastiti brend prirodne kozmetike. Krenule smo od kombiniranja sastojaka koje mi želimo i koji su najbolji za naše tipove kože. Sve više i više vremena smo posvećivale tome te, ulazeći sve dublje u ovo područje, shvatile smo koliko potencijala ima kvalitetna prirodna kozmetika te raširile naše vidike po pitanju korištenja različitih prirodnih sastojaka koji su dobri za različite tipove kože.
Cilj nam je, između ostalih, bio i pokušati razviti beauty brend koji će se razlikovati od konkurencije ostalih prema priči koja ga definira te se na malo drukčiji način predstaviti publici – pričajući priču o jedinstvenim prirodnim ljepotama naše zemlje. Naime, 757 predstavlja broj prirodnih ljepota Hrvatske odnosno mi ih nazivamo fragmentima Hrvatske, a ideja je da svaki naš proizvod prirodne kozmetike predstavlja po jednu prirodnu ljepotu.
Vizija je razviti 757 prirodnih proizvoda odnosno 757 fragmenata Hrvatske. Tako smo kreirali kategorije prirodnih ljepota: The Blues – 602 otoka i otočića, The Greys – 78 planina, The Whites – 34 rijeke, The Blacks – 24 prirodna jezera i The Greens – 19 nacionalnih parkova i parkova prirode, u sklopu kojih ćemo razvijati nove proizvode prirodne. Osim priče o 757 fragmenata koja daje cijelu sliku ljepota Hrvatske, na svakom proizvodu se nalazi i priča o prirodnoj ljepoti koju taj proizvod predstavlja. To je način na koji želimo upoznati širu publiku o predivnim skrivenim mjestima koja sačinjavaju pravu čar ljepote Hrvatske, pozivajući kupce da “koriste” fragmente Hrvatske – “Take a fragment of Croatia”.
MagMe: Koliko je prošlo od ideje do realizacije? Jako nam se sviđa izgled i dizajn pakiranja!
Hvala vam puno! Poduzeće je osnovano u 2017., dok smo prve proizvode lansirale na tržište godinu kasnije te smo se gotovo cijelu prvu godinu poslovanja fokusirale na uspostavljanje proizvodnje, kao i na razvoj cjelokupne priče. Nastavno na to, sada smo u fazi u kojoj povećavamo proizvodne kapacitete postojećih proizvoda, radimo na internacionalizaciji poslovanja, ali se i paralelno s tim fokusiramo na konstantno ulaganje u istraživanje i razvoj kako bismo imale spremne proizvode formulacije i priče koje ih prate za lansiranje novih proizvoda, nadajmo se u što većem broju.
MagMe: Koliko je teško voditi cijeli proces proizvodnje i marketinga novog branda?
Iskreno, dosta teško. Prva godina je bila najzahtjevnija i najteža, no konstantno stječemo različita dodatna znanja i tako i dobivamo i nove ideje. Mi smo malo poduzeće te moramo pomno planirati u što uložiti sredstva u svakoj narednoj godini poslovanja – jednostavno nije moguće realizirsti sve ideje koje imamo odjednom.
U početku smo apsolutno sve radile zajedno, ali zbog opsega posla to više nismo u mogućnosti, no i dalje se pokušavamo pratiti u što većoj mjeri i složiti sve elemente koji predstavljaju svaki naš proizvod – od sastojaka, preko naziva proizvoda, pa sve do vizuala koji ga predstavlja. Ovdje želimo spomenuti i veliku potporu obitelji i prijatelja jer bez njih sigurno ne bismo uspjele. Svi su oni uključeni u proces kreiranja naših priča, naziva proizvoda, ali i u donošenje određenih važnih odluka. Svjesne smo da je teško te da će zasigurno i dalje biti teško i zahtjevno, ali nadamo se da ćemo sve izazove, kao i do sada, zajedno prebroditi.
MagMe: Gdje nabavljate sastojke?
U razvoju proizvoda stavljamo veliki naglasak na visokokvalitetne sastojke koje pokušavamo u što većoj mjeri nabavljati od hrvatskih dobavljača (naravno, one koje smo u mogućnosti nabaviti lokalno). Primjerice, kod izbora dobavljača ekstra djevičanskog maslinovog ulja nam je važan kriterij bio da se radi o hrvatskom ulju. Zatim, kod pilinga i ulja, proizvoda namijenjenog njezi kože, da se radi o hladno tiještenim uljima. Isto tako, prilikom biranja mirisa proizvoda, koristimo samo eterična ulja, dok parfumirane sastojke ne koristimo. U svojim proizvodima želimo imati maksimalno moguć postotak visokokvalitetnih prirodnih sastojka, imati što veći postotak sirovina koje su prošle kroz što manji proces obrade, kao i zadržati aspekt ručne obrade u proizvodnji, koliko god to bilo zahtjevno.
MagMe: Plan o predstavljanju 757 proizvoda zvuči kao veliki zalogaj, imate li viziju o tome koliko bi proizvoda godišnje lansirale?
Jasno nam je kako je vizija da razvijemo 757 prirodnih proizvoda koji predstavljaju 757 prirodnih ljepota Hrvatske ambiciozna i sigurne smo da će taj proces razvoja čak 757 proizvoda trajati jako dugo. Priča je stvorena te je sada na nama da dalje rastemo i širimo poslovanje zapošljavanjem novih ljudi koji će nam, nadamo se, pomoći u smišljanju novih i formulacija prirodnih proizvoda, kao i lijepih priča o ljepotama Hrvatske koje ih opisuju.
Nakon plasiranja prvih proizvoda (tri vrste prirodnih sapuna) u 2018. godini, nastavile smo s plasiranjem dva di tri proizvoda na godišnjoj razini jer smo morale uskladiti i raspodijeliti raspoložive resurse na najbolji mogući način. Do sada smo na tržište plasirale sveukupno 10 različitih vrsta proizvoda te se nadamo da će, malo pomalo, broj proizvoda koje plasiramo na godišnjoj razini rasti progresivno i da ćemo s vremenom biti u mogućnosti razvijati i plasirati veći broj proizvoda na godišnjoj razini kako bismo čim prije dosegle ovaj ambiciozni cilj.
MagMe: Kojim ćete nas novim proizvodima razveseliti ove godine?
Jedino što vam trenutno možemo otkriti jest da uskoro lansiramo novu kategoriju – The Greys koja predstavlja hrvatske planine, kao i da se radi o dva nova proizvoda. Ako sve bude prema planu, novi proizvodi bit će lansirani u proljeće. Također, možemo najaviti i kako će lansiranje naših novih proizvoda pratiti nagradna igra na Instagramu u kojoj naši dragi kupci imati priliku osvojiti naše proizvode ako pogode koje nove prirodne ljepote odnosno fragmente Hrvatske će novi proizvodi predstavljati. Osim toga, predstavljlanje novih proizvoda pratit će pre-order kampanja ‘There are only 78 greys”, tijekom koje će se novi proizvodi moći kupiti po promotivnim cijenama putem našeg web shopa.
MagMe: Namjeravate li zagaziti u kategoriju proizvoda za njegu lica?
Da, zasigurno namjeravamo. Možda upravo novi proizvodi koje lansiramo u proljeće budu proizvodi za njegu lica, ali ipak želimo da barem još neko kratko vrijeme to ostane naša tajna.
MagMe: S obzirom na to da se puno piše i o kiselinama koje djeluju (AHA, BHA, azelaična, hijaluronska) namjeravate li i njih uključiti u proizvode ili će se 757 zadržati na moćnom djelovanju prirode?
Plan je ostati na moćnom djelovanju prirode. Naime, ono po čemu želimo biti prepoznati je upravo fokus na razvoj prirodne kozmetike, te se želimo i razvijati konkretno u tom smjeru. Prilikom razvoja formulacije uvijek pazimo da su svi naši sastojci dopušteni prema COSMOS standardu te uvijek tražimo način kako pronaći prirodnu zamjenu za određenu sintetsku sirovinu. Konkretno vezano za sastojke koje navodite, biotehnološki dobivena hijaluronska kiselina je dozvoljena ako je prirodnog porijekla te dobivena fermentacijom, pa postoji mogućnost da ćemo je koristiti u budućnosti, no za sada nismo imali planove uključiti je u sljedećih nekoliko proizvoda koje planiramo plasirati na tržište.
MagMe: Koji su vaši planovi i vizije za budućnost?
Mi bismo same rekle kako nam je vizija ujedno jednostavna i komplicirana. S jedne strane, znamo što želimo postići – razviti 757 prirodnih proizvoda koji predstavljaju prirodne ljepote Hrvatske i pričaju priču o njima na malo drugačiji način, a s druge strane znamo koliko puno posla imamo da bismo to jednog dana i uspjele.
Sada, unutar naše vizije, imamo puno planova s kojima želimo učiniti naš brend jedinstvenim poput različitih aktivnosti koje planiramo implementirati u naše poslovanje po pitanju održivosti ili onih s kojima se želimo fokusirati na potporu šire zajednice u Hrvatskoj. Također, jedan od planova je i postizanje većeg stupnja uključenosti naših kupaca u daljnji razvoj proizvoda te tako pokušati planirati lansiranje novih proizvoda upravo prema željama i potrebama naših kupaca. Uistinu se nadamo da ćemo uspjeti u svim svojim planovima, nekima prije, nekima kasnije, te da će nas naši vjerni kupci pratiti i biti naša podrška u cijelom tom procesu.
Fotografije: Vlasništvo brenda 757.