ME TIME: Kako pronaći vrijeme za sebe

Za bitne stvari se uvijek nađe vremena, koliko god zaposleni bili. Dok nam raspored “gori” od sastanaka, obveza i to-do lista, uvijek ćemo naći vremena za najdražu osobu, najbolju prijateljicu… ali hoćemo li za sebe?

Najčešće je odgovor ne, jer vrijeme za sebe dolazi nakon svega, obično kad više nemamo vremena pa klonemo od umora.

Vrijeme za sebe ili kako na engleskom lijepo zvuči ME TIME je postao toliko apstraktan pojam da svi znamo da trebamo ME TIME, ali ne znamo što to zapravo jest. Vrijeme za sebe nije spavanje niti svakodnevno druženje s partnerom ili djecom, koliko god vas to možda veselilo.

Vrijeme za sebe ne mora biti čitav dan proveden u wellnessu, to je period u danu ili satu odvojen samo za sebe. Svaki dan možemo pronaći bar nekoliko trenutaka, barem 20 minuta u kojima se možemo opustiti i napuniti baterije, pa i do nekoliko sati u kojima ćemo isključiti svijet.

Kako smo naviknuti na multitasking, za koji smo zaključili da smanjuje produktivnost i povećava vrijeme izvršavanja zadatka, često u vremenu za sebe analiziramo, previše razmišljamo, i ne, time ne dobivamo odmor koji nam je potreban. Dobro je uzeti u obzir aktivnosti koje će nam pomoći u opuštanju, odmoru i fokusu na sebe.

  1. Isključi se

Smartphone na airplane mode, laptop ugašen i internet isključen zvuči kao trenutak s godišnjeg odmora, a možemo si ga priuštiti svaki dan. Priuštite si par sati bez notifikacija i razmišljanja o tuđim životima i isključite se u potpunosti.

  1. Kreativan rad odmara

Kad smo bili mali svašta smo izrađivali, ogrlice od perlica, crtali smo, gradili smo kućice od drva i kule u pijesku i to je bila igra. Kreativan rad stimulira naš mozak i razvija naše kognitivne sposobnosti, a pritom se zabavljamo. Crtajte, slikajte, oblikujte skulpture ili posuđe, kuhajte, prekrojite i obojite odjeću… Pronađite svoju kreativu, neku vlastitu igru, koja će vas odmoriti i posvetite se DIY projektu.

  1. Izvedite se

Dogovorite date sami sa sobom, skrojen baš po mjeri, za vas. To može biti ručak solo u restoranu koji već dugo želite posjetiti, odlazak u kino ili kava i izlazak u shopping. Najvažnije je da uživate.

  1. Kontakt sa starim prijateljima

Javljanje najboljoj prijateljici iz srednje škole ili video druženje sa starom ekipom može biti iznimno dobro za mentalno zdravlje. Često izgubimo kontakte zbog neusklađenih rasporeda i geografske udaljenosti, ali kad uzmete vrijeme za sebe shvatite da možete i dalje uživati u komunikaciji s dragim ljudima koje ne vidite svaki dan.

  1. TV i filmovi opuštaju

Priuštite si TV program za sebe. Ako je inače na televiziji često utakmica, vijesti ili dječji crtići, pronađite vrijeme kad se možete bezbrižno izležavati sami ispred ekrana i gledati sve ono što inače ne možete ili ne stignete. Trash ženska serija ili romantične komedije koje ste već gledali 100 puta pomažu da se isključimo i prepustimo imaginarnom svijetu, što je jako dobro za našu dušu.

  1. Počnite pisati dnevnik

Istresanje svojih misli i osjećaja može biti oslobađajuće. Pisanje dnevnika ne mora nužno biti prepričavanje svega što se dogodilo. Stavljanje svojih osjećaja, stresora, ideja, snova i želja na papir iznimno je zdravo i pomaže nam u razvoju. Pisanje dnevnika može olakšati poput razgovora, a samim zapisom stvaramo zanimljive uspomene kojima se možemo uvijek vratiti i vidjeti koliko smo odrasli putem.

  1. Educirajte se

Sve više ljudi osjeća potrebu za razvojem, za boljom verzijom sebe, a to postižemo edukacijom i iskustvom. Učimo cijeli život i divno je živjeti u vremenu kad svoje vještine možemo unaprijediti i kroz neformalno znanje, postati eksperti zahvaljujući svojoj motivaciji za učenjem. Dugo odgađamo educiranje zbog nedostatka vremena ili novaca, ali kad se zaista odlučimo uzeti vrijeme za sebe, nema više izlika. Pronađite tečaj ili edukaciju koja će pomoći vašem trenutnom stanju i upišite se! Ako odmah stavite termine u kalendar, znači da ste dobro isplanirali vrijeme za sebe.

Za bitne stvari se uvijek nađe vremena, a najbitniji ste sebi samima. Tek kad tako posložimo stvari, možemo zaista i drugima pokazati koliko nam znače.