Ana Ageljić 23.07.2021.

Mates, srpski brend koji Hrvatice obožavaju

Mates Clothing je prepoznatljivi srpski brend koji se istakao vlastitom estetikom, inspirativnim retro kolekcijama i nostalgičnom energijom. Željeli smo saznati više o popularnom brendu kojeg obožavaju mnoge regionalne trendseterice, pa tako i Hrvatice, stoga smo porazgovarali s vlasnicima o motivaciji, inspiraciji i budućim planovima. Upravo sada je savršeno vrijeme za razgovor na temu mode jer je Mates Clothing nedavno lansirao ljetnu kolekciju za 2021. pod nazivom “Mirjana”.

Osnivači i vlasnici brenda su Marko Ilijev iz Pančeva i Saša Stević iz Bijeljine. Ova dva dvadesetosmogodišnjaka upoznala su se tijekom studija u Beogradu u kojem su zajedno pohađali odsjek za modni dizajn. Ideja o brendu se rodila tijekom druge godine fakulteta kao udruživanje kreativnih snaga. Ilijev i Stević bili su podstaknuti zajedničkim radom na različitim projektima tijekom studiranja.

Nova kolekcija “Mirjana”, kao i mnoge koje su prethodile, ima svoju Mates energiju koja je insipirirana prošlim stoljećima stoga nas je zanimalo zašto baš retro i zašto baš “Mirjana”.

MagMe: Mates Clothing se iz kolekcije u kolekciju inspirira godinama prošloga stoljeća, zašto je to vrijeme posebno i inspirativno za brend?

Saša Stević: Rekao bih da je to nešto što je bilo sveprisutno, ali kao da se čekao neki pravi trenutak u našem radu kako bismo se potpuno prepustili tom izvoru inspiracije. Imajući u vidu da i Marko i ja obožavamo filmove i glazbu tih vremena, literaturu, estetiku, a slušali smo o tome u kući i rasli na tim lijepim pričama, vjerujem da je to nekako organski, spontano i prirodno došlo kao smjer i pravac kojim smo krenuli.

MagMe: Što predstavlja nova ljetna kolekcija?

Marko Ilijev: Nova kolekcija predstavlja našu viziju ljeta, žene, slobode, naš doživljaj Mirjane Marić i osamdesetih.

SS: Ljetna kolekcija predstavlja jedan emotivni doživljaj, ispričan iz našeg kuta, o ženi koja je zaista pisala povijest mode ovih prostora, kao i hommage jednom periodu u kom je, poput svojevrsnog influencera, Lady Di predvodila modnim trendovima i bila velika inspiracija mnogim dizajnerima.

https://www.instagram.com/tv/CP7-3fAp6rX/?utm_source=ig_web_copy_link

MagMe: Prati li Mates Clothing trendove?

MI: Matesi prate trendove, mijenjaju ih, koriste i stvaraju nove.

SS: Da, apsolutno. Ali više kao okosnice u kojima se pronalazimo i vidimo nešto što bi odgovaralo našoj estetici, energiji i pulsu brenda.

MagMe: Što možemo od Vas očekivati za sezonu jesen/zima?

MI: Za nadolazeću sezonu možete očekivati (kao i uvijek) kombinaciju različitih uzoraka, zanimljivu paletu boja, dozu seksipila, oštre krojeve i puno mode.

SS: Lucidnost, neočekivan spoj krojeva, tekstura i naravno eklektičnu paletu boja.

MagMe: Kako je pandemija utjecala na modnu industriju, a kako na vaš brend?

MI: S obzirom na to da kolekcije poslednje tri godine predstavljamo na online revijama, nije bilo potrebno puno vremena da se snađemo u  postpandemijskom modelu rada. Umjetnost je prilagoditi se situaciji u kojoj se nalaziš, izvući iz nje najbolje i ne držati fokus samo na tome. Globalno, ljudi su shvatili kolika je moć online kupovine i naručivanja.

SS: Žao mi je što smo svjedočili vremenu u kome su se mnoge modne kuće kao i modni lanci zatvorili, ali, osim toga, bilo je i mnogo trenutaka u kojima je modna industrija pokazala spremnost na prilagođavanje, promjene i inovacije. Uvijek sve gledam iz tog svjetlijeg kuta pa je u tom smislu brend imao samo dodatnu brigu i pažnju. Samim tim se i ispostavilo da smo sve ovo odlično podnijeli.

Komade iz nove ljetne kolekcije Mates Clothing možete pogledati i naručiti putem Instagram profila modnog brenda ili na online shopu koncept45.rs.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram