Vijesti o popustima i prilikama koje apsolutno ne smijemo propustiti ovog tjedna zavladale su webom, novinama i svim mogućim medijima. Sa svih strana samo popusti. Čak i ako nužno nešto ne trebamo, u potpunoj smo nedoumici kupiti li to ipak jer, eto, na popustu je, i što ako ne bude popusta do iduće godine. Što je najgore, većina stvari, a pritom posebno mislim na brzu modu, ili nam realno uopće ne treba ili će nakon svega par nošenja završiti na dnu ormara.

Black Friday je najveći shopping događaj u godini. Zapravo, toliko je narastao i izašao iz okvira samog petka da popusti kreću već pet dana ranije, pa tako sami “petak” traje tjedan dana. Koncept koji je prvi put zaživio u Americi dan nakon Dana zahvalnosti stvarao je redove ispred dućana i masovne gužve. Popusti su zaista bili značajni, dok se danas najčešće kreću od 10-30%. Dapače, neka su istraživanja dokazala da samo 1 od 20 artikala obilježenih oznakom popust zaista ima sniženu cijenu.

Nije ni čudo da se ove godine pojavio pokret “Make Friday Green Again” u kojem sudjeluje više od 300 brendova, a koji potiču kupce da na Crni petak ne kupe baš ništa.

www.nowymarketing.pl

Stvari koje kupujemo nemaju samo financijsku težinu. One imaju utjecaj na okoliš, što opet naravno ovisi o tome kako je i od čega artikl napravljen, koliko je daleko transportiran te što se događa kada ga se odlučimo riješiti. Ukoliko već namjeravate kupiti nešto, evo par ideja kako to napraviti na najodrživiji način.

Zašto umjesto trošenja ne biste nešto zaradili? Nebrojeno je puno web stranica na kojima možete prodati svoje stvari. Ono što je vama obična bijela majica koju više nećete nositi, prošlosezonska torbica ili haljina koja vam je trebala u samo jednoj prilici, nekome je baš ono što traži. Depop, Vinted i Preloved samo su neke od njih.

Čak i ako ne volite potragu u second hand dućanima ili to nije u vašem stilu, sigurno volite brendove kao što su Ralph Lauren ili Tommy Hilfiger, te razne unikatne komade odjeće. Web shop Beyond Retro odlično je mjesto u potrazi za zaista jedinstvenom odjećom. Također, tu je i The Real Real koji nudi potencijalno najširi izbor dizajnerskih torbi, cipela i odjeće koji su rabljeni, ali u odličnom stanju. Hermes, Louis Vuitton, Fendi i Jimmy Choo samo su neki od brendova koje tamo možete pronaći.

Ako kupujete novu odjeću, potrudite se obratiti pozornost na materijale i mjesto gdje je odjeća proizvedena. Među najvećim zagađivačima su materijali od poliestera, najlona, flisa, akrila i likre. Prirodni materijali kao što su pamuk, lan, vuna i juta puno su bolji i održiviji, a i kvalitetniji te dugotrajniji. Također, razmislite o tome koliko ćete nositi ono što kupujete. Klasičniji komadi koji ne podliježu fast fashion trendu uvijek će dulje izdržati zub vremena u ormaru.

Možda je upravo ovogodišnji Crni petak pravo vrijeme da se uspijemo malo suzdržati od bezrazložnog trošenja na stvari bez značenja te razmislimo o boljim i dugotrajnijim investicijama.