MagMe Stories: Svjetlana Fučić, žena koja “drži konce” u najboljoj agenciji na svijetu Neuralab

U zagrebačkom kvartu Trnje smjestila se najbolja agencija na svijetu za razvoj internetskih trgovina. Platforma Clutch, koja se bavi ocjenjivanjem rada agencija, Neuralab je proglasila najboljom kad je u pitanju dizajn, razvoj, integracija i rad s WooCommerceom – WordPressovom tehnologijom koja se koristi za internetske trgovine. Za taj je uspjeh, između ostalih, zaslužna Svjetlana Fučić, žena koja u agenciji ima funkciju production management liderice. Fučić je za rubriku MagMe Stories otkrila kako se njezin poslovni put razvijao te kako je raditi i napredovati u industriji u kojoj, ipak, dominiraju muškarci.

MagMe: Koji je opis vašeg posla i kako ste se našli u web and development industriji?

U Neuralabu sam dio content tima, dežurna numbers person te pratim post-prodajne aktivnosti od izvedbe pa sve do održavanja. Komuniciram s klijentima, formiram ponude, obrađujem analitike, branim kolege od administracije i vodim interne projekte poput ISO certifikacije. Ukratko, u poslovnom životu radim manje-više sve što nije development i dizajn, a u privatnom sam životu supruga, mama te entuzijast za krimiće i društvene igre.

Od upisa na fakultet, zanimali su me načini na koji informatika može upotpuniti poslovanje, pa me tako privuklo i ovo područje. U posljednje vrijeme javnost je sve više svjesna koliko dobar webshop može utjecati na ishod poslovanja, ali to je zapravo istina već barem 15 godina.

MagMe: Kako je tekao razvoj vaše karijere? Koliko vam je trebalo da napredujete u karijeri s obzirom na činjenicu da u ovoj industriji postotkom prevladavaju muškarci?

Mislim da je moja karijera tekla “po PS-u”. Došla sam na juniorsku poziciju, trudila se, učila i paralelno s muškim kolegama napredovala do mentorske pozicije. Smatram da položaj žena u poslovanju dosta ovisi o industriji, a kako je okolina u kojoj radim moderna i specifična po izostanku stereotipa vezanih uz spol, nemam negativnih iskustava po tom pitanju.

MagMe: Kako izgleda jedan vaš radni tjedan, s obzirom na to da imate dosta zaduženja i odgovornosti u Neuralabu? 

Radim remote, u uredu sam relativno rijetko tako da se moj raspored može više opisati s work-life integration nego s work-life balance. Svaki tjedan je drugačiji, osim prvog tjedna u svakom mjesecu kad se šalju fakture i obavljaju ostale administrativne obaveze. Ti tjedni su nešto napetiji jer zahtijevaju veću količinu istovremene komunikacije s prostorno razvedenim timom. Ostali tjedni su uvjetovani vrstom i veličinom projekata na kojima se trenutačno radi.

MagMe: Izazovi uvijek postoje u poslu. Koji su vaši i kako ih rješavate?

Kolege me poznaju po fokusu na svojeg najvećeg “neprijatelja” – lošu komunikaciju. Pitanje “što je pisac htio reći” je dobar dio moje svakodnevne borbe jer se nivo poznavanja materije jako razlikuje između različitih klijenata, ali i različitih članova tima, tako da često završim kao “prevoditelj”. Na primjer, neko web mjesto se može percipirati kao “statično”, a zapravo se neprestano događaju poboljšavanja i prilagođavanja raznih vrsta. Zbog toga vođenje web mjesta zahtjeva puno posla koji se događa takoreći “pod haubom”, gdje klijent ne može vidjeti razliku klikom na svoju stranicu. Mi se naradimo kako bi sve i nakon promjena dobro i brzo funkcioniralo, ali stranica na prvi pogled izgleda isto, pa onda pitanja koja slijede uglavnom rješavam edukacijom klijenta što se sve radilo, zašto i koje bi bile posljedice da to nije odrađeno.

MagMe: Koliko je bitna organizacija u radu, je li ona “urođenija” ženama i kako se snalazite sada u remote varijanti rada?

Dosta dugo radim remote, a organizacija je izuzetno bitna jer je upravo ona veliki dio mog posla. Gotovo pa se temelj mojeg rada može svesti na tu riječ: od ISO certifikacije do production managementa, prosljeđivanja upita klijenta pravoj osobi na doradu, sve mora biti na vrijeme dogovoreno, odrađeno i naplaćeno. Po mojem iskustvu, žene se češće bave takvim poslovima i znam da meni to dobro leži. Ne znam znači li to da je to “urođeno” ili samo tipično za žene, ali svakako je često.

MagMe: U Neuralabu vodite različitu paletu klijenata. Postoje li neki klijenti s kojima se bolje razumijete zato što su fokusirani na ženski target?

Imamo zbilja različitih klijenata, ali njihov tržišni fokus nema nikakve veze s prirodom našeg posla. Drukčiji dizajn ili UX su samo jedna prilagodba od mnogih. Kvaliteta nečijeg rada i profesionalan pristup se ogleda i u sposobnosti prilagodbe svakom klijentu, neovisno o njegovoj ciljanoj publici.

MagMe: Koji bi bili ključni savjeti za vođenje timova u ovako postotkom dominantnijem muškom okruženju?

Stručnjaci su stručnjaci, bili oni muško ili žensko. I dokle god vodite vrijedne članove tima koji se razvijaju zajedno s industrijom, njihove različitosti su samo pozadinski šum. Po mojem iskustvu “šareni” timovi bolje funkcioniraju od onih koji se sastoje od sličnih kolega, no to se jednako odnosi na vrstu glazbe koju se sluša, ukus u jelu i odijevanju, koliko i na načelno “veće” razlike poput podrijetla ili spola.

MagMe: I za kraj, što biste savjetovali ženama koje žele biti liderice u ovoj industriji? Kako da doseći razinu vaše pozicije i uspjeha?

Sve što tu mogu poručiti je da biste bili cijenjeni “jedino” što trebate biti je izvrsni u svom poslu, bez obzira na spol. Stalno dolaze nove vrste projekata. Trendovi idu dalje i tehnologije se neprestano mijenjaju – kad god da se odlučite ući u tržište, zaboravite na ideju da u ovoj industriji možete nešto naučiti i onda to “samo” primjenjivati. Odvojite svaki tjedan neko vrijeme koje služi za članke, tečajeve i općenito praćenje trendova i tehnologija i nema načina da vas industrija zaobiđe, jednostavno je posla previše i svi trebaju stručnjake.

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0