Piše Ana Ageljić.

House of Kiwi domaći je brend odjeće kojeg će zavoljeti svaka zaljubljenica mode iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina. Po definiciji, retro predstavlja ponovno oživljavanje nečega iz prošlih vremena, bilo da se radi o glazbi, modi ili umjetnosti. Tako i House of Kiwi upravo iz prošlosti posuđuje kombiniranje neobičnih materijala s prepoznatljivim krojevima, koji su posebno popularni ove godine te se mogu naći i u kolekcijama poznatih high street brendova.

S obzirom da smo uvijek u potrazi za malo posebnijim brendovima, čije komade neće imati baš doslovno svatko, razgovarali smo s osnivačicama ovog brenda – Ivom Ćurković Spajić i Irjom Šipuš.

MagMe: Opišite Vaš brend u tri riječi?

Sočan, neodoljiv, uzbudljiv!

MagMe: S kojom idejom i vizijom ste započeli vaš brend?

Sve je počelo s idejom o kolekciji odjeće koja bi bila u potpunosti izrađena od frotira. U početku je to bilo nešto nalik hobiju s ambicijom – same smo započele sa skicama i izradom prvih prototipova. Uskoro smo imale obrise ženske kolekcije te smo 2017. osnovale House of Kiwi. Želja nam je bila izraditi odjeću koju bismo i same željele nositi, nešto što je udobno, praktično, ali originalno i nesvakidašnje. Shvatile smo  i to da ne bismo htjele zapostaviti dečke pa je tako nastao i muški dio kolekcije. Naše kolekcije su proljetno/ljetne jer je za nas to inspirativno razdoblje godine. Tada vodimo puno aktivniji život, fizički i društveno – više se krećemo, više se družimo i putujemo, ali i ljenčarimo na plaži, čitamo i generalno smo otvoreni za nova iskustva. Činilo nam se logično da napravimo kolekciju idealnu za to doba.

House of Kiwi odražava naš stav prema modi i veseli nas što je puno ljudi dočekalo naše ljetne kolekcije s oduševljenjem.

MagMe: Za koga je namijenjen House of Kiwi, tko se u njemu može pronaći?

House of Kiwi je namijenjen za sve ljude, svih generacija, koji cijene originalnu i kvalitetnu izradu, koji se ne boje novog, znatiželjni su i otvoreni. Naši kupci su osobe koje su pripadnici raznih generacija, od vrlo mladih do starijih koji su jednakim entuzijazmom dočekali naše kolekcije i najbolji je osjećaj kad vidite nekog tko uživa u nečemu što ste sami napravili, a nije toliko konvencionalno. Modeli također dolaze u većem rasponu veličina, od XS do L, ponekad i XL za cure, te od M do XL za dečke. Modeli su različiti, neki više ukrojeni, više sexy, neki više opušteni ili sportski, a neki prilično gradski, svatko može naći nešto što mu odgovara!

MagMe: Materijal od kojega su rađeni vaši komadi je specifičan, o kojemu materijalu se radi i zašto baš taj?

Ideja o frotirnoj kolekciji dogodila se spontano, frotir ima čarobne karakteristike – kao materijal vrlo je pozitivnog karaktera, širi dobre vibracije, u sebi integrira pozitivne emocije, asocijacije, sjećanja. Vrlo je nepretenciozan, ali je i u kontekstu mode malo neočekivan. Za nas je predstavljao materijal pun potencijala i jako inspirativan. House of Kiwi kolekcije izrađene su od 100% pamučnog frotira u intenzivnoj paleti boja koja je kreirana samo za nas u maloj tvornici na sjeveru Italije. Boje su stabilizirane što znači da su otporne na sunce i sol te ne blijede, tako da se možete sunčati do mile volje. Bilo nam je važno da su materijali koje koristimo pamučni, ugodni za kožu i kvalitetni. Frotir koji koristimo je nešto tanji od onog koji se koristi u kućanstvu tako da je idealan za ljeto, upija znoj i u isto vrijeme hladi. Podstava koja se nalazi na većini modela također je 100% pamučni saten s originalnim House of Kiwi uzorcima koji su tiskani klasičnom metodom sitotiska. Svi koraci, od dizajna do pripreme za proizvodnju – izrada kroja, prototip gradacije i proizvodnja – odvijaju se u Hrvatskoj, točnije u Zagrebu i okolici te sve radimo u suradnji s malim obrtnicima i poduzetnicima u Hrvatskoj i EU. Na to smo izrazito ponosne, smatramo da možemo ponuditi zaokruženi originalan (hrvatski!) proizvod koji je nastao poštujući prinicipe fair-tradea.

MagMe: Od kuda inspiracija za retro štih?

Obje smo oduvijek voljele kopati po ormarima naših mama i baka, kasnije smo otkrile second hand dućane i nezaobilazan Hrelić. Osjećaj oduševljenja kad pronađete neki dragulj je nezaboravan, pamtite svaki pronađeni komad. Volimo odjeću, odjevne komade koji mogu ispričati neku priču, prenijeti emociju. Odabirom frotira kao vrlo nostalgičnog materijala i krojevima modela iz naše kolekcije, pokušale smo napraviti nešto najbliže tome. Krojevi House of Kiwi modela prilično su klasični, inspiriranim ikoničkim modelima iz različitih modnih dekada i na taj način su bezvremenski, ne ovise o trendu, nekom trenutačnom modnom hiru, mogu se nositi iz godine u godinu i uvijek će djelovati svježe. Naša odjeća inspirirana je kućnom i uličnom modom, modom noćnog života, omiljenim knjigama, filmovima, stvarnim osobama i fiktivnim likovima, osobnim sjećanjima i osjećajima.

MagMe: Je li potražnja za vintage modelima veća danas nego u prethodnih par godina? 

Nama se čini da je retro uvijek dobar odabir! Ljudi vole retro komade jer ih podsjećaju na prošlost, vremena koja su iza nas, a iz današnje perspective, čine se boljima i bezbrižnijima. To stvara neki osjećaj povezanosti s tim prošlim vremenima i osjećaj sigurnosti. Moguće je da u kriznim, nestabilnijim razdobljima ljudi počnu više naginjati retro i vintage odjeći. Ljudi jednostavno okinu kada vide naše Kiwi Chica i Chico polo majice i sportske hlačice, u zadnje vrijeme posebno Pinia kombinezon.