
MagMe Classics: Vera Wang
Na spomen imena Vere Wang prvo na što svi pomisle su moderne vjenčanice, a iako su one san svih mladenki, dizajnerica je svoj legendarni bridal brend pokrenula tek s 40. godina. Poduzetnica s net-worthom od 500 milijuna američkih dolara pravi je primjer toga da nikad nije kasno, ali o tome da će postati dizajnerica vjenčanica, nikad nije maštala. A postala je najznačajnija na svijetu.
Sa 75 godina Wang je i dalje kreativna direktorica svojeg bridal brenda i ispunjava snove mladenkama diljem svijeta, a najzaslužnija je za izgled vjenčanica danas. Unijela je revoluciju u svijet vjenčanica i pretvorila ih u spektakle kakve danas poznajemo, a ovo je sve što trebate znati o ovoj strastvenoj ljubiteljici mode koja ne staje.

Vera Wang
Vera Ellen Wang rođena je 27. lipnja 1949. godine u New Yorku, a njezini su roditelji porijeklom iz Kine. Od djetinjstva se bavila umjetničkim klizanjem i to na profesionalnoj razini te je gotovo završila u američkom timu na Olimpijskim igrama. No, kad se to nije dogodilo, odlučila je napustiti tu strast, te se upisala na Sarah Lawrence College na kojem je studirala povijest umjetnosti. Isto tako, dio studija provela je i na cijenjenom fakultetu Sorbonne u Parizu te se nakon diplome se počela baviti modom.
Kratko vrijeme provedeno u prijestolnici mode očito je značajno utjecalo na Wang – njezino poznavanje europske umjetnosti, kulture i stila i danas je vidljivo u romantičnim i detaljima inspiriranima arhitekturom koji se nalaze na njezinim haljinama.
Kao i mnogobrojne ljubiteljice mode, 1970. godine Wang se prijavila za praksu u modnoj instituciji – američkom Vogueu te je dobila tu poziciju. Prvi dan prakse u magazinu došla je u haljini i platformama pa joj je tadašnja modna urednica Polly Allen Mellen rekla da se ode doma presvući u nešto udobno i tenisice jer joj je zadatak da pakira kutije. No, ponekad nemilosrdan rad u modnoj industriji nije obeshrabrilo te je s 23. godine postala najmlađa urednica u Vogueu.
Dobar dio karijere provela je u tom magazinu – čak 17 godina, a kad nije uspjela uloviti mjesto glavne urednice za kojim je žudjela, napustila je medijske vode i zaposlila se u brendu Ralph Lauren na poziciji Design Director, koja joj je omogućila da usko surađuje s osnivačem brenda.
U to doba, krajem 80-ih godina prošlog stoljeća, i na privatnom joj se planu svašta događa – godina je 1989. i Wang planira svoje vjenčanje. S obzirom na to da je riječ o modnoj insajderici, elegantnog stila, traži nešto što ne može pronaći u tradicionalnim i, po njezinom ukusu, konzervativnim bridal kolekcijama, pa u suradnji s krojačicom kreira svoju vjenčanicu.
View this post on Instagram
Njezin otac u tom je trenutku odigrao ključnu ulogu u kreiranju brenda Vera Wang. Prepoznao je rupu na tržištu vjenčanja, za stylish i sofisticirane žene poput svoje kćeri, kao i njezin talent te ju je, uz investiciju od 4 milijuna dolara potaknuo da pokrene vlastiti brend. U svoju je kći i investiciju vjerovao – ulaganje u bridal brend bilo je puno isplativije nego u modni, jer se odjeća ne mora kreirati unaprijed nego su se haljine radile po narudžbi te su žene spremne uložiti puno više novca u svoje vjenčanice. Bio je u pravu, investicija mu se definitivno isplatila, a 1990. godine je otvoren prvi butik Vera Wang, u kojem su se prodavale vjenčanice modne kuće Dior i drugih, ali i njezin vlastiti dizajn.
Nezadovoljstvo izazvano time da ne može pronaći modernu vjenčanicu za sebe, kreiralo je jedan od najpoznatijih bridal brendova na svijetu, tad smješten u hotelu Carlyle.
Od tad je prošlo 25 godina, Wang je postala sinonim za moderne vjenčanice, a njezine su kreacije za svoj veliki dan nosile zvijezde kao što su Victoria Beckham, Mariah Carey, Ariana Grande, Vanessa Hudgens, Kim Kardashian, Alicia Keys i mnoge druge. Rođena Njujorčanka tad nije ni slutila da je započela sveobuhvatnu transformaciju industrije vjenčanica otvaranjem svojeg prvog salona u kojem se i danas mogu naći kolekcije poznate po sofisticiranoj dramatičnosti, ženstvenim detaljima i modernom pristupu dizajnu vjenčanica.

Ariana Grande
Dizajnerica je iznimno značajna jer je revolucionirala bridal industriju tako da je napravila odmak tradicionalnih silueta i dala kreacijama haute couture prizvuk. Prepoznatljivi nabori koji su inspirirani arhitekturom, korištenje luksuznih tkanina kao što su svila i til, uvođenje nekonvencionalnih boja poput crne, nude, pa čak i crvene te ručno rađeni ukrasi i detalji na razini visoke mode ono je što je Wang katapultiralo u sam vrh bridal mode.
Moderna silueta, slojevi i slojevi materijala i posebni detalji bili su pobuna protiv standardnih “princeza” haljina koje su vladale u to vrijeme, a klijentice poput Sharon Stone i Mariah Carey, koje su nosile Vera Wang dizajn, bile su ključne u rastu brenda.
Dizajn koji je i danas jednako privlačan kao i u vrijeme lansiranja brenda, haljine na razini couture kreacija kad je pažnja prema detaljima u pitanju i cijene koje su kreću od 2 tisuće za haljine iz kolekcije pa od 25 tisuća američkih dolara na više za custom kreacije, čine brend Vera Wang poželjnim i relevantnim u industriji čak i nakon 35 godina postojanja. Vera Wang trenutačno ima 200 zaposlenika, a većinu svojih bridal kolekcija izrađuje u vlastitim radionicama diljem Sjedinjenih Američkih Država.
Uz vjenčanice koje se rade po mjeri Vera Wang Haute, kako bi se približila široj publici dizajnerica je kreirala liniju White by Vera Wang (koja je u međuvremenu ugašena), a od 2021. godine surađuje sa španjolskim bridal brendom Pronovias u kreiranju linije koja je fokusirana na modno osviještene mladenke diljem svijeta u sklopu linije Vera Wang Bride x Pronovias.

Kampanja za naočale brenda Vera Wang
No, vjenčanice nisu jedino na čemu je Wang izgradila svoj modni imperij. Na početku milenija u svoju je ponudu uvrstila i ready-to-wear kolekcije i linije modnih dodataka, počela je kreirati još više svečanih haljina za crveni tepih koje su nosile Charlize Theron, Michelle Obama i Sandra Bullock, između ostalih, a lansirala je i liniju mirisa. Danas se u sklopu brenda može pronaći sve to, kao i kolekcija za dekoriranje interijera – Wang kreira posteljine, posuđe i poklone idealne za vjenčanja, nakit, sunčane naočale te dva pića – Party Prosecco i Chopin Vodka u posebnom izdanju.
View this post on Instagram
Da je iznimno uspješna u gotovo svemu čega se dotakne govori i činjenica da je 2005. godine dobila nagradu Vijeća modnih dizajnera Amerike (CFDA) za dizajnericu godine u kategoriji ženske mode, a 2013. godine primila je i Nagradu za životno djelo. Njezine su kreacije uvrštene i u izložbu “Women Designers in the 20th Century” u muzeju Metropolitan, a nalaze se i u institutu Smithsonian zbog njezinog doprinosa američkoj kulturi. Dizajnerica se našla i na listi “100 najutjecajnijih osoba” magazina Time, a prošle je godine postala viralna na TikToku i popularna među generacijom Z zbog svojeg mladenačkog izgleda, razigranog stila i zarazne energije.
Brend Vera Wang odražava viziju luksuznog lifestylea koji nadilazi samu modu i najsvečanije trenutke te obuhvaća i parfeme, pića i detalje za dom. I sa tim linijama, kao i vjenčanicama, Vera Wang zadržava besprijekornu privlačnost za kupce koja je ukorijenjena u modernom stilu, kvaliteti na razini visoke mode i fokusom na detalje koji čine razliku.
Utjecaj dizajnerice na industriju vjenčan neporeciv je, a tek je s 40. godina počela svoju karijeru u toj industriji. Njezina strast i stil ne poznaju godine i čine je jednom od najutjecajnijih žena u svijetu mode danas.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram