Iva Marušić 17.02.2025.

MagMe Classics: Loro Piana

U svijetu luksuzne mode malo je imena koja izazivaju toliko poštovanje kao Loro Piana. Popularan zbog svoje nepokolebljive predanosti kvaliteti, ovaj talijanski brend je tijekom prošlog stoljeća utjelovio vrhunac elegancije i zanatske izvrsnosti. Loro Piana je brend koji ove godine obilježava svoju 100. obljetnicu, a njihova predanost najfinijim materijalima i to da su uspjeli zadržati prestižan status na luksuznom tržištu, najbolji su pokazatelj kvalitete i svevremenosti.

Obitelj Loro Piana

Povijest obiteljske kompanije

Nasljeđe obitelji Loro Piana započelo je početkom 19. stoljeća, kad se obitelj bavila trgovinom vune u malom gradu Trivera na sjeveru Italije. No, tek 1924. godine Pietro Loro Piana službeno je osnovao brend u Quaroni, odnosno obiteljsku kompaniju koja se bavi proizvodnjom tekstila. Nakon što je kompaniju 20 godina kasnije preuzeo njegov sin Franco Loro Piana, usmjerio je kuću prema globalnom tržištu prodajom luksuznih tkanina iznimne kvalitete.

Njegov vizionarski pristup omogućio je brendu da se pozicionira kao vrhunski proizvođač ekskluzivnih materijala.

Šezdesetih godina prošlog stoljeća kompaniju su preuzeli njegova sinovi, Sergio i Pier Luigi Loro Piana, koji su značajno proširili asortiman proizvoda i uveli brend u svijet luksuzne mode. Sergio, koji je bio izvršni direktor, fokusirao se na inovacije u tekstilu i proširenje globalnog tržišta, dok je Pier Luigi bio zadužen za proizvodnju i nabavu najkvalitetnijih sirovina. Njihov zajednički trud transformirao je Loro Piana iz proizvođača tkanina u prestižni modni brend poznat po svevremenskoj eleganciji i vrhunskoj izradi. Ukratko, sedamdesetih je godina nastao brend kakvog danas poznajemo.

Franco Loro Piana

Predanost najfinijim materijalima

Filozofija brenda Loro Piana je neumorna potraga za najkvalitetnijim sirovinama na svijetu. Brend je poznat po nabavi kašmira iz Mongolije te najfinije merino vune iz Australije i Novog Zelanda. Znak prepoznatljivosti brenda je korištenje vune vikunje, često nazivane “vlaknima bogova”, koja se nabavlja iz Anda. Dokaz predanosti najfinijim materijalima ovog brenda, koji prije svega u fokus stavlja kvalitetu, je i činjenica da je krajem 90-ih Loro Piana potpisala sporazum s peruanskom vladom i lokalnim zajednicama kako bi osigurala odgovornu nabavu vikunje.

Loro Piana posjeduje potpuno integrirani sustav proizvodnje, što znači da nadziru svaki korak izrade jednog komada – od nabave prirodnih vlakana do isporuke gotovih proizvoda. Ovaj precizan pristup jamči da svaki komad odjeće ili tkanine ispunjava iznimno visoke standarde brenda i takvo poslovanje se nije promijenilo od samih početaka brenda.

Najpopularnije kreacije brenda

Kroz svoju dugačku povijest, Loro Piana je stvorila nekoliko ikoničnih komada koji su postali sinonim za vrhunsku kvalitetu i svevremenski stil. Među najpoznatijima komadima je košulja “André”, izrađena od najfinijeg pamuka i lana, koja je postala simbol opuštenog luksuza. U istu se kategoriju mogu svrstati i mokasinke “Summer Walk” pomoću kojih je Loro Piana stekla ogromnu popularnost. Ove lagane, ručno izrađene cipele postale su nezaobilazan komad za one koji vole luksuzne, ali nenametljive modne dodatke.

Loro Piana je poznata i po svojim pletenim komadima, osobito puloverima i kardiganima od baby kašmira i vune koji su oličenje suptilnog luksuza. To brojni obožavatelji ovog brenda pronalaze i u kaputima od vikunje, koji se mogu zaista nositi godinama, pa čak i prenositi generacijama.

Uspon tihog luksuza i utjecaj serije “Naslijeđe”

Posljednjih godina u svijetu mode dominira koncept “tihog luksuza” (“quiet luxury), estetika koja se temelji na nenametljivim, ali izuzetno kvalitetnim komadima. Umjesto logotipa i upadljivih dizajna, brendovi poput Loro Piane počeli su biti najpoželjniji brendovi zbog svojih besprijekornih materijala, savršenih krojeva i vrhunske izrade. Ovaj trend dodatno je ojačao popularnost Loro Piane među utjecajnim pojedincima koji žele istaknuti svoj status, ali na suptilan način, s obzirom na to da su njihovi komadi u potpunosti lišeni logotipa i upadljivih detalja brenda.

Jedan od ključnih trenutaka koji je učvrstio status Loro Piane kao ultimativnog brenda tihog luksuza bila je HBO-ova serija “Naslijeđe”. Serija prati moćnu i izuzetno bogatu obitelj Roy, likove koji su konstantno odjeveni u Loro Piana komade – od jakni od kašmira do diskretno elegantnih košulja, mokasinki, šilterica i brojnih drugih modnih komada kuće. Njihov odabir savršeno utjelovljuje “old money” stil, u koje bogatstvo nikad nije pokazano uz logotipe, nego iznimnu kvalitetu odjeće koja se prepoznaje samo među istinskim poznavateljima. Pojava tog novog trenda, pa tako i serija, dodatno su učvrstili statusni simbol brenda za one koji cijene istinsku kvalitetu i diskretnu eleganciju.

Scena iz serije “Naslijeđe”

Unatoč tome što se radi o brendu koji naizgled ne zanimaju suradnje s drugim brendovima, na temelju kojih se stvara hype oko brendova, jedan od zapamćenijih poteza u posljednje vrijeme, definitivno je partnerstvo s brendom New Balance, koje je rezultiralo luksuznim tenisicama New Balance 990v6. Radi se o tenisicama koje su dijelom izrađene od vune, a cijena im je dosezala i do 1500 eura. Unatoč tome što se radi o iznimno skupocjenoj verziji tenisica, ova suradnja dokazala je da Loro Piana uspješno spaja vrhunski luksuz sa suvremenim streetwear stilom.

Loro Piana x New Balance

100. obljetnica i budućnost luksuznog brenda

Loro Piana je brend koji dokazuje da je kvalitetna izrada ono što bi svakom suvremenom modnom brendu trebao biti prioritet. No, takav pristup održivosti i kvalitetnom luksuzu, Loro Piana započinje pomnim odbirom svojih partnera – bilo da su to uzgajivači ovaca, farmeri ili obrtnici.

Put Loro Piane, od obiteljske trgovine vunom do globalnog simbola luksuza, svjedoči o nepokolebljivoj predanosti kvaliteti, inovaciji i etičkim standardima. Ovaj brend nikad nije imao kreativnog direktora poput durgih renomiranih modnih kuća, no šuškanja navode da bi to uskoro mogli postati Luke i Lucie Meier, bračni par koji se trenutačno nalazi na kreativnom čelu brenda Jil Sander. Što to znači za budućnost ovog brenda ne znamo sa sigurnošću, no u jedno smo sigurno – Loro Piana će uvijek biti simbol svevremenske elegancije jer dokazuje što u 21. stoljeću istinski luksuz znači.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Loro Piana, Instagram