MagMe MagMe 30.04.2025.

Lana Bedeković Rosandić otkrila nam je kako vodi različite biznise, što ju motivira i ima li strah od neuspjeha

U svijetu marketinga, malo je onih koji uspijevaju briljirati kao Lana Bedeković Rosandić. Kao osnivačica marketinške agencije Alert, Bedeković Rosandić je izgradila brend poznat po nezaboravnim eventima, ali još više po strateškom promišljanju i digitalnoj izvrsnosti. Nedavno se njezina agencija pridružila prestižnoj europskoj grupaciji 27Names, čime je potvrdila status jedne od najutjecajnijih regionalnih aktera u industriji. No, Bedeković Rosandić ne definiraju samo poslovni uspjesi – ona je poduzetnica koja znanjem, intuicijom i strašću uspijeva paralelno voditi više biznisa, uključujući i dućan Themelia s dizajnerskim namještajem, čime se vratila svojoj prvoj ljubavi – arhitekturi.

U razgovoru za MagMe Studio, Bedeković Rosandić nam je otkrila što je pokreće, kako balansira između različitih poslovnih izazova, što znači voditi agenciju u kojoj kreativnost i odgovornost idu ruku pod ruku, te zašto vjeruje da je ‘američki san’ itekako moguć i u Hrvatskoj. S nevjerojatnom energijom, jasnoćom fokusa i bez straha od neuspjeha, ova svestrana kreativka nam je podijelila svoja razmišljanja o poslu, liderstvu, mentorstvu i budućnosti koju već sada aktivno oblikuje.

Lana Bedeković Rosandić i Petra Biberica

MagMe: Tvoja agencija je poznata po najluđim tulumima u gradu i po najboljim eventima, ali ne radite samo to. Koji ti je dio marketinga najdraži?

Lana Bedeković Rosandić: Alert je full service marketinška agencija, no svi naš najviše pamte po eventima i po tome smo definitivno najprepoznatljiviji. No, eventi imaju najmanji udio u našem poslovanju, mi smo u stvari digitalna i kreativna agencija.

A ono u čemu sam najjača i zašto je Alert to što danas je, je strateški dio planiranja poslovanja i cjelokupna komunikacija.

MagMe: I koji je zapravo dio toga najdraži – odnosno strategija?

LBR: Ja sam inženjer i najdraži dio mi je gledati u brojke, biti za računalom i nije samo da to najviše radim, nego to i najviše volim raditi. Dakle, najdraži dio mog posla mi je istraživanje.

MagMe: Mnogima uopće ne pada na pamet da je to dio kreativnog posla.

LBR: Tako je, čak i u eventima. Ne samo kad tražite inspiraciju, uvijek morate jako dobro poznavati trendove, konkurenciju i potrošače. Mi se koristimo raznim alatima kako doći do informacija i ono što na kraju vidite, u stvari je dio neke veće strategija i istraživanja.

MagMe: Organizirate velike, ali i manje, boutique evente. Dok za jedan treba veći budžet, za drugi treba više kreativnosti. Koji su ti draži za raditi?

LBR: Najviše volim projekte koji su mi jako zahtjevni. Već sam dugo u poslu i oni su mi poseban izazov. Puno je lakše raditi male evente, jer za njih ne trebaju veliki budžeti. Dok, velike evente je teže raditi jer ima puno nepredviđenih troškova i ima puno stvari koje želite napraviti, a nerijetko su nedostupne u Hrvatskoj. Kod velikih evenata treba uskladiti i mogućnosti i želje, kao i kreativu i sve ono što je moguće izvesti.

Nekad je ono što klijent želi potpuno drugačije do onog što mi mislimo da bi trebalo. Meni je izuzetno bitno klijente vraćati na to da mi radimo za određene poslovne ciljeve i da bi neke stvari bile bolje da se odrade na drugačiji način, a da se ne naprave onako kako su klijenti vidjeli negdje drugdje.

MagMe: S obzirom na to da eventi sa sobom nose puno nepredvidih okolnosti, otkrij nam što je najgore što se dogodilo na dan eventa?

LBR: Klijentima je obično najgore da im na eventu padne kiša, a planirali su biti vani. No, meni to ne predstavlja problem. Kad radite event, ono što znaju ljudi u Alertu, a definitivno naši klijenti, meni je uvijek sigurnost svih sudionika najvažnija. Svašta se može dogoditi. Ono što je najgore što se dogodilo je da je na jednom eventu na Bundeku, dijete upikla pčela i dobilo je alergiju… Sve je super prošlo, ali recimo to su stvari zbog kojih se stvarno najviše brinem.

MagMe: Upravo zbog tog iskustva koje spominješ, nedavno ste ušli u grupaciju najboljih high experience agencija u Europi, 27Names. Kako je došlo do toga?

LBR: Prijavili smo jedan naš projekt na internacionalni festival bez puno očekivanja i tamo smo dobili nagradu u kategoriji “Najbolja brend aktivacija”, a klijent je bio Jägermeister. Na istom tom festivalu smo dobili i nagradu publike, što mi je još bilo i draže. U tom žiriju su sjedili neki od članova unutar grupacije 27Names, sve redom vlasnici najjačih agencija u Europi. Nedugo zatim sam dobila mail, jedan od njih me nazvao i rekao da su jako drugo tražili 27-og člana te da oni misle da je Alert zadnji član. Bila sam zahvalna na tome, ali sam im rekla da za to nemam vremena i da imam druge planove. No, oni su inzistirali, nakon čega sam se zaputila u Švicarsku.

Rekli su mi kako ne mogu vjerojati da u uvjetima u kojima radimo u Hrvatskoj, da radimo takve evente u Hrvatskoj.

Također, rekli su da već duže vrijeme gledaju što mi radimo na Instagramu, gledaju naš TikTok i način na koji spajamo medije i influencere. Tamo sam potom držala prezentaciju pred svima – naravno da mi prezentacija nije radila i morala sam o svemu samo pričati. Bila sam toliko dirnuta i počašćena – samim pohvalama, ali i tom jednom ljudskom nivou u kojem oni svakodnevno proživljavaju isto ono što i vi.

U Hrvatskoj ljudi imaju mišljenje da velike i uspješne biznise rade tamo neki ljudi ili netko tko je to naslijedio, no mislim da je američki san moguć u Hrvatskoj, i da ja baš jesam taj primjer.

MagMe: Ti definitivno to jesi, malo tko može napraviti takav biznis kakav si ti napravila. No, zanima me kako stigneš to sve?

LBR: Jako sam fokusirana, posvećena i sjedim puno za računalom – to je moj habitus. Volim biti sa svojim timom i s njima provodim najviše vremena, pogotovo sad s mladima i zbog TikToka. Nisam osoba koja voli sjediti puno po kafićima i ići okolo, više sam ona koja voli raditi, proučavati, čitati… Imam neku viziju kako stvari trebaju izgledati i toga se držim. Uvijek imam neke starije i pametnije ljude oko sebe, ne mislim da sam najpametnija. Pritom, znam koga ću poslušati, ali primjećujem da imam puno više energije od drugih ljudi te da mi treba malo sna.

Po prirodi sam optimist, volim ideje i nikad ne gubim motivaciju, a i nisam se nikad bojala neuspjeha.

Sve što sam radila, radila sam jer sam htjela probati te mi nikad novac nije bio motiv. U dosta projekata smo sami investirali budžete, jer smo i sami prepoznali da će nam to možda donijeti nešto… Mislim da je u tome ključ. Meni je u konačnici bitno da sam okružena s ljudima s kojima volim biti, s kojima želim biti. Nije sve idealno, no trudim se sve tako držati.

MagMe: Sad već imaš nekoliko paralelnih biznisa – od AI aplikacije “all-in-one”, aplikacije koja povezuje lokalne ponuđivače s turistima “Need Connects” i dućana s dizajnerskim namještajem Themelia koji ste nedavno kupili. To je doista respektabilna količina različitih biznisa. Odakle ideje za sve te poslove i kako je došlo do njih?

LBR: Već smo jako dugo u ovom biznisu, i moj partner i ja. Vrlo smo uspješni poslovni ljudi, a biznisi koje razvijamo i koje smo akvizirali su komplementarni, jer na neki je način logično, ako za klijente godinama razvijate appove i u digitalnom ste marketingu, u nekom ćete trenutku napraviti i nešto svoje. Došla je prilika i ništa nismo silili – ponuđena nam je ta opcija, prepoznali smo to kao dobar potencijal i imamo potreban know-how. Moj partner uvijek kaže “da je propalo Rimsko carstvo pa može i to”, ali s druge strane – zašto ne bi nešto probao? Za sad sve ide po planu, dobili smo već neke investicije i sretni smo.

Kad je Themelia u pitanju, radi se o jednom od najboljih high end dućana dizajnerskog namještaja koji postoji već 30 godina.

Dugo znam za Themeliju, jer sam arhitekt i radila sam sličan posao. Prvotno sam u Themeliji bila kupac, pa su oni bili moji klijent i radila sam s jako puno sličnih brendova.

Uz to, radim i za jako puno drugih high-end brendova, jako dobro poznajem tržište. Mislim da je to u stvari jako komplementarno i prirodno. Imam jako velike planove. No, svi me pitaju što će sad biti s Alertom. U agenciji nas ima jako puno i ključni ljudi u Alertu su jako dugo sa mnom i to je jedan vrlo dobro posložen eko sistem.

MagMe: Kad sagledamo sve tvoje biznise, što je tvoje najveće postignuće u poslovnom svijetu? Na što si najponosnija?

LBR: Od projekata je to sigurno “Palčić gore” koji i dalje traje. Magistrirala sam neprofitni marketing i ta održivost mi je najveća ljubav. I svi ti pro bono projekti su u stvari najbolji te sad isto radimo na nekim super kampanjama. Meni je izuzetno bitno da svoja znanja i struku koristim za dobro, da ostavim legacy i vjerojatno ću sad što sam starija raditi toga i više jer to si sad mogu priuštiti, i financijski i vremenski. Mislim da mi je jako bitno, sad imamo jako puno studenata na praksi, mislim da mi je feedback od ljudi koji su bili kod nas na praksi, da mi svi dođu nakon nekog vremena i da mi se zahvaljuju.

Jako je bitno da imaš nekog tko te usmjerava, vodi i uči. Mislim da sam mnogima bila jako dobar mentor i zbog toga mi je uvijek toplo pri srcu. Baš sam sinoć gledala neku seriju u kojoj sam zapazila citat “da uvijek moraš stavljati u banku”. Bitno mi je da imam punu banku odnosa, odnosno – emocija.

MagMe: Kad pričamo o nekakvim izazovima, što ti je možda dan danas neki izazov s kojim se susrećeš u poslovnom svijetu?

LBR: Sve mi je izazov. Onaj tko se upušta u poduzetništvo mora biti spreman na to da svaki dan probleme zovemo izazovima, da je pravi posao vlasnika da detektira problem i da pronađe način da ga riješi. Naravno, ako me pitate profesionalno, potpuno sam u AI-u, puno se bavim s uvođenjem novih procesa, to mi je veliki izazov. Nedavno sam držala predavanje na Algebri i fasciniralo me da na smjeru digitalnog marketinga kad sam pitala studente koliko ih koristi AI, samo je jedna studentica digla ruku. AI je sveprisutan, u dizajnu, produkciji, oglašavanju, eventima i tu dajem puno truda da ih implementiram u poslovanje.

MagMe: No, da se vratimo na Alert. Svakodnevno gledamo na TikToku i Instagramu da je uvijek neka genijalna atmosfera, bar nam se tako čini. No, imate li onih Instagram vs. reality trenutaka?

LBR: Naravno, većinu vremena ne snimamo, samo kratko snimamo i doista smo brzi, jer radimo puno TikTok videa za klijente. Mladi ljudi koji dođu na praksu i koji se zaposle, u stvari su jako iznenađeni. Koliko se god kod nas puno radi, kad smo radili Vlogmas u prosincu, svi su mislili da fejkamo, no naši su dani ludi. U kreativnoj smo industriji i svaki dan imamo oko 90 klijenata za koje moramo iznjedriti izuzetno puno kreativnih ideja i rješenja. Uvijek inzistiram na tome da je atmosfera kreativna i opuštena, jer ona mora biti takva. Ako nema glazbe, uvijek sam ja to koja je upalim ili ako su svi loše volje, onda naručim hranu… Ne možete svakog dana biti dobre volje, svašta se događa i za ljude koji se bave kreativom, važno je da im je i atmosfera kreativna.

MagMe: Imaš li još nekih poslovnih ciljeva koje planiraš ostvariti – koji su ti planovi za budućnost?

LBR: Imam neke na kojima već radim, ali naravno, imam i neke snove. Snove treba uvijek imati.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Vigor Klaić