Milenijalci postaju sve veća i sve bitnija skupina potrošača, stoga se promjena njihovih životnih navika brzo osjeti u raznim industrijama. 2018. godina prozvana je godinom brade upravo zbog trenda puštanja brade među populacijom muškaraca mlađih od 45 godina.

Davno prije nego smo uopće imali tipizaciju po dobnim skupinama, brada je imala vrlo važnu ulogu u životu muškarca. Brada je nekad služila za obranu od hladnoće, suprotstavljanje divljim životinjama, a u nekim situacijama je definirala pripadnost određenom intelektualnom dijelu društva.

U 15. stoljeću je većina muškaraca u Europi bila obrijana, dok su se u 16. brade puštale, a u 17. stoljeću lagano počele kratiti, odnosno podrezivati.

U 19. stoljeću obrijano lice značilo je pripadnost višoj klasi, a već sredinom tog stoljeća trend se naglo mijenja. U SAD-u bradu je proslavio Abraham Lincoln, prije njega niti jedan predsjednik nije imao bradu, a nakon njega su gotovo svi do Woodrowa Wilsona nosili ponosno bradu.

Prema online anketama, danas trećina Amerikanaca ima bradu, a procjenjuje se da se ta brojka povećava. S druge strane, istraživanja pokazuju da žene ipak preferiraju glatko muško lice. Iako im je lijepo vidjeti muškarca s bradom, priznaju da ponekad može ostavljati dojam neurednosti.

Ovaj trend među milenijalcima vrlo je brzo ostavio utjecaja na industriji žileta i brijaćih aparata, te su se mnoge kompanije trebale prilagoditi novonastaloj situaciji.

“Danas se muškarce ne osuđuje kada preskoče brijanje – ne smatraju se zbog toga lijenima ili nepristojnima.”- Massimiliano Menozzi, potpredsjednik Gillette North America

Studije koje je provela kompanija Gillette pokazuju kako je u posljednjih deset godina broj prosječnih mjesečnih brijanja po muškarcu pao s 3,7 na 3,2. Već ovako mala promjena znatno utječe na rezultate i zaradu industrije žileta, a samo u 2018. godini prodaja u toj industriji pala je za 5,1%.

Upravo kako bi spriječili daljnji pad brojki, u Gilletteu su prošle godine organizirali „intervenciju“, odnosno vrstu akcije kojom su smanjili prosječne cijene proizvoda za 12% i počeli u prvi plan gurati proizvode za njegu brade, kao što je na primjer trimer.

Ostale kompanije u ovoj industriji se također prilagođavaju okolnostima, kao na primjer Edgewell koji potiče webshop kupovinu te pokreće ponovno brend Schick Hydro koji u zanimljivoj kampanji predstavlja različite muškarce koji pokazuju svoje pravo lice.  Onakvo kakvo ono je.

Glavni igrači ove industrije tvrde kako se radi samo o trendu i kako će se glatko muško lice opet cijeniti kao prije, no trenutno se i dalje održava trend puštene brade. Forbesovo istraživanje pokazalo je naklonost ovoj industriji te tvrdi kako čak 98% najbogatijih muškaraca na svijetu nikad ne pušta bradu. I povijest opet ide u krug, kao i trendovi.

Možda su neki stereotipi ipak prisutni s razlogom pa se trendovi ubrzo promijene. A možda se industriji žileta sreća promijeni nakon ovogodišnjeg Movembera.