Dina Dončević 26.09.2021.

Kako smo se proveli na 14. Weekend Media Festivalu

Weekend Media Festival, događaj koji privlači i ujedinjuje sve one koji su zainteresirani za trendove i novitete u svijetu komunikacija i medija, završio  je u velikom stilu svoje 14. izdanje u staroj Tvornici duhana. U Rovinj su stigli domaći i strani stručnjaci iz područja komunikacija, odnosa s javnošću, marketinga i medija kako bi prokomentirali nove trendove, razmijenili ideje i uživali u predavanjima domaćih i svjetski poznatih govornika.

Ovogodišnji 14. Weekend Media Festival otvoren je panelom pod nazivom Influenceri – trgovci utjecajem, pod moderatorskom palicom televizijske voditeljice Marijane Batinić. Kakav sadržaj proizvoditi i kojim kanalima najbolje „prodavati“ otkrili su svjetski putnik Kristijan Iličić, influencerice Ella Dvornik-Pearce i Erna Saljević i TikToker Dario Marčac. Svi su se usuglasili da je u radu influencera najbitnija društvena odgovornost kroz brigu o zajednici s kojom komuniciraju te da je za uspjeh potrebno stvarati originalan sadržaj, odnosno biti autentičan s dobro promišljenim načinom dijeljenja.

Istovremeno je održan i razgovor u formatu one-on-one simboličnog naziva Od garaže do burze: Span – prvi IT izlaz na burzu, na kojemu je predsjednik Uprave Spana Nikola Dujmović predstavio poslovni put tvrtke, govoreći kako od početaka poslovanja nisu odustali od zadanih ciljeva, bez obzira na ponašanje tržišta, istodobno naglašavajući kako je ključ uspjeha i dugovječnosti, prije svega, biti ustrajan u vizijama i idejama.

Na panelu Da ciljam u metu ili pucam iz sačmarice: ‘special interest print’ vs. ‘mainstream print’ čelni ljudi regionalnih informativnih medija razgovarali su o poslovanju mainstream i specijaliziranih medija. Da današnji mediji predstavljaju izniman potencijal za precizno ciljana nišna izdanja publici specifičnih interesa na temelju svoje veličine, odnosno prostora kojim raspolažu, složili su se svi sudionici – Renato Ivanuš, direktor Večernjeg lista, Ivan Buča, glavni izvršni urednik 24 sata i Josip Ašik, glavni osnivač i urednik American Chess Magazinea, koji se tiska u Zemunu te potom distribuira pretplatnicima diljem SAD-a. Njihovu razmjenu stavova i ideja moderirao je Robert Čoban, predsjednik Color Press Grupe.

Da je uplitanje države i ovisnost o istoj glavni problem kada je riječ o pokretanju i vođenju poslovanja zaključili su Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika, Mihael Furjan, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca i Stjepan Orešković, većinski suvlasnik M+ Grupe, na panelu Poduzetnik: državni prijatelj broj jedan, koji je moderirao Mislav Šimatović, zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista. Panelisti su istaknuli kako imamo puno potencijala za napredak te da, unatoč tome, i dalje kaskamo za ostalim članicama EU, uz naglasak da moramo više investirati u menadžment i znanje, jer bez toga nema daljnjeg uspjeha.

“Potrebno je ulagati novac u investicije, ne ga samo štedjeti”, smatra Bujas, a slično razmišlja i Orešković. “Sasvim drugi svijet u Hrvatskoj su kompanije i ljudi koji su uspjeli na svjetskom tržištu. Većina ih je potpuno neovisna. Mi poslujemo na 59 tržišta, imamo 9000 zaposlenika, i više, no svi naši prihodi vezani su uz multinacionalne kompanije, ne ovisimo o modelu koji vlada u Hrvatskoj”, izjavio je Orešković i zaključio da je za uspjeh i prevladavanje bilo kakvih poteškoća najvažnije biti kvalitetno educiran, uporan i svoj.

Na panelu PR je mrtav. Živio PR! Mario Aunedi Medek, predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Berislav Jelinić, suvlasnik, direktor i glavni urednik Nacionala, Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe Represent System, Melita Župevc, starija konzultantica u Pristopu te Tomislav Krasnec, dopisnik Večernjeg lista iz Bruxellesa, uz moderiranje Marija Petrovića, predsjednika Uprave Millenium promocije te osnivača Edward Bernays University Collegea, razgovarali su o današnjoj percepciji, odnosno dojmu javnosti, o struci odnosa s javnošću.

“PR ima budućnost, ali moramo se mijenjati i prilagođavati. Digital preuzima, snimamo podcaste, radimo aplikacije, provodimo online analitiku. PR je življi nego ikad, ali moramo razmišljati kako se prilagoditi, mijenjati, iskoristiti prilike kroz content/digital/marketing”, izjavio je Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe, Represent System (Srbija).

Panelisti su se složili da su sve vrste oglašavanja i razvitak društvenih mreža donijele PR-u ogroman zamah koji mu je omogućio unaprjeđivanje pozicije na tržištu na način da više nije samo posrednik između medija i klijenata, već da je i stvaratelj poželjnog sadržaja te onaj koji ga strateški pozicionira, plasira i naknadno analizira njegove učinke, uz zaključak da je PR itekako živ te da se razvija i raste, samo u nekoj novoj verziji.

Brendiranje država kao alat strateškog razvoja nacionalne konkurentnosti sve je prisutniji pojam u javnom diskursu, a hrvatski sportaši još od samog osamostaljenja spontano postavljaju neke od temelja prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Pritom se upravo nautika ističe kao savršen spoj sporta i turizma, koji nedvojbeno ima sve preduvjete da postane ključan dio potencijalne strategije brendiranja Hrvatske, a jedan od pozitivnih primjera je i jedinstveni projekt nautičke izvrsnosti ACI Sail. Zaključak je to panela pod nazivom Sportaši kao brend na kojemu su najpoznatiji hrvatski skijaš Ivica Kostelić, trostruki europski prvak, jedriličar Ivan Kljaković Gašpić i višestruko nagrađivani hrvatski vaterpolist Dubravko Šimenc raspravljali o tome koliko sport i događanja poput Snježne kraljice, WRC-a i ACI Saila doprinose promociji Hrvatske u svijetu.

Prvi dio petka završen je one-on-one razgovorom pod nazivom Influencer celebrity – biti ili ne biti uvijek zanimljivog glumca Gorana Bogdana i veterana marketinga Branimira Brkljača, koji su tražili odgovor na pitanje jesu li svi celebrityji nužno i influenceri i obratno.

Renomirani psihijatar Manfred Spitzer održao dugo iščekivano predavanje Epidemija pametnih telefona: Prijetnja zdravlju, obrazovanju i društvu. Sudionike je oduševio i panel Junaci našeg doba – istraživački novinari, kao i predavanje Države kao komunikatori – od danskog hyggea do korejskog BTS-a na kojem je jedan od vodećih domaćih stručnjaka u ovome području – prof. dr. sc. Božo Skoko govorio o ponajboljim primjerima dobre prakse u brendiranju država.

Posebnu pažnju privukao je i panel Kako festivali mijenjaju destinacije?, na kojem su čelni ljudi u organizaciji najpopularniji regionalnih festivala, kao što su EXIT, Ultra Europe i Sarajevo Film Festival razmijenili svoja znanja i iskustva, pod moderatorskom palicom Borisa Kovačeka.

Velik interes i još veći značaj za Hrvatsku, obilježio je panel Made in Croatia koji je moderirao Božo Skoko. Dražen Klarić, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista, Predrag Grubić, esejist, kritičar i direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, akademik prof. dr. sc. Igor Rudan, direktor Centra za globalno zdravlje na Sveučilištu u Edinburghu, Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije i Davor Bruketa, Chief Creative Officer u tvrtki Bruketa&Žinić&Grey dali su svoj osvrt o hrvatskom identitetu, reputaciji države u svijetu te njenom razvoju i budućnosti.

Na jednom od uvodnih panela pod nazivom Kako je gaming promijenio svijet? istaknuto je da je gejming definitivno postao jedna od vodećih industrija, dok u našoj regiji otvara velike mogućnosti za marketing zbog organizacije lokalnih gejming evenata. Industrija će dostići vrhunac kada se umjetna inteligencija počne primjenjivati u videoigrama, što je samo pitanje vremena, zaključili su Alan Sumina, predsjednik Uprave tvrtke Nanobit, Vojislav Milutinović, osnivač i izvršni direktor tvrtke Two Desperados, Kristina Janković, izvršna menadžerica Srpske asocijacije industrije video igara, domaćin panela Boško Đorđević iz tvrtke GRAND GAMING OPEN / Games.con te moderatorica Jovana Tomić.

Na panelu Sport – The best reality TV in the world legenda Super Bowla, producent, redatelj i kreativni direktor CBS Sportsa, Pete Radovich, raspravljao je s poznatim europskim sportskim novinarima Guillem Balagueom, Minom Rzouki i Sonyom Kondratenko o budućnosti televizijskog sportskog izvještavanja te su se svi složili da je storytelling u sportskom izvještavanju, odnosno sportskoj industriji, izuzetno moćan i bitan komunikacijski alat. “Možemo reći da je pričanje priča o sportu ono što najviše volimo raditi u svojem poslu”, naglasio je Pete Radovich, producent, redatelj i kreativni direktor, CBS.

Jednako su važne bile i teme od društvenog značaja. Tako je panel Aktivirajmo promjene pod moderatorskom palicom Nevene Rendeli, direktorice Prime time komunikacija, okupio panelistice Jelenu Veljaču (Spasi me), Sandru Benčić, predsjednicu kluba Zeleno – lijevi blok u Saboru, Vesnu Blašković (SOS Hrvatska) i Asju Krsmanović (Nisam tražila, BiH).

“Važno je naglasiti kako aktivizam više nije reaktivan, već proaktivan, čemu su znatno doprinijele društvene mreže i mogućnost komunikacije koju one nude. To je platforma gdje stvarne osobe, a ponajviše žene, imaju priliku ispričati svoju stvarnost. To nije ona stvarnost koju vidimo u Saboru, na sceni i u javnom programu, nego ona istinska stvarnost koja se događa svaki dan u njihovim životima”, rekla je Jelena Veljača, osnivačica inicijative Spasi me.

Značajan je bio i panel Što te ne ubije to te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima, koji je moderirao Petar Štefanić, a na kojem su osvrt na izazovne gospodarske okolnosti dali Hrvoje Josip Balen, član Uprave Algebre, Ante Grbeša, Managing Director u tvrtki FlixBus CEE South, Boris Vujčić, guverner HNB-a, Tomislav Rosandić, predsjednik Uprave Dalekovoda.

Posebno se govorilo o digitalizaciji poslovanja i njezinom utjecaju na poslovanje tijekom pandemije te je Ante Grbeša, Managing Director u tvrtki FlixBus CEE South, konstatirao da je prije pandemija samo 15% ljudi željelo raditi online, dok se sada taj broj sada povećao na 50%. Također je naglasio da vrlo brzo dolaze i novi trendovi te da bi uredi kakve danas poznajemo potencijalno mogli nestati u budućnosti.

U isto se vrijeme održavao i panel pod nazivom Zakon i red, na kojem su Nina Obuljen Koržinek, ministrica kulture i medija, Goran Gavranović, glavni urednik i prokurist, 24sata i Tonko Weissmann, direktor pravnih poslova i diversifikacije, član Uprave, RTL Hrvatska razgovarali o novom Zakonu o elektroničkim medijima, percepciji regulatora i medija u javnosti te utjecaju na medijski pluralizam u Hrvatskoj. Pitom su iznesene dvije perspektive na novi Zakon o elektroničkim medijima, pri čemu je vidljivo kako je percepcija regulatora i medija u značajnom srazu po pitanju onoga što je uistinu javni interes, kao i načina na koji ovaj Zakon utječe na medijski pluralizam u Hrvatskoj.

Fotografije: PR (Matija Habljak/Pixsell)