Izraz ugly fashion ne zvuči jako negativno, dapače čak zvuči šik, drukčije, fora,… Kada kažemo “ružna moda” možda nam na prvu na pamet ne padnu neki od odjevnih komada koje u tom trenu nosimo, no velike su šanse da bar u ormaru imamo neki od komada koji spadaju pod ugly fashion.
Oduvijek je u modnom svijetu bilo odjevnih predmeta koji nisu ugodni oku, prolazili su, no nisu dugo trajali. U posljednje vrijeme trend je postao općeprihvaćen, ali i unosan! Gucci torbica oko struka (populatno zvane pederuše) koje smo prije mogli vidjeti samo na izgubljenim turistima danas nose četvrtinu prodaje torbi na stranici Net-a-Porter. Balenciagine glomazne tenisice rasprodaju se u nekoliko sekundi, a do prije nekoliko godina bi se mama derala na nas da s takvim tenisicama uđemo u kuću.
Zbog čega su ovakvi odjevni komadi baš sada postali toliko traženi? Ne samo da donose brend, već su i praktični, fukncionalni i prije svega udobni!
Prva “pošast” kojoj smo se čudili, pa se zarazili dok se muškarci i dalje zgražaju definitivno su UGG-sice, Birkenstockice i Crocsice. Danas čak i muškarci nose sve navedeno. Zarade ovih kompanija se samo povećavaju svake godine iako su im mnogi predviđali propast.
Udobnost je postala ključna i računica je jednostavna- torbu oko struka ne trebam nositi u ruci, tenisice su udobnije od štikli, a ako imaju debelu petu produžit će mi noge, ako su masivne djelovat ću mršavije, a traperice visokog struka ne spadaju i mogu nositi udobno rublje jer se ne vidi.
Ovaj trend dovodi do sve većeg broja suradnji ovakvih brendova poput Crocsa ili Birkenstocka s luksuznim dizajnerskim brendovima jer s ena taj način povezuju dva nespojiva svijeta i jedan drugom dižu vrijednost. Ovakve suradnje su najčešće na obući pa tako možemo kupiti Balenciaga Crocsice, Vetements i Reebok nude tenisice inspirirane serijom “Stranger Things”, ili pak čizme koje su rijetko nosive, iz suradnje Vetementsa i Manola Blahnika. Zahvaljujući ovakvim suradnjama, kupac može po nižoj cijeni kupiti dizajnerski komad, dok dizajneri imaju priliku doprijeti do one publike koja bi im inače bila teško dostupna. Win-win!
Birkenstock je svoj uspon počeo 2012. godine kada je u potpunosti promjenio poslovni model i odlučio se predstaviti kao ružna ali udobna ortopedska obuća. Iako je kompanija imala niske prihode i slabu prodaju, od 2012. brojke su krenule na bolje, a samo u prošloj godini bilježi prodaju od 800 milijuna dolara. Crocs ne želi potvrditi da je ovakav tip suradnji povećao rezultate kompanije, no svakako j eproizvode učinio dostupnijima s obzirom da se Crocsice sada prodaju i na modnim stranicama kao što su Farfetch ili MatchesFashion.com.
Trendu “ružne mode” svakako pomaže i veliki povratak devedesetih u modni svijet. Zanimljiv je primjer Levis’ traperica koje su postale iznimno tražene kako se pojavio trend mom ili dad širih traperica. U posljednjih nekoliko godina žene su počele masovno kupovati vintage muške 501 traperice da se Levis’ priklonio potražnji i u ponudu uvrstio novi model ženskih traperica Wedgie, traperice s visokim strukom koje više laskaju ženskoj figuri. Ovime je kompanija pokazala kako se agilno postaviti u brzim promjenama trendova a i povećati dobit kompanije.
Torbice oko struka zapravo su nasljeđe devedesetih, cipele “na špic” smo godinama nazivali ružnima, danas je teško pronaći one zaobljene… A uz sve to, logomanija kao dio trenda sve je prisutnija.
Poanta priče je- udobno prolazi, i to je divno. Dok god se netko osjeća lijepo u nečemu što je udobno, poanta modne priče je postignuta, a veselimo se vremenima u kojima će sve više luksuznih i high street brendova kao prvi kriterij dizajniranja nove kolekcije navesti: udobno, ali i lijepo! Win-win, ali za sve!