Dina Dončević 06.11.2020.

Kako je Aimé Leon Dore, njujorški retro brend, postao poput kulta u kojeg svi žele ući

Čak i da ime Aimé Leon Dore nikada niste čuli, sigurni smo da ste vizuale ovog retro brenda s bazom u Queensu, vidjeli barem jednom unatrag dvije godine dana. Iako službeno postoji od 2014. godine, kada je dizajner i vlasnik Teddy Santis, osnovao modni i lifestyle brend i otvorio dućan u New Yorku, tek je krajem 2016., a pogotovo unatrag dvije godine (ponajviše zbog sjajnih suradnji) ovaj brend zaradio kultni status te se gotovo svi njihovi komadi rasprodaju u roku od nekoliko sati od pojave online.

No, razliku od tipičnih streetwear brendova oko kojih se diže nenormalan hype, Aimé Leon Dore njeguje retro estetiku koja je, pogotovo ove i prošle godine, eksplodirala. Prisjetite se samo koliko ste puta reklamu s dvoje cool odjevenih penzionera koji furaju kape, oversized kapute i New Balance tenisice? To je bila kampanja za jednu od mnogih kolaboracija između brendova New Balance i Aimé Leon Dore koje su dosad ugledale svjetlo dana.

Pa u čemu je točno stvar? Santis je najprije u grupu svojih obožavatelja doveo muškarce (koje brendovi teže osvajaju nego žene), koji su cijenili njegove jednostavne i nosive komade koji su, bez obzira na generalnu opuštenost koju nose, bili brižljivo dizajnirani, s fokusom na detalje. I baš u doba kada je bilo poželjno da vam je odjeća obilježena logotipom ili da se na koji drugačiji način ističe, brend je ponudio sasvim minimalističke komade, svevremenskog dizajna koji su povezivali eleganciju koju povezujemo s odijelima te coolerski efekt koji su imali streetwear komadi. A uz to, već jako brzo nakon osnivanja, brend je ostvario unosne kolaboracije s Kithom i Pumom.

Ono što je najprivlačnije u priči ovog brenda su kampanje koje potiču osjećaj pripadnosti i jednakosti, a osim toga imaju onaj retro feel koji u nama budi nostalgiju. Iako do osnutka brenda nije imao nikakvog iskustva u modnoj industriji, jasno je da Santis ima “nos za biznis”, a svemu je pripomoglo i direct-to-consumer poslovanje.

Gotovo svi komadi Aimé Leon Dore izrađuju se u tvornicama u New Yorku, nakon objave lookbooka, kolekcija se može nabaviti samo putem pre-ordera i to putem službene stranice brenda te se tek tada odjeća izrađuje i u roku od mjesec dana stiže u ruke kupca. To ne samo da je najbolji način da se kontrolira kvaliteta, već se izbjegava i prevelika proizvodnja te komadi imaju dozu luksuza – kupci znaju da ih neće imati svaka druga osoba na cesti, a to ih, uz dizajn, čini posebnima.

No, bez obzira na tu dozu ekskluzive, u brendu Aimé Leon Dore nema mjesta pretencioznosti. Upravo zato kampanje krasi svi uzrasti, rase i spolovi (oni, naime, i dalje ne kreiraju žensku odjeću, no zbog jednostavnog dizajna gotovo sve komade mogu nositi i žene) i svi djeluju nevjerojatno cool, a baš zbog toga želimo biti poput njih. Primijetili su to i ostali brendovi pa je, primjerice, nedavno predstavljena i nova, treća po redu suradnja s Woolrichom, a komade u kolaboraciji s njujorškim brendom izbacili su i Timberland, New Era, pa čak i marka automobila Porsche.

Malo preppy stila, doza retro estetike i elegancije, pokoji komad posuđen iz sportskog svijeta, reklamne kampanje u kojima svi mogu biti modeli i dobivate neobičan miks pod nazivom Aimé Leon Dore kojim su danas, više nego ikad, zaluđeni ljubitelji mode diljem svijeta. A sve zato što nema mjesta isključivanju. Komade Aimé Leon Dore mogu nositi baš svi, oni nisu rezervirani samo za najveće modne entuzijaste, a upravo je poticanje zajedništva i jednakosti ono što svijetu najviše treba u ovom trenutku.