
David Sims
Jedan od najznačajnijih modnih dizajnera današnjice postaje novi kreativni direktor kuće Balenciaga
Pierpaolo Piccioli, talijanski modni kreator najpoznatiji po svojem radu u brendu Valentino, od 10. srpnja postaje novi kreativni direktor kuće Balenciaga. Vijest da je nasljednik Demne Gvasalije glasno je odjeknula modnim svijetom, i to nakon vrlo kratkih šuškanja da će Piccioli, koji je u ožujku prošle godine nakon 25 godina napustio mjesto kreativnog direktora Valentina, upravo biti taj. Nije prvi put da se njegovo ime pojavilo među kandidatima za brojna kreativna čela modnih kuća koje su mijenjale vodstvo u posljednjih mjeseci, no vrlo je brzo ovog puta stigla i službena potvrda Keringa, konglomerata u čijem je vlasništvu brend Balenciaga.
Kao uspješan i cijenjeni dizajner te majstor visoke mode, Piccioli donijet će svoju jedinstvenu kreativnu viziju i bogato iskustvo u Balenciagu, gradeći na snazi i uspjehu koji je brend postigao tijekom proteklog desetljeća pod Demninim kreativnim vodstvom, a u skladu s nasljeđem Cristóbala Balenciage i povijesne pariške kuće.
“Nisam veliki pobornik predodređenosti, ali dok sam scrollao svojim Instagram profilom, shvatio sam da je prva fotografija koju sam ikad objavio bila vjenčanica iz 1967. godine koju je dizajnirao Cristóbal Balenciaga. Ne znam trebam li to shvatiti kao znak, ali ono što sada znam jest da vidim širu sliku”, napisao je u pismu povodom imenovanja Piccioli.

@pppiccioli
Dizajner je odrastao u Nettunu, obalnom gradiću južno od Rima, gdje i danas živi sa suprugom i troje djece. Studirao je književnost na Sveučilištu u Rimu, a potom se usavršavao u eksperimentalnoj modi. Karijeru je započeo u kući Fendi, gdje je deset godina radio s Marijom Grazijom Chiuri. Zajedno su 1999. godine otišli u Valentino, gdje su najprije vodili odjel za modne dodatke, a 2008. godine su postali kreativni direktori brenda.
Njihova suradnja rezultirala je kultnim komadima poput Rockstud cipela, koje su značajno pridonijele rastu prihoda brenda. Nakon što je Chiuri 2016. godine otišla u Dior, Piccioli je preuzeo samostalno vodstvo i transformirao Valentino u simbol suvremene romantike, inkluzivnosti i raskoši. Imenovanje Picciolija za kreativnog direktora Balenciage označava novo poglavlje za modnu kuću, a debi za Balenciagu očekuje se u listopadu ove godine, nakon Demnine posljednje couture revije u srpnju.
A da je vijest dočekana s oduševljenjem govori i činjenica da je Francesca Bellettini, zamjenica izvršnog direktora Keringa zadužena za razvoj brenda, izjavila: “Ne mogu biti sretnija što mogu poželjeti dobrodošlicu Pierpaolu. On je jedan od najtalentiranijih i najslavnijih dizajnera današnjice. Njegovo majstorstvo visoke mode, njegov kreativni glas i strast prema savoir-faireu učinili su ga idealnim izborom za kuću. Također bih se iskreno zahvalila Demni na smjeloj, prepoznatljivoj viziji koju je donio u Balenciagu tijekom proteklih deset godina, oblikujući identitet kuće u suvremenom dobu. Uvjerena sam da će Pierpaolo i Gianfranco savršeno voditi Balenciagu kroz ovo važno novo poglavlje njezine izvanredne povijesti”.
View this post on Instagram
I doista, riječ je o novom, svježem poglavlju za Balenciagu, brenda koji je, kao i druge Keringove perjanice poput Guccija, u proteklih nekoliko godina zapao u probleme. Osim skandala u koje su bili uključeni, i njihovi modni komadi, odnosno vizija Demne za Balenciagu počela je primati mnoge kritike, kao da je došlo do svojevrsnog zasićenja tom estetikom.
Ova promjena dolazi u trenutku kad Kering, grupacija u čijem je portfelju Balenciaga, nastoji revitalizirati svoje brendove usred tržišnih izazova. Picciolijevo imenovanje signalizira potencijalni stilistički zaokret prema klasičnijem izrazu, u kontrastu s Demninim disruptivnim pristupom modi.
“Ostavština i arhiva Cristóbala Balenciage vjerojatno su jedno od najutjecajnijih modnih nasljeđa svih vremena. Učinio je sve prije svih, doslovno je izmislio kulturu kreativnosti, utkao je ideju visoke mode u svaki aspekt svoje karijere, i kroz svoje kreacije pokazao moć evolucije i inovacije”, rekao je Piccioli u svojem pismu i time potvrdio da će graditi na nasljeđu osnivača, a ne na DNA-u brenda kakvog poznajemo u posljednjih 10 godina.
Gianfranco Gianangeli, izvršni direktor Balenciage, povodom imenovanja Picciolija izjavio je: “Uzbuđen sam što s Pierpaolom započinjem ovo novo doba u Balenciagi. Njegova kreativna vizija će napredovati, a on će savršeno interpretirati nasljeđe Cristóbala Balenciage, gradeći na smjeloj kreativnosti, bogatoj baštini i snažnoj kulturi kuće. Sa stručnošću naših timova i dinamičnom kreativnom energijom koja je povijesno pokretala Balenciagu, radujem se onome što ćemo zajedno izgraditi”.

@pppiccioli
“Balenciaga je ono što jest danas zahvaljujući svim ljudima koji su utrli put. U svim svojim fazama, dok se stalno razvijao i mijenjao, brend nikad nije izgubio iz vida svoje estetske vrijednosti. Ono što dobivam je brend pun mogućnosti koji je nevjerojatno fascinantan. Prije svega moram zahvaliti Demni; oduvijek sam se divio njegovom talentu i viziji. Nisam mogao poželjeti bolju primopredaju baklje. Ovo mi daje priliku da oblikujem novu verziju kuće, dodajući još jedno poglavlje s novom pričom. Zahvalan sam na povjerenju koje mi François-Henri, Francesca i Gianfranco ukazuju. Od samog početka smo bili bez napora na istoj stranici, a to je najbolji način za početak nečeg novog”, rekao je modni kreator, pun nade, kreativnosti i svježine.
S ogromnim nestrpljenjem iščekujemo prvu reviju brenda pod kreativnim vodstvom Pierpaola Picciolija u listopadu, njegova kreativnost nam je snažno nedostajala na modnoj sceni u posljednjih godinu dana.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografija: David Sims