MagMe MagMe 02.11.2023.

Je li Kim Kardashian marketinški genij nove generacije?

Da Kim Kardashian redovito, sa svakim svojim pokretom, “sruši” Internet, već smo navikli! Iako su to reality zvijezda i njezine sestre, na početku karijere činile svojim outfitima ili ljubavnim životom, u posljednje vrijeme ovoj poduzetnici to uspijeva za rukom s uspjesima njezina brenda Skims.

Iako je Skims mlad brend, lansiran u posljednjem kvartalu 2019. godine, u kratkom je roku postao lider na tržištu u kategoriji shapeweara, osvojio dvije nagrade za inovaciju od Wall Street Journal Magazinea te od CFDA-a te je ove godine njegova vrijednost procijenjena na od 4 milijarde američkih dolara. Isto tako, Skims je završio na Lyst popisu najhot brendova u prošlom kvartalu, a to je jedini brend koji nije high-end da se našao na popisu top 20 najtraženijih brendova. Na temelju tih podataka, malo je za reći da je brend iznimno uspješan.

Prvi komadi koje je Skims lansirao rasprodani u svega 10 minuta tijekom kojih je kompanija, koju je Kardashian osnovala s Emmom i Jensom Gredeom zaradila dva milijuna dolara, a iako su mnogi to pripisali “Kardashian efektu”, tijekom nedavnog launcha muške linije, stranica brenda je “pala” (navodno je ostvareno oko 25 tisuća kupnji u prvih pet minuta) što je jasan pokazatelj da brend osvaja svoje kupce kvalitetom i da Skims želi biti brend koji je namijenjen svima, a ne samo specifičnoj publici. U prilog tome govore i brojne pozitivne recenzije različitih Skims komada – ne samo donjeg rublja, već i loungeweara, basic modela te sportskih komada, a iako su zadovoljni kupci možda i najbolji marketinški alat koji jedan brend može imati, Kardashian osvaja kreativnim kampanjama i suradnjama, pogotovo u mjesecu iza nas.

Neymar Jr. u kampanji brenda Skims

Za zaštitna lica muške linije Skims je angažirao sportaše jer kako najbolje doprijeti do muške publike nego putem – sporta. A da ne ciljaju samo na američko tržište, već da je i europsko jednako vrijedno, govori činjenica da je uz košarkaša kluba Oklahoma City Thunder Shaija Gilgeous-Alexandera i igrača američkog nogometa kluba San Francisco 49ers Nicka Bosu, u kampanji sudjelovao i nogometaš Neymar Jr. Nogomet možda nije najvažnija sporedna stvar u SAD-u, ali to svakako je u ostatku svijeta.

Uz ekstremno uspješno lansiranje muškog donjeg rublja, Kardashian je u protekla dva tjedna punila novinske stupce i najavom suradnje s košarkaškom ligom NBA. Skims je postao službeni dugogodišnji partner muškoj i ženskoj ligi NBA i WNBA te američkoj košarkaškoj reprezentaciji te će sportaši nositi donje rublje i sportske komade tog brenda.

Ta vijest fanove klana Kardashian nije oduševila samo zato što je NBA jedan od najjačih brendova u SAD-u pa je to vrlo lukrativan potez za Skims, već i zbog toga što hejteri Kardashianki najčešće ismijavaju sestre Kim, Khloe i Kendall zbog brojnih veza s mnogim NBA košarkašima. Da se pripadnice klana Kardashian znaju nasmijati na svoj račun već je poznato iz njihovih objava na društvenim mrežama, intervjua i TV showa, no Kim je sad pokazala i da mogu sprdnju na vlastiti račun dobro i unovčiti.

Ne samo da će ovime Kardashian privući mladu mušku publiku među kupce i fanove Skimsa, već će i NBA partnerstvom s brendom na čijem je čelu žena dobiti simpatije brojnih drugih žena i na taj način ih privući u njihovu publiku. Ne znamo kakav stav o tome imaju bivši partneri sestara klana Kardashian koji će morati nositi komade brenda Skims.

No, to nije bilo sve što je Kardashian pripremila za vrlo uspješan listopad kompanije u njezinom suvlasništvu, već je na društvenim mrežama Skims prije nekoliko dana osvanuo video koji se na prvu čini kao parodija ili dobra šala brenda za prvi april, a na kojem reklamira grudnjak s istaknutim bradavicama pritom govoreći o klimatskim promjenama. “Bez obzira na to koliko je toplo, uvijek ćete izgledati kao da vam je hladno”, govori Kardashian u videu u kojem otkriva svoj novi dizajn – Skims Ultimate Nipple Bra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SKIMS (@skims)

Iako biste na prvu očekivali niz negativnih reakcija na ovaj proizvod, način na koji je on predstavljen zapravo je izazvao lavinu oduševljenja, a brojni korisnici društvenih mrežama otkrili su i da će baš zbog ovakve kampanje kupiti taj grudnjak – makar ga nikad ne odjenuli. A to nije samo dobro za Skims koji će zaraditi, već i za međunarodnu organizaciju One Percent for the Planet čiji članovi odvajaju najmanje 1 posto godišnjeg prihoda za borbu za zaštitu okoliša – u objavu stoji da će 10 posto prihoda ostvarenih od prodaje ovog grudnjaka biti donirano njima.

Ciljano ili sasvim slučajno, ovo je lansiranje ostvareno krajem Mjeseca ružičaste vrpce, a upravo se među najveće obožavatelje ovog proizvoda već sad ubrajaju brojne žene koje su se borile s rakom dojki i podvrgnule se mastektomiji. Kardashian je, tako, postala heroj mnogima jer iako se nekima grudnjak s istaknutim bradavicama čini besmislenim, postoje žene kojima daje dojam normalnog nakon tragedije, stoji u jednom komentaru na post.

Ubrajali se u obožavatelje Kim Kardashian ili ne, i najveći marketinški stručnjaci moraju priznati da iza je brenda Skims iznimno uspješan mjesec u kojem su lansirane čak tri ekstremno uspješne kampanje, a koje uporište pronalaze ne samo u tome da brend kreira kvalitetne proizvode, već i da osnivačica brenda itekako dobro zna iskoristiti svoj utjecaj i zanimanje javnosti za njezin privatan život da bi na tome i zaradila.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: PR