Dina Dončević 06.10.2020.

Je li Givenchy dizajnera Matthewa Williamsa nova “New Bottega”?

Miks Balenciage, Yeezyja i Bottege Venete – tako bi se mogli opisati modeli francuske modne kuće Givenchy za sezonu proljeće/ljeto 2021., odnosno debitantska kolekcija kreativnog direktora Matthewa Williamsa. Samouki kalifornijski dizajner predstavljen je kao novi kreativni direktor francuske sredinom lipnja, a sve do ove revije nije se puno toga znalo u kojem će smjeru estetika kuće s njime na čelu ići, osim da to neće biti utabanim putem.

Već su prvi vizuali, podijeljeni na društvenoj mreži Instagram, dali naslutiti da dizajner planira prodrmati stvari, a njegova prva kolekcija je to i potvrdila. Iako i sam kaže da mu je ova pozicija kruna karijere te da je oduvijek sanjao biti na čelu pariške modne kuće, Williams vodi i vlastiti brenda Alyx te je posudio ponešto od stila koji gaji za taj brend. Prije nego se u potpunosti zaplivao modnim vodama, ostvario je suradnju s glazbenicom Lady Gagom za koju je radio kostime u dobi od 22 godine, da bi nakon toga uspješno surađivao s muškarcima koji danas kroje streetwear scenu kao što su Heron Preston, Virgil Abloh i Kanye West. Pa iako je tako, i dalje tvrdi da “streetwear” nije riječ koja bi se trebala primjenjivati na njegove kreacije.

Matthew Williams

S takvim je žarom istraživao tkanine, siluete, nove tehnologije da bismo Alyx po trudu njegova osnivača mogli prozvati couture brendom, što znači da će se u ateljeu Givenchyja, u kojem samo ima veću (financijsku) moć za ostvarenje svojih želja, odlično snaći. Preciznost koju je imao u stvaranju kostimografije, slična je onoj koju je osnivač kuće Hubert de Givenchy imao kada je kreirao toalete za jednu od svojih najslavnijih klijentica Audrey Hepburn, ali i sve drugi koji su štovali njegov dizajn.

Iako će, naravno, na dnevnoj bazi morati kreirati puno toga osim jedne haljine – pod njegovom se palicom nalaze muški i ženski ready-to-wear te modni dodaci, a i couture kolekcija, sudeći po debtantskom nastupu, u kojem je postavljen ton i jasna vizija, ni u tom dijelu posla neće imati problema.

  • slika_27736
  • slika_27735
  • slika_27734
  • slika_27733
  • slika_27732
  • slika_27731
  • slika_27730
  • slika_27729
  • slika_27728
  • slika_27727
  • slika_27726
  • slika_27725
  • slika_27724
  • slika_27723
  • slika_27722
  • slika_27721
  • slika_27720
  • slika_27719
  • slika_27718
  • slika_27717
  • slika_27716
  • slika_27715
  • slika_27714
  • slika_27713
  • slika_27712
  • slika_27711
  • slika_27710
  • slika_27709
  • slika_27708
  • slika_27707
  • slika_27706
  • slika_27705

Osim novih tehnologija i naprednih tkanina, naglasak je stavljen na održivost, ali i na inkluzivnost – Williams želi da njegove komade nose i tinejdžeri i dobna skupina 60+. Isto tako, svojom odjećom, kako kaže, želi naglasiti njihovu osobnost, dati im mogućnost da se osjećaju moćno i samopouzdano i da su refleksija onoga što oni i inače jesu. Novi početak za kuću je prožet i nekim tradicionalnim elementima, za koje je kreativni direktor pronašao inspiraciju u bogatoj arhivi brenda, a koji spajaju prošlost, sadašnjost i budućnost.

Elegancija kojom Givenchy tradicionalno odišu dobila je modernu notu, francuski chic i dalje je prisutan, ali mu je dodana moć, a luksuz je u novoj viziji urban. Slične stvari je u talijanskom modnom brendu Bottega Veneta napravio njihov kreativni direktor Daniel Lee i odmah postao miljenik modnih insajderica. A u tome mu je najviše pomogla “The Pouch” torbica koja je u kratkom roku postala it modni dodatak. Williams je, primjerice, već u prvoj kolekciji predstavio svoju verziju kultne Givenchy torbice Antigona, a ona oversized verzija neodoljivo podsjeća na Maxi Arco model talijanske marke.

Nije tajna da je Williams obožavatelj nakita pa se karike pojavljuju ne samo na torbicama i cipelama, već i na odjeći, a sve je upotpunjeno s atraktivnim kožom koja se, u krokodilskom printu, proteže čitavom kolekcijom. Komadi zbog materijala odišu luksuzom, silueta im daje coolerski štih, svaki od komada može se nositi izdvojen od ostatka looka, a i dalje biti dovoljno snažan statement.

Williams ističe kako dok kreira ne prati određenu temu već je fokusiran na proizvod, što u prijevodu znači da bi se na cipelama i torbicama s njegovim potpisom moglo dobro zaraditi, no pitanje je hoće li pogoditi u žicu koju je u mnogim ženama dotaknuo njegov konkurent Lee. Usporedbe s Leejem i “new Bottegom” možda i nisu sasvim fer te je Williams svakako zaslužio da ga se spominje kao uspješnog dizajnera koji je već s prvom kolekcijom uspio postaviti hrabar smjer za francusku kuću koji će zasigurno biti uspješan, ali baš zbog toga stavljamo uz bok s jednim od najhvaljenijih dizajnera današnjice. I samim time se veselimo svemu novome što ćemo još vidjeti od njega i “new Givenchyja” koji je već sada osvojio naše simpatije.

Fotografije: Givenchy, @givenchyofficial