Izložba Danijela Srdareva: Metamorfoze iz vrta
Šibenski akademski slikar Danijel Srdarev još jednom je svojom izložbom oduševio kulturnu scenu. Ovoga puta odlučio nam je u vrlo zanimljivom zagrebačkom kafiću Botaničar predočiti svoj imaginarni vrt ispunjen petrificiranim arhetipskim zoomorfnim motivom. Tako svoju kavu možete ispijati u ugodnom ambijentu i u isto vrijeme uživati u slikama koje dočaravaju kameleona, simbol preobrazbe. Kameleon koristi mogućnost promjene boje tijela ne samo za prikrivanje, već prije svega za komunikaciju sa svijetom oko sebe. Time pokazuje svoje raspoloženje i osjećaje. Služi se matamorfozom, baš kao i čovjek, na putu svoje identifikacije.Nakon dva prethodna Srdareva ciklusa Bestijarij- bestijarij venecijanskih kanala i Mimikrija 215, ova tema zapravo je vrlo prirodan slijed. I ovdje je umjetnik dosljedan svom prepoznatljivom stilu kolažiranja, uslojavanja podloge podslikavanjem, živopisnog crteža kojim snažno rubi obrise buljookih kameleona zaustavljenih u trenutku. Tako su dobiveni impresivni likovi na idealnom kontekstu stvorenom od bijelih i crnih linija te ploha boje u podlozi.Poseban dio izložbe čine crnom žicom izvedene forme kukaca. Crnim linijskim istanjenjem „crta“ prostorne crteže buba. Za svaku posebno je dizajnirao unikatnu kutiju, kubus, ručno otisnut bijelim rasterom u situ preko crno oslikanih partija, čineći ga time aktivnom podlogom koja dodatno afirmira sam oblik.Bez obzira u kojem se mediju izražava, u svakom se može osjetiti prisan i blizak ritam zelenog srca autora koji nam se predstavlja posebnom vrstom ljepote svog unutarnjeg pejzaža.
Danijel Srdarev je do sada realizirao, uz više od 50 skupnih, i deset samostalnih izložbi, a njegov rad prepoznali su stručnjaci diljem svijeta. Tako je ovaj mladi akademski umjetnik dobitnik nagrada Gold G, Graphis Gold Award, USA, How Poster Design Awards, USA, The Undiscover Letter, ADC Young Guns, Moleskine and Lettera 27, Art Directors Club, New York, USA, 100 WINERS, Step annual design, USA i Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu.
Photo: Ivica Ivčević