Dina Dončević 17.01.2022.

Ivana Pavlović zaposlena u Gucciju dala nam je uvid iza scene i otkrila najpopularnije komade brenda

Magistra ekonomije koja je hrvatsku adresu zamijenila onom u Monaku u kojem živi posljednje četiri godine, ambiciozna je mlada žena koja je “sasvim slučajno” dobila posao u talijanskoj modnoj kući Gucci, ali na čijem putu ništa nije bilo sasvim slučajno već je uloženo jako puno truda, rada i edukacije. Moglo bi se reći da se Ivana Pavlović našla na “pravom mjestu u pravo vrijeme”, ali je isto tako sa sobom imala diplomu, strast za modom, iskustvo rada s klijentima, iskustvo života u Švedskoj, Grčkoj, Poljskoj te Sjedinjenim Američkim Državama te, uz hrvatski, govori engleski, francuski, talijanski, španjolski i poljski jezik.

Kao da sve to nije bilo dovoljno, 33-godišnjakinja je na početku 2020. godine, kada je svijet završio u lockdownu pa ekskluzivni butici nisu radili, revije se nisu održavale, a zrakopolovi koje su je inače zbog poslovnih obaveza vodili po cijelom svijetu, nisu letjeli, upisala Harvard Business School Online: smjerove Data Analyst i Entrepreneurship Essentials. A zbog svega ovog jasno je zašto je, dan nakon što je u Guccijev butik ušla zamijeniti tenisice, dobila ponudu za posao.

Pavlović nam je otkrila kakva je radna atmosfera u Gucciju, kako izgleda jedan njezin radni dan, što se promijenilo u svijetu mode otkako ga je zahvatila pandemija virusa Covid-19, koja je tajna uspjeha kuće, koja je najprodavanija Gucci torbica te koji su trenutačno najtraženiji komadi talijanske modne marke koja slovi za jedan od najpopularnijih svjetskih brendova.

MagMe: Na kojoj poziciji radiš u Gucciju i kako je došlo do zaposlenja u talijanskoj modnoj kući?

Ivana Pavlović: Radim većinom Clienteling za svoje klijente te kao Client Advisor, a najprije sam bila zaposlena kao Visual Ambassador te sam bila zadužena za izgled butika u Cannesu, koji je uvijek bio u skladu s novim kolekcijama.

Priča vezana uz moje zaposlenje u modnoj kući Gucci je vrlo zanimljiva. Na jugu Francuske sam živjela tek pola godine, a moj francuski se otprilike svodio na riječi “bonjour” i “merci”. Naime, došla sam u butik u Cannesu napraviti SAV (Service After Sales), odnosno došla sam se žaliti jer sam imala problem sa tenisicama koje sam kupila. Kako je bilo kišno poslijepodne te čitav proces dugo traje, započela sam razgovor s dvjema zaposlenica koje su danas moje kolegice. Pitale su me što radim ovdje te su me naposlijetku zatražile da im pošaljem CV kako bi ga mogle proslijediti menadžerici. Iduće jutro primila sam poziv i sve što sam razumjela od tadašnjeg francuskog je bilo da me zovu iz ”maison Gucci” te gdje i u koliko sati imamo sastanak.

Posao su mi ponudili odmah, a kako sam se ranije okušala u PR-u, marketingu i odnosu s klijentima, rekli su mi da je vrijeme i da svoj talent i raznolikost pokažem u retailu. Dok sam još pisala i branila magisterij radila sam u odjelu za odnose s klijentima, PR i marketing zagrebačkog hotela Esplanade, dakle u hotelijerskoj industriji, a s obzirom na to da volim raznolikost i izazove, ponudu sam prihvatila. Kreativnost i izazovi su ono što me guraju naprijed pa trenutačno radim i na jednom privatnom poslovnom projektu.

Gucci Garden izložba u Firenci

MagMe: Što misliš da je najviše doprinijelo tome da dobiješ posao koji danas radiš, je li to prijašnje iskustvo, strast prema modi, fleksibilnost ili nešto sasvim deseto?

IP: Nakon sastanka s menadžericom za jug Francuske, čekala sam poziv od uprave smještene u Parizu i Milanu te odradila telefonski intervju koji je trajao kojih pola sata. U tom trenutku nisam znala puno o povijesti Guccija i činjenicama koje su oni htjeli čuti, pa sam im iskreno rekla da o povijesti ne znam ništa, ali da mislim da to nije ni bitno jer sam voljna učiti – nisu bitne činjenice, bitni su volja i pristup.

S druge strane je nastao muk, ali su mi postavili iduće pitanje – zašto baš ti? Zato jer dijelimo i vjerujemo u iste vrijednosti, bio je moj odgovor. Moja individualnost predstavlja vrijednost i imidž Guccija kao brenda, svoj posao radim sa strašću i to mi je stil života, smatram da uvijek postoji netko tko gleda i kome si motivacija pa da treba biti svoj i istaknuti se osobnošću.

Gucci je uvijek bio predvodnik u tome da sami budemo svoji dreammakeri i dreamchaseri.

Znanje i iskustvo igraju svoju ulogu, naravno, zato uvijek težim usavršavanju.

MagMe: Jesi li oduvijek željela raditi u modnoj industriji ili se to dogodilo sasvim spontano?

IP: Vrlo spontano, jer sam u Gucci butik ušla kao klijent. U tom trenutku sam, naime, imala ponudu za posao u marketing odjelu Hotela du Cap-Eden-Roc, legendarnog hotela na Azurnoj obali sa 150-godišnjom tradicijom, a moda mi je uvijek bila strast. Volim modu i veliki sam esteta. S obzirom da do tada nisam radila u modi ni imala iskustva u retail svijetu, prihvatila sam posao kao izazov. Umjesto u poznatom smjeru krenula sam u potpuno suprotnom. Ali, kako u hotelijerstvu, tako je i u modi najvažniji klijent, pa je moje iskustvo u hotelijerstvu, PR-u i odnosu s klijentima bilo veoma cijenjeno u Gucciju.

MagMe: Što misliš što mora imati netko da bi radio na tvojoj poziciji ili nekoj sličnoj u modnoj industriji?

IP: Uvijek kažem da su to volja i upornost, neprestana želja za dokazivanjem, bitno je, naravno, i iskustvo, ali ja sam se u modnoj industriji u kojoj nisam imala iskustva istaknula radom i time da sve radim s osmijehom te činjenicom da za mene ne postoji radno vrijeme nego pazim je li sve odrađeno kako treba i je li moglo i bolje.

U modu sam se zaljubila tijekom prvog posjeta New Yorku, u ljeto 2013. godine, kada mi je šetnja Petom Avenijom ostala u pamćenju kao iz snova, pogotovo Saks Fifth Avenue, u kojem sam kompletno izgubila pojam o vremenu i tek kad sam izašla sam shvatila da je već pao mrak. Smatram da uz volju, dosljednost i osmijeh možeš ostvariti sve što poželiš. Najvažnije je vjerovati u sebe, a uz rad i upornost samo je nebo granica.

MagMe: O radu u modnoj industriji sanjaju brojne žene. Ima li nekih mitova koje možeš razbiti za vezani su uz to?

IP: Najvažnije je biti svoja i raditi ono što čini sretnom jer jedino tada sve ima smisla. Ja sam oduvijek željela raditi posao koji mi daje slobodu i kreativnost, i da mogu biti svoja. Isto tako, ako nisi sretan i ne uživaš u tome što radiš, teško ćeš uspjeti, jer ne ostavljaš dio sebe. Volim reći da postoji vrijeme za sve, tako da za svakoga prilika dođe u pravo vrijeme, bitno je prepoznati je te objeručki prihvatiti. Naravno, nije uvijek sve savršeno i ružičasto, ali postoji li uopće nešto što je idealno? Čak i da nije, meni je bitno da sam sretna i da imam svakodnevne izazove. Takve stvari su vrijedne borbe, ništa ne dolazi “preko noći”, sve je proces i rast, ali vrijedi. Moja dnevna mantra je: It’s all about journey, not the destination, so make it fun while getting there!

Večera s vojvodom i vojvotkinjom od Devonshiera u palači Chatsworth (fotografija: Gucci)

MagMe: Gucci je najjači modni brend na svijetu, a Hrvatice ga obožavaju. Otkrij nam kako je raditi za jedan takav utjecajan brend?

IP: Veliko zadovoljsvo, ali i odgovornost, jer iza brenda i imena Gucci stoji bogata povijest. Tijekom rada za Gucci dobila sam priliku ići na večeru s vojvodom i vojvotkinjom od Devonshiera u palači Chatsworth, posjetiti crveni tepih filmskog festivala u Cannesu, prisustvovati večeri s Marchesi Gondi u Firenzi i slušati o povijesti grada u kojem je 1921. godine Gucci stvoren, posjetiti poseban event u londonskom Hotelu Savoy u kojem je Guccio Gucci radio kao bellboy te tako i dobio ideju o stvaranju brenda noseći luksuznu prtljagu bogatih gostiju, posjetiti Gucci Garden i vidjeti prvi Gucci logo i kovčeg – sve su to posebni doživljaji za koje sam zahvalna da sam ih imala priliku doživjeti.

S vremenom ovaj posao postane način života. Primjerice, tijekom jedne modne revije u Milanu, nakon što sam smjestila klijentice u prvi red, otišla sam u Gucci Hub s kolegama iz cijelog svijeta pratiti reviju na velikom platnu. Tijekom cijelog showa vladao je muk i tek kad je posljednji model prošetao pistom prolomio se gromoglasan pljesak, što zbog olakšanja da je sve prošlo perfektno, što zbog ponosa jer smo svi u toj prostoriji bili svjesni koliko je vremena, truda i kreativnosti utkano u svaku kreaciju. Takvi trenuci, u kojima me prođu trnci, vrijedni su svih sati truda i napornog rada, i to je ono što me pokreće svaki dan.

Misliš li da Hrvatice imaju stila i koliko je on različit od onog koji si navikla svakodevno viđati?

IP: Hrvatice su jako ženstvene te imaju dosta smisla za stil, i koliko god zvučalo subjektivno, zbog toga što sam živjela u različitim gradovima diljem svijeta, mislim da mogu biti objektivna. U Monaku svakodnevno viđam stvarno svašta, od žena koje su od glave do pete odjevene u brendirane komade i to smatraju stilom, pa sve do onih koje imaju jedan upečatljiv komad poput cipela ili torbi te ih kombiniraju s osobnim detaljima. Takve žene me inspririraju, jer kroz odijevanje dolazi do izražaja njihova osobnost i smisao za stil.

MagMe: Kako izgleda tvoj radni dan, postoji li tipičan radni dan za tebe?

IP: Mnogi to ne razumiju, ali za mene radno vrijeme zapravo ne postoji. Vrlo sam disciplinirana osoba tako da ”guram” dok ne završim ono što sam započela. I meni je, kao svima, potreban day off i odmor, jer to uvelike utječe na koncentraciju i efikasnost.

Ustajem oko 5:30 ili 6 sati te tada odvajam sat vremena za trening s osobnim trenerom Michaelom Italianom ili za Zoom sat španjolskog ili talijanskog u školi stranih jezika. Oko 8:30 je vrijeme za kavu i doručak, ako dan provodim u uredu i butiku na posao idem u 9 jer otvaramo u 10 sati, pa imam dovoljno vremena za pripremu dana i jutarnji brifing. Radno vrijeme mi je do 17, a nekada i do 19 sati. Nakon toga se posvećujem online predavanjima na Harvard Business School te privantim projektima. Kad sam bila zadužena za vizualni identitet butika koji se mijenja kako se mijenjaju kolekcije, znala sam raditi na promjeni čitavog izgleda interijera i izloga od 22 sata pa sve do 5 sati ujutro. Prije pandemije bilo je tu i jako puno putovanja – Milano, Firenza, London, Manchester, su samo neka od “Gucci Places”. To mi je ujedno i najzanimjiviji dio, jer sam na putu gotovo svaki tjedan.

Gucci Garden Showroom Firenze

MagMe: Za koji dio si zadužena i kako izgleda tvoj odnos s klijenticama?

IP: Najdraži mi je ready-to-wear: nakon završetka revije, s klijenticama trenutačno u virtualnom showroomu, radim prednarudžbe, što znači da će upravo one imati priliku prve nositi komade s piste kad kolekcija bude dostupna. U doba prije pandemije, showroom dio odrađivali smo u Milanu neposredno nakon revije ili u nekom drugom gradu u kojem se održavala revija. Sada ga mijenja virtualni showroom i moram priznati da mi nedostaje onaj pravi post-show feeling, u showroomu nakon toga uvijek vlada posebna atmosfera. Jer si dio nečeg posebnog, prvi možeš dotaknuti tkanine novih kreacija i otkriti cijelu kolekciju.

Gucci Garden Showroom Firenze

MagMe: U čemu je tajna popularnosti brenda Gucci, po tvojem mišljenju?

IP: U inclusivityju i raznolikosti. Ali jednako tako i u vrijednostima koje brend njeguje. Povijest igra svoju ulogu, ali Gucci je kroz povijest ostao doslijedan i vjeran svojim vrijednostima. Kao što je CEO brenda Marco Bizzarri rekao: “Kreativnost je posljedica raznolikosti”, i to je najveća vrijednost. Kada si drugačiji i svoj, iz toga proizlazi kreativnost, to te čini posebnim. Jedna od mojih klijentica je tijekom revije primijetila kako su svi oko nje, naravno, odjeveni u Gucci, ali su svi istovremeno svoji i drugačiji.

Gucci dopušta da ti budeš ti i ništa manje od toga, i u tome leži tajna.

Raznolikost daje mogućnost da se stvari sagledaju iz različitih perspektiva i tako se otvaraju vrata kreativnosti. Za mene, Gucci predstavlja ujedinjenje neumornog duha inovacije i inkluzivnosti. Prije nekoliko dana modna kuća je proglašena Luxury Marketerom 2021. godine, a ta nagrada se dodjeljuje brendu s besprijekornom strategijom, taktikom, kreativnošću, izvedbom i rezultatima.

Nagrada je još posebnija time što je kuća obilježila stotu godinu postojanja te je lansirana i linija Demetra: novi plant-base, animal free materijal koji nalikuje i alternativa je koži. To je prvi takav materijal i Gucci ga je godinama razvijao kao bi bio predstavljen u sklopu obilježavanja stote obljetnice postojanja brenda. Materijal objedinjuje Guccijeve standarde estetike, ali i inovacije te je u potpunosti izrađen u Italiji. Uz to brend, primijenjuje klimatska rješenja usredotočena na zaštitu i obnovu prirodnih staništa putem različitih inicijativa, kao što su projekti pošumljavanja te smanjenja štetnog utjecaja na okoliš i smanjenje emisije stakleničkih plinova.

MagMe: Koja je najprodavanija Gucci torbica?

IP: U eri Alessandra Michelea, koji je na kreativnom čelu Guccija od 2015. godine, mogu reći da je to kolekcija torbi Marmont, inspirirana arhivom modne kuće. Predstavljena u sklopu kolekcije za jesen/zimu 2016. godine, kopča GG inspirirana je kopčom remena iz sedamdesetih. Isto tako, kolekcija torbica lansirana 1958. koja je 1961. preimenovana u Jackie, u čast Jackie Kennedy, koja je torbu proslavila i učinila je jednom od najprepoznatljivijih, a koja je redizajnirana u kolekciji za jesen/zimu 2021. godine. I posljednja, kolekcija Diana predstavljena 1991. koja nosi ime po Diani, princezi od Walesa te je ponovno prestavljena u kolekciji Overture 2021.

Gucci Garden Showroom Firenze

MagMe: Koji su trenutačno najtraženiji komadi s potpisom Guccija, a koji su tvoji favoriti?

IP: Trenutačno su to komadi iz Hacker projekta koji je dio kolekcija Aria, u sklopu koje su predstavljeni komadi nastali spajanjem kodova modne kuće Gucci s brendom Balenciaga. Osobno sam slaba na Gucci cipele te home décor komade, što je savršeno oslikano u mom stanu.

MagMe: Kako je epidemija virusa Covid-19 utjecala na Gucci te, po tvojem mišljenju, kako je općenito utjecala na svijet luksuzne mode?

IP: Promijenila se geografska struktura klijenata, pogotovo kada je riječ klijentima koji dolaze u butik. Kako su putovanja ograničena, više nema klijenata na koje smo navikli tijekom i izvan sezone, s obzirom na to da su jug Francuske i Monako, poznati kao resort destinacije. U tome se očitava inovativni duh brenda, klijent je bio i ostao u središtu svega, ali trebalo se prilagoditi novonastaloj situaciji, što je Gucci odlično odradio.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Privatna arhiva, Gucci