Ana Ageljić 15.05.2021.

Hrvatski i regionalni concept dućani u kojima obožavamo kupovati

Shopping za neke od nas ima i terapeutska svojstva. Iako smo kupovinu u fizičkim dućanima, u većini slučajeva, zamijenili za onu online, odlazak u dućane ima svoju draž zbog koje modna industrija i je jedna od najprofitabilnijih svjetskih industrija. Concept storeovi predstavljaju fizičke dućane u kojima možemo pronaći raznoliku ponudu različitih modnih imena, kako svjetskih, tako i domaćih.

Zanimljiv je podatak o samom pojmu concept storea. U zapadnom svijetu, concept dućani igraju veliku ulogu u testiranju tržišta. Modni brendovi lansiraju određene količine novih kolekcija po ovakvim dućanima. Prije nego što određeni komadi postanu dio high street ponude, “voda” se testira u concept dućanu.

Ovo, svakako, ne predstavlja univerzalnu definiciju ovakvih dućana. Navike potrošača se mijenjaju u skladu sa prezasićenjem, promoviranjem lokalnih proizvođača kao i kupovnom moći. Primjerice, u Hrvatskoj, concept store spaja rijetke, autentične, domaće, svjetske dizajnere pod jedan krov. Upravo takav pristup viđenju imaju i sljedeći domaći i regionalni vlasnici već poznatih concept storeova.

FLOW CONCEPT STORE, ZAGREB

Vlasnica ove nove zagrebačke adrese je Marija Burić. Ona ističe kako je godinama sam maštala o vlastitom poslovanju. S obzirom na to da je Flow Concept Store nastao u jeku pandemije, Burić je bila svjesna izazovne i teške situacije, ali je imala jasan cilj i viziju pred sobom. Ljubav prema modi pretočena je vlastiti concept store.

Njezina namjera  je bila predstaviti brendove kojih trenutno nema u ponudi na hrvatskom tržištu. Burić ističe: “Jako je uzbudljivo kad otkrijete neki novi brend koji vas oduševi na prvu, a onda još i dobijete priliku ponuditi ga u svom dućanu.  Mišljenja sam da glavnom gradu nedostaje ponuda novih, zanimljivih, drugačijih brendova, i cilj nam je to promijeniti.”

Jedan od brendova koji su za sada dostupni u ponudi je Intuitiva New York. Radi se o brendu koji promiče pravednu trgovinu i održivost. Dvojac koji stoji iza brenda su Sabina i Tahir Bisić, divni, mladi ljudi koji su razvili brend u New Yorku, a proizvodnju organizirali u susjednoj Bosni i Hercegovini. Posebno bi izdvojili njihove papuče izrađene od ovčjeg krzna, koje su postale hit na društvenim mrežama. Intuitiva NY je mladi brend i od njih možemo očekivati još puno toga.

Još jedan dostupan brend u njihovoj ponudi je Mikuta. Radi se o casual berlinskom brendu, iza njega stoji influencerski par Jacqueline Mikuta i Klemens White. Krenuli su 2017.godine sa malom linijom nakita, a 2019. godine izbacuju modnu liniju odjeće. Predimenzionirani, svakodnevni, ali ipak malo drugačiji komadi odjeće koji se odlikuju prije svega udobnošću, glavne su karakteristike ovog brenda. Svaki komad iz njihove kolekcije proizveden u Portugalu od visoko kvalitetnog pamuka.

Zanimljiv je i brend iz Australije, Three of Something. Njihove haljine nosive su kako u svakodnevnim odjevnim kombinacija tako i u onim svečanijim. Odišu ženstvenim detaljima i originalnim printevima tkanina.

Vlasnicu smo, također, pitali kako gleda na postpandemijsku budućnost malih trgovačkih obrta: “Svjesna sam da su se navike potrošača promijenile i da je online kupovina doživjela ekspanzivan rast pogotovo u uvjetima pandemije. Dakle, danas uopće nije upitno treba li prodavati online, uskoro i Flow Concept Store dobiva webhsop, međutim mišljenja sam da maloprodajni dućani ipak neće izumrijeti. Činjenica je da prolaze kroz važnu promjenu, a na nama je da svojim kupcima pružimo iskustvo koje ne mogu dobiti u internetskoj trgovini. Pripremamo Vam puno toga lijepoga i novoga i svakako ćemo Vas informirati o svemu.”

CROATIA IN A BOX, RIJEKA

Iza concept dućana Croatia In A Box stoji već uigrani par supružnika iz Rijeke. Vlasnica Sanja Milardović Lazinica nam je otkrila čari ovakvog poslovanja, ponudu i izazove. Među najpopularnijim brendovima koje možete pronaći kod njih jesu Marinski keramika, Fasada odjeća, Mura Pehnec, Kon2re torbe, Ana Kolega slike, Little Wonder nakit, Crocodili print te  Artisan namještaj koji je stalni gost iz regije u Croatia in a Box.

Milarodić Lazinica otkrila nam je: “Svaki proizvod ima svoju priču o proizvođaču i samom proizvodu, tako da ju sada možemo lakše i direktno ispričati kupcima kada nas posjet, želja nam je da se osjećaju ugodno, da nam rado dođu na malo razgovora, razgledavanje, da upoznaju i da se okrenu domaćim proizvođačima i sa velikim zadovoljstvom kupe nešto. Drago nam je da se vrlo brzo osjetila pozitivna povratna reakcija od kupaca i mnogi su pronašli neki svoj brend u našem storeu od odjeće, torbi, nakita, gastro proizvoda”.

O trenutačnom poslovanju istaknula je: “Pandemija je došla u najgore vrijeme jer su očekivanja bila velika. U veljači 2020. krenuo je EPK i u Rijeci je bilo sve puno optimizma i velikih očekivanja, koja su pala vrlo brzo nakon samog otvaranja EPK zbog zatvaranja uzrokovanog pandemijom. Utjecaj pandemije je, u stvari, jako zanimljiv. Svijest o kvaliteti domaćeg proizvoda se podigla, prodaja se više okrenula na artikle vezane uz dom, njegu tijela te prirodnu kozmetiku i delicije. Turista nažalost nema, što je je utjecalo na jedan određeni postotak pada prometa, ali naš entuzijazam nije pao, pogotovo kada vidimo da našim kreativcima ne nedostaje inspiracije i dalje stvaraju predivne i kvalitetne proizvode prilagođene vremenu u kojem živimo.”

Webshop croatiainabox.com omogućuje kupcima upoznavanje s dijelom ponude te kupovinu onima koji su daleko od Rijeke. Potražiti ih možete i na njihovom Instagram profilu. Vlasnica nam je otkrila da nije rijetkost posjeta ljudi koji su u Rijeku došli prvenstveno zbog njihovog shopa.

LOLA CONCEPT STORE,  LJUBUŠKI
Lola Concept store je nastao kao ideja dvije prijateljice – Jelene i Helene – koje su ujedno i vlasnice brenda Lola.tees. Kako je hercegovački gradić Ljubuški poznat po svojim kreativcima, činilo se idealnim objediniti ih na jednom mjestu. Vlasnice su store zamislile kao galeriju-pop up shop, usred kojeg možete popiti kavu i uživati u hladu lipa u jednoj od najstarijih ulica grada. Njihov slogan je SHOP LOCAL-it takes you to start a trend.
Brendovi koje možete pronaći kod Lola su, u prvom redu, ljubuške dizajnerice Božana Matić i Beemara, čije su kožne torbe i modni dodaci već više od desetljeća poznati u cijeloj regiji; prirodna kozmetika Little Mo; drvene igračke Ohayo Wood, koje mogu biti i personalizirane, nakit Werksttatt (kojeg nosi i Beyonce), drvene mašne TagTie, Libelle Wood Art, ERO gag rječnici hercegovačkog žargona, drveni tanjurići inWooderland i šalice Belma Piko ART i Mandal ART by Merima. U stalnome postavu concepta izložene su GESTE akademske slikarice Tamare Herceg, te se i njezin brend The coulisse, također može naći na policama dućana.
Sličnu pandemijsku priči imale su i vlasnice Lola concept storea pa su ovako zaokružile svoje viđenje: “Poslovanje u pandemiji je jako izazovno, posebice kada planirate otvaranje dućana u trenutcima kada se sve zatvara. No, okrenuli smo mindset na pozitivu i dajemo sve od sebe da ova naša priča traje i dalje. Dosta planova vezanih za store je na stand byu, ali ne odustajemo od njih. Sreća prati hrabre”.

Kao potrošači, željni smo autentičnih i svježih kreativnih rješenja za naš dom, za modni izričaj i sl. no često posežemo za konvencionalnim rješenjima i ne istražimo ponudu koja dostupna, a izdvaja se od svega viđenoga. Naučili smo gradivo, više brinemo o porijeklu proizvoda, volimo i podržavamo lokalno. Čak i ako niste u prilici posjetiti navedene dućane, bez brige jer i  concept store posluje online.

Fotografije: Instagram